Citat:
Ursprungligen postat av
knickedick108
Lycka till. Det är en snårig väg att gå, med många dolda faror. Ett och annat fall får man vara beredd på men huvudsaken är att du reser dig igen. 2020 var ett vitt år för mig, jag var tvungen för att rädda min familj och jobbet. Två misstag har jag kostat på mig, en grillkväll på semestern och en fiskehelg med en kompis i augusti. I övrigt nykter. Igår var min sista ”påtvingade” nyktra dag, min fru tyckte att jag kunde fuska lite och fira in 2021 med lite vin men jag avstod. Körde Herrljungacider med barnen istället. Teoretiskt skulle jag kunna hänga in mig i baren på kvarterskrogen nu och klippa 6 öl utan att svika mitt löfte till mig själv, familjen och arbetsgivaren. MEN... jag känner inte ett dugg intresse eller behov av det!! Igår var det bara pinsamt att se de andra vuxna bli sliriga och fnissiga vid 19 och vid 20 var det någon (vi var bara 4 vuxna pga Corona) som slocknade😝
Fyfan vad skönt att slippa den ångesten.
Grattis till att du klarat året. Ger mig hopp när jag läser det.
Ja, det tillför ingen vettigt att dricka man tappar omdömet och börjar tänka jävligt idiotiskt av det. Säger och gör dumma saker som man ångrar dagen efter. Har något bra kommit av att dricka egentligen? Det måste vara världens sämsta drog...
Måste nog jobba dock med min ångest och depression som kommer och går, är dock emot att ta sådana där lyckopiller. Dock så tar väl en miljon svenskar sånt...
Träning tänkte jag börja med. Hur hanterar ni andra när hjärnan försöker lura än att man kan ta en eller två öl?