2020-12-18, 20:42
Medlem
Gosifs avatar
Då är man här igen då!

Blev några groggar för mkt och lyssnar på Chris Rea
Citera
2020-12-29, 22:38
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Här igen då, druckit lite vin och öl idag, tänkte göra så här att jag dricker idag, kanske i morgon, och sedan nyår. Sen ska jag testa att va nykter på heltid. Ska försöka tänka en dag i taget så att jag inte får så mycket stress och press över det hela.
Citera
2020-12-29, 23:49
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabPizza1337
Här igen då, druckit lite vin och öl idag, tänkte göra så här att jag dricker idag, kanske i morgon, och sedan nyår. Sen ska jag testa att va nykter på heltid. Ska försöka tänka en dag i taget så att jag inte får så mycket stress och press över det hela.
Sådan där plan brukar sällan eller aldrig funka. Varför inte vara nykter i morron och på nyårsafton, visa vem som bestämmer?
Citera
2020-12-31, 16:06
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Sådan där plan brukar sällan eller aldrig funka. Varför inte vara nykter i morron och på nyårsafton, visa vem som bestämmer?

Nyår nu och har druckit. Det du säger är sant. Känner lite att varför ge upp god öl när man kan dricka mer? Kan bara hoppas på att jag kan bli nykter sen en stund.
Citera
2020-12-31, 18:17
Medlem
Voelsens avatar
Hej på er.
Nyårsafton. En sexpack 3,5 har jag.
Ska det vara sista gången?
Citera
2020-12-31, 21:07
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Hej på er.
Nyårsafton. En sexpack 3,5 har jag.
Ska det vara sista gången?
Beror på dig, har själv 8 3,5or, kör ej stark öl eller sprit då jag inte klarar av det när det är folk omkring.
Hur dricker du annars?
Citera
2020-12-31, 21:40
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Beror på dig, har själv 8 3,5or, kör ej stark öl eller sprit då jag inte klarar av det när det är folk omkring.
Hur dricker du annars?

Samma. En sexpack varje kväll.
Citera
2020-12-31, 21:48
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Samma. En sexpack varje kväll.
jag skulle rekomenderar att du kanske ta dessa 3,5or 6 pack på helger samt nyår , men känner du själv att du inte klarar av det, så sluta helt och hållet medans dui kan.
Citera
2021-01-01, 13:12
Medlem
NYÅRSLÖFTE INTE DRICKA ALKOHOL

Kommer bli tufft siktar på att vara helt nykter i ett år. Kommer behöva mycket stöttning från er i tråden

Har två rattfull domar och tappar helt omdömet när jag dricker, är för gammal för den här skiten nu.

Kommer skriva varje fredag för att uppdatera att jag inte köpt någon alkohol hem, just nu är det tomt hemma och ska så fortsätta
Citera
2021-01-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
NYÅRSLÖFTE INTE DRICKA ALKOHOL

Kommer bli tufft siktar på att vara helt nykter i ett år. Kommer behöva mycket stöttning från er i tråden

Har två rattfull domar och tappar helt omdömet när jag dricker, är för gammal för den här skiten nu.

Kommer skriva varje fredag för att uppdatera att jag inte köpt någon alkohol hem, just nu är det tomt hemma och ska så fortsätta
Lycka till. Det är en snårig väg att gå, med många dolda faror. Ett och annat fall får man vara beredd på men huvudsaken är att du reser dig igen. 2020 var ett vitt år för mig, jag var tvungen för att rädda min familj och jobbet. Två misstag har jag kostat på mig, en grillkväll på semestern och en fiskehelg med en kompis i augusti. I övrigt nykter. Igår var min sista ”påtvingade” nyktra dag, min fru tyckte att jag kunde fuska lite och fira in 2021 med lite vin men jag avstod. Körde Herrljungacider med barnen istället. Teoretiskt skulle jag kunna hänga in mig i baren på kvarterskrogen nu och klippa 6 öl utan att svika mitt löfte till mig själv, familjen och arbetsgivaren. MEN... jag känner inte ett dugg intresse eller behov av det!! Igår var det bara pinsamt att se de andra vuxna bli sliriga och fnissiga vid 19 och vid 20 var det någon (vi var bara 4 vuxna pga Corona) som slocknade😝
Fyfan vad skönt att slippa den ångesten.
Citera
2021-01-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Lycka till. Det är en snårig väg att gå, med många dolda faror. Ett och annat fall får man vara beredd på men huvudsaken är att du reser dig igen. 2020 var ett vitt år för mig, jag var tvungen för att rädda min familj och jobbet. Två misstag har jag kostat på mig, en grillkväll på semestern och en fiskehelg med en kompis i augusti. I övrigt nykter. Igår var min sista ”påtvingade” nyktra dag, min fru tyckte att jag kunde fuska lite och fira in 2021 med lite vin men jag avstod. Körde Herrljungacider med barnen istället. Teoretiskt skulle jag kunna hänga in mig i baren på kvarterskrogen nu och klippa 6 öl utan att svika mitt löfte till mig själv, familjen och arbetsgivaren. MEN... jag känner inte ett dugg intresse eller behov av det!! Igår var det bara pinsamt att se de andra vuxna bli sliriga och fnissiga vid 19 och vid 20 var det någon (vi var bara 4 vuxna pga Corona) som slocknade😝
Fyfan vad skönt att slippa den ångesten.

Grattis till att du klarat året. Ger mig hopp när jag läser det.

Ja, det tillför ingen vettigt att dricka man tappar omdömet och börjar tänka jävligt idiotiskt av det. Säger och gör dumma saker som man ångrar dagen efter. Har något bra kommit av att dricka egentligen? Det måste vara världens sämsta drog...

Måste nog jobba dock med min ångest och depression som kommer och går, är dock emot att ta sådana där lyckopiller. Dock så tar väl en miljon svenskar sånt...

Träning tänkte jag börja med. Hur hanterar ni andra när hjärnan försöker lura än att man kan ta en eller två öl?
Citera
2021-01-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Grattis till att du klarat året. Ger mig hopp när jag läser det.

Ja, det tillför ingen vettigt att dricka man tappar omdömet och börjar tänka jävligt idiotiskt av det. Säger och gör dumma saker som man ångrar dagen efter. Har något bra kommit av att dricka egentligen? Det måste vara världens sämsta drog...

Måste nog jobba dock med min ångest och depression som kommer och går, är dock emot att ta sådana där lyckopiller. Dock så tar väl en miljon svenskar sånt...

Träning tänkte jag börja med. Hur hanterar ni andra när hjärnan försöker lura än att man kan ta en eller två öl?
Att skaffa en hobby som kan ge utlopp för all den energi jag förut lade på att hålla fyllan igång. Det var det som gjorde att jag fixade året som gick. I våras lade jag ALL ledig tid på trädgården, gick ut direkt efter jobbet och fortsatte med pannlampa efter att solen gått ned. Sedan säcka ihop i soffan med värk i hela kroppen, av träningsvärk och inte fyllevärk😁
I augusti köpte jag båt, ett gammalt renoveringsobjekt kan man lugnt påstå. Den damen tar all vaken tid i anspråk, både att jobba fysiskt men också att läsa om lackning, eldragning, motorunderhåll m.m. Hinner helt enkelt inte supa😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in