2016-01-23, 19:39
Medlem
hobbe1991s avatar
Jag vaknade idag med magkramper gick upp halsade i mig ett glas vin la mig i sängen.Såg en massa deformerade ansikten som visa mig tänderna.Somnade,Började drömma och kunde styra min dröm.Målet var att ta mig till min vinbox.Jag kunde styra min dröm när jag försökte kräla mig till den så somnade jag igen.Rummet var nu anorlunda möblerat och jag kollade efter någon som liknande excorcisten flickan i rummet,mest som jag bara skymtade.Detta upprepades innan jag vaknade på riktigt och tog mig ett glas.

Nu har jag idag druckit en halv box.Sovit och vaknade upp nyss ,jag har halsat i mig tre stycken 3.5or
krampandes. som jag trodde skulle hålla mig igenom natten.Men det verkar ej så.Är rädd för att jag åker på dille inatt.

Själva meningen med tråden är att jag skall bli nykter.Ta konktakt med socialen på måndag och berätta hur det verkligen står till och ej ljuga.

Hjälp mig!

Jag är rädd för vad som kommer hända inatt nu när bärsen kommer vara slut inom en timma.

Pengar har jag inga så imorgon blir en abstins dag.Om jag inte ringer min mor och ber att om låna pengar till mat men det vill jag ej göra.
Senast redigerad av hobbe1991 2016-01-23 kl. 19:41.
Citera
2016-01-23, 19:43
Medlem
Gå till akutpsyk, så får du lite för de närmaste dagarna genom en avgiftning. Eller spara några öl. Får du delirium i natt, så vill du ha en burk nära, annars är det kris.
Citera
2016-01-23, 19:45
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Gå till akutpsyk, så får du lite för de närmaste dagarna genom en avgiftning. Eller spara några öl. Får du delirium i natt, så vill du ha en burk nära, annars är det kris.

Skall spara en öl.Men eftersom jag har sovit redan så kommer jag ej att sova.

För ångest över det men jag funderar på att ringa min mor och låna pengar till "kött"
Citera
2016-01-23, 19:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Jag vaknade idag med magkramper gick upp halsade i mig ett glas vin la mig i sängen.Såg en massa deformerade ansikten som visa mig tänderna.Somnade,Började drömma och kunde styra min dröm.Målet var att ta mig till min vinbox.Jag kunde styra min dröm när jag försökte kräla mig till den så somnade jag igen.Rummet var nu anorlunda möblerat och jag kollade efter någon som liknande excorcisten flickan i rummet,mest som jag bara skymtade.Detta upprepades innan jag vaknade på riktigt och tog mig ett glas.

Nu har jag idag druckit en halv box.Sovit och vaknade upp nyss ,jag har halsat i mig tre stycken 3.5or
krampandes. som jag trodde skulle hålla mig igenom natten.Men det verkar ej så.Är rädd för att jag åker på dille inatt.

Själva meningen med tråden är att jag skall bli nykter.Ta konktakt med socialen på måndag och berätta hur det verkligen står till och ej ljuga.

Hjälp mig!

Jag är rädd för vad som kommer hända inatt nu när bärsen kommer vara slut inom en timma.

Pengar har jag inga så imorgon blir en abstins dag.Om jag inte ringer min mor och ber att om låna pengar till mat men det vill jag ej göra.
Kanske idé att du tar dig till en beroendeklinik direkt, för avgiftning?
Citat:
Delirium tremens är ett livshotande tillstånd med risk för cirkulationskollaps om behandling med lugnande mediciner inte sätts in.
Citera
2016-01-23, 19:47
Medlem
Vet inte hur mycket du vanligtvis dricker, men om du känner tecken på dille och inte har alkohol hemma kan det väl vara en idé att åka till sjukhus? Så att de sätter in dig på benso? Eller har du tillgång till det själv/redan använder det?
Har du fått dille någon gång tidigare?
Citera
2016-01-23, 19:50
Medlem
Citat:
Skall spara en öl.Men eftersom jag har sovit redan så kommer jag ej att sova.

