2009-02-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Bullshit! Småpojkar söker manliga förebilder, och vad får dom se?

Behöver jag säga mer...
Du menar att pojkar inte utbildas i en kvinnodominerad värld styrd av kvinnliga värderingar? En väldigt intressant och unik ståndpunkt. Lycka till med dina psykotiska vanföreställningar om verkligheten.
Citera
2009-02-22, 21:02
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
ren hy friskt hår osv. vissar helt klart på en persons hälsotillstånd. de är säkert inga problem för en kvinna med hepatit att blli gravid. men kan hennes kropp föda barnet? därimot krävs de mycket för att man verkligen ska skada sin arvsmassa, alltså kan säden från en 80 picasso säkert vara mycket intressant (och hade ju bevisligen fullt upp). faktum är ju att vi till stor del letar lämpliga gener hos våran partner.

speglar inte de här verkligheten dessutom? de män som kan skaffar en så ung och atractiv kvinna som möjligt. och kvinnor tycks söka män som är framgångsrika.
Fula personer är inte per automatik sjuka. De flesta fula är inte det. Även oattraktiva personer är lämpade som föräldrar.
Senast redigerad av BB1 2009-02-22 kl. 21:07.
Citera
2009-02-22, 21:03
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaspojken
Hos män handlar kraven mer om att utstråla trygghet och ha social status.
Det handlar även om ett snyggt yttre hos män.
Citera
2009-02-22, 21:15
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det är en del av evolutionen.
Människan har viss historia av sexuell selektion vilket har påverkat vår utveckling.
De där sakerna är inte bevisade. De är bara teorier. Jag tror folk försöker hitta förklaringar till saker för mycket, saker som kanske inte har någon förklaring mer än att ett vackert yttre är en fröjd för ögat och alla tycker inte att samma saker är vackra.
Citera
2009-02-22, 21:15
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
och kvinnor tycks söka män som är framgångsrika.

..och hur kvinnor definierar "framgångrik" skiljer sig mer än du anar.

Finns säkert en hel del sugardaddys som bimbos dras till, och dom lever säkert ett jämställt harmoniskt liv utan otrohet och drama

Fler och fler kvinnor väljer män som har ryggrad och vet hur man stavar till jämställdhet och ansvar.
Citera
2009-02-22, 21:39
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Har du svårt att hitta kvinnliga politiker? Är dessa tillsatta där som sexobjekt? Har de ingen makt i dina ögon?
Vi fostras och våra värderingar grundläggs i grundskolan. En miljö som är väldigt matriarkal. Den miljön har större inverkan på oss än några bilder på nakna kvinnor, den påverkar oss mer än vad någon politiker gör när vi nått vuxen ålder.
Denna matriarkala fostran ligger till grund för den massiva feministiska och matriarkala svammeldoktrinen vi ser idag i Sverige, den har hjärntvättat både pojkar och flickor.

Nej, våra värderingar grundläggs långt tidigare. Eftersom kvinnliga politiker inte premieras utifrån idealet av hur en "riktig" kvinna ska vara, så är inte de måttstocken för idealet som flickor har att leva upp till.
Citera
2009-02-22, 21:42
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, våra värderingar grundläggs långt tidigare. Eftersom kvinnliga politiker inte premieras utifrån idealet av hur en "riktig" kvinna ska vara, så är inte de måttstocken för idealet som flickor har att leva upp till.

Men det är ju samma sak för killar.
Hur många småkillar har Fredrik Reinfeldt och George W. Bush som idoler?
Citera
2009-02-22, 21:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Beror var jag tittar.
I en dagstidning ser jag Reinfeldt och Sahlin medan jag i ett modemagasin oftare ser män och kvinnor som gör reklam för kläder och parfym.

Och - återigen - i vilken form porträtteras män i media?

Citat:
Jaha, och? Vad bevisar det?
Mäns utseendekrav är mig veterligen rätt så mediokra de med.

Att föreställningen om att män inte finner någon partner om de inte har "status" inte stämmer.

Det må så vara, men det råder ingen miljardindustri som förmedlar en ensidig bild av män.

Citat:
Rimligtvis att kraven på att behaga det motsatta könet är större för män än för kvinnor.

Utveckla gärna hur du menar.

Citat:
Ska vi tala utseendehets så anser jag mäns möjligheter vara mer likriktade än kvinnors. Titta bara på modebranschen.

Vad med modebranschen tänker du på?

Citat:
Sedan så visar statistik återigen att män idealiserar ett större antal kvinnor medan kvinnor idealiserar ett mindre antal män som å andra sidan idealiseras desto mer.

Och fortfarande avkönas kvinnor som inte beter sig som en "riktig" kvinna. Se bara här. Mina åsikter och vad jag säger avfärdas med hänvisning till utseende, privata sexuella förhållanden, äktenskap och barnafödande.
Citera
2009-02-22, 21:54
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Och - återigen - i vilken form porträtteras män i media?

Det är än olika.

Citat:
Att föreställningen om att män inte finner någon partner om de inte har "status" inte stämmer.

Det har jag inte motsatt mig.

Citat:
Det må så vara, men det råder ingen miljardindustri som förmedlar en ensidig bild av män.

Klart det finns pengar att tjäna på att idealisera en viss typ av män.
Har du svårt att förstå kan jag listas vilka män som idealiseras och vilka som inte idealiseras.

Citat:
Utveckla gärna hur du menar.

Att man inte kan påstå att kvinnor skulle ha högre krav och press på sig från det motsatta könet än tvärtom.

Citat:
Vad med modebranschen tänker du på?

Modebranschen överlag.

Citat:
Och fortfarande avkönas kvinnor som inte beter sig som en "riktig" kvinna. Se bara här. Mina åsikter och vad jag säger avfärdas med hänvisning till utseende, privata sexuella förhållanden, äktenskap och barnafödande.

Jaha?
Som om det inte finns krav på killar...
Citera
2009-02-22, 22:04
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Jaha?

Och...alla dessa krav, oavsett kön, säger inte dom dig någonting?
Citera
2009-02-22, 22:06
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Och...alla dessa krav, oavsett kön, säger inte dom dig någonting?

Hur menar du?
Citera
2009-02-22, 22:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Det är än olika.

Precisely.

Citat:
Det har jag inte motsatt mig.

Nähä?
Och vad var då poängen med din kommentar till mitt inlägg angående det..?

Citat:
Klart det finns pengar att tjäna på att idealisera en viss typ av män.
Har du svårt att förstå kan jag listas vilka män som idealiseras och vilka som inte idealiseras.

Ja, gör gärna det. Det vore intressant.

Citat:
Att man inte kan påstå att kvinnor skulle ha högre krav och press på sig från det motsatta könet än tvärtom.

Fast det är inte vad jag har tagit upp. Blandar du ihop mig med någon nu?

Citat:
Modebranschen överlag.

Jag hade hoppats på en lite mer utförlig förklaring.

Citat:
Jaha?

Som om att det är ett typiskt sätt att reagera mot kvinnor som gör något annat än är behagliga barnaföderskor. Män som uttrycker sin åsikt blir i högre grad kritiserade för sin åsikt, emedan kvinnor som gör detsamma i högre grad blir kritiserade för sin hela person och "bristande" kvinnlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in