Citat:
Ursprungligen postat av oban
Historiekunskaper? Yousmilefornothing pratade om genetik. Vår hjärna har inte utvecklats eller förändrats på tusentals år. Vi fungerar likadant som våra förfäder gjorde. Man kan inte fråga sig om genetik är rätt eller fel. Och det var min poäng från första början när jag gjorde mitt inlägg i denna tråd för länge sedan. Hur du önskar att samhället kommer att se ut i framtiden är oväsentligt om man pratar om genetisk betingad utseendeobjektifiering. Varken du eller hon har någon förmåga att analysera verkligheten objektivt utan att blanda ihop hur ni önskar att denna verklighet såg ut. Att kunna se skillnaden är vad som menas med att kunna tänka rationellt, något som kvinnor ofta inte kan. Varför jag återigen försöker förklara detta för en kvinna är dock inte rationellt heller så jag vet inte varför jag ens bemödar mig.
Ja nu bemödade du ju dig inte särskilt bra. Du babblar på utan att säga något faktiskt.
Vad jag sa är att historien visar att vi är bra på att förändra oss och anpassa oss. Vad du tydligen inte förstår att vi är anpassade för att anpassa oss. Och just nu går vi mot ett samhälle där män och kvinnor samarbetar mer i hemmet och bägge två förvärvsarbetar. Det är de som anpassar sig bäst här som får gener som överlever.
Att uppfostra barn för att de bäst ska kunna klara sig i framtidens samhälle är att göra dem till varandras jämlikar och visa dem att mamma och pappa bägge två tar ansvar för barn och hem.
Det är ju så att jämlikhet gör att folk lättare håller sams, att jobba sida vid sida är positivt är min övertygelse. Och är föräldrarna sams så mår barnen bättre. De generna är de som kommer att klara sig bäst.
Män som hysteriskt letar efter en kvinna som inte finns kommer mest troligt inte att få några gener som ska leva vidare.
Och när vi lever jämlikt, sida vid sida så objektifierar man det andra könet mindre. Man identifierar sig och mår bättre. Tycker de som är måna om sina gener. Andra kommer att dö ut som dinosaurer.