För ångest över det men jag funderar på att ringa min mor och låna pengar till "kött"

Den ölen kommer du inte att spara. Det kan jag sätta tusen spänn på. Inte om du är alkoholist. Då dricker man tills det tar slut och tänker inte på nattens plågor. Och när du druckit upp den, så är det inte tillräckligt ändå...
Citera
2016-01-23, 19:50
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenn
Vet inte hur mycket du vanligtvis dricker, men om du känner tecken på dille och inte har alkohol hemma kan det väl vara en idé att åka till sjukhus? Så att de sätter in dig på benso? Eller har du tillgång till det själv/redan använder det?
Har du fått dille någon gång tidigare?

Jag har aldrig fått dille tidigare och har ej benso hemma tyvärr.

Kommer nog kunna lösa pengar till ett till sex pack för att kunna ta mig igenom natten.

Men det är en morgon "i morgon" så att säga. Har precis börjat en utbildning till kock och jag känner/tänker att detta är sista chansen vill ej sumpa detta.

Varje gång jag börjar plugga alt jobba så är det som att jag måste ta mig neråt igen.

Nykter så mår jag ganska bra.
Citera
2016-01-23, 19:53
Medlem
Citat:

Kommer nog kunna lösa pengar till ett till sex pack för att kunna ta mig igenom natten.

Men det är en morgon "i morgon" så att säga. Har precis börjat en utbildning till kock och jag känner/tänker att detta är sista chansen vill ej sumpa detta.

Varje gång jag börjar plugga alt jobba så är det som att jag måste ta mig neråt igen.

Det var ju ett högst lämpligt yrke att välja som beroende av alkohol - kock. Sök hjälp för
din beroendeproblematik. Du vet ju om, att du mår bäst utan alkoholen.
Citera
2016-01-23, 19:54
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Gå ut och promenera i morgon när du vaknar, en bra start!
Citera
2016-01-23, 19:57
Medlem
Carl S Bergs avatar
ser väldigt igenkännande tecken, du kommer ringa din morsa, garanterat. Du får dina pengar och köper alkohol i nån form! Inga problem! Du är alkoholist! Det är en sjukdom du MÅSTE söka hjälp för å bli kvitt!
Gör det inte svårare än det är, dra inte omkring det i huvudet på alla sätt och vis. Gå till sjukhuset och säg som det är, säg precis exakt som det är, dom har sett och hört värre, så du bespar ingen med en "soft" version,säg exakt hur du har det och dom kommer å hjälpa dig. Detta är inte IRAK
Citera
2016-01-23, 19:57
Medlem
Citat:

Ok, om du nu inte skulle kunna lösa pengar till mer, och känner att du är på väg att få dille, åk in!! Samma sak imorgon!
Sen tycker att det är grymt bra att du vill söka hjälp och ta kontakt med socialen, men var inte orolig för att söka hjälp akut heller!

Har du sökt hjälp tidigare? Eller haft kontakt med en terapeut/psykolog? Det låter som att du sabbar för dig själv, vilket är svårt att ta sig ur utan hjälp från andra.
Har du vänner eller familj som vet hur du mår?
Citera
2016-01-23, 20:00
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenn
Ok, om du nu inte skulle kunna lösa pengar till mer, och känner att du är på väg att få dille, åk in!! Samma sak imorgon!
Sen tycker att det är grymt bra att du vill söka hjälp och ta kontakt med socialen, men var inte orolig för att söka hjälp akut heller!

Har du sökt hjälp tidigare? Eller haft kontakt med en terapeut/psykolog? Det låter som att du sabbar för dig själv, vilket är svårt att ta sig ur utan hjälp från andra.
Har du vänner eller familj som vet hur du mår?

Jag har gått till öppenpsyk när jag var yngre.Men min kontakt slutade och jag gjorde det i samma veva.

Jag har nu löst pengar till ett sex pack utav min mor så att jag klarar mig igenom natten.

Jag var även inne hos akutpsyk här uppe för cirka en månad.Då jag tänkte ta livet utav mig men gick dit istället hade då gått på 3.4-aphp i cirka 5 månader.Men det var bara att tända av och jag var lite smått efterbliven i cirka två veckor innan jag blev glad igen.

Känner jag att jag är på väg att få dille så åker jag in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in