2010-03-24, 00:36
Medlem
Ett av svaren på det här ämnet är väll att.... Ingen gillar att bli objektifierad.
Citera
2010-03-24, 00:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbea
Problemet är väl objektifieringen av kvinnor i det offentliga rummet. Lite och överallt finns ofta reklam i form av lättklädda kvinnor som leder in tankarna på sex. Män blir inte objektifierade på sama sätt. Klart att man har rätt att åtrå det andra könet och tända på fysiska attribut. Men feminsimen är ju inne på att få bort den här ständiga objektifieringen av kvinnor som återkommer överallt. Feminsimen är för att stärka kvinnans position som en jämlike till mannen rent intellktuellt sett och få bort stämpeln som onaniobjekt.

Och det är just detta som utgör ett hot mot yttrandefriheten och handlingsfriheten. I själva verket beror detta på att radikalfeminismen är vänsterinriktad och därmed antikapitalistisk. Kombinerat med missunnsam avundsjuka.

Man kan lika gärna hävda att det är kvinnoförtryck att hindra de kvinnor som vill exponera sig från att göra detta (i reklam, utvik etc). Kvinnan får således bara vara fri att välja så länge hon gör "de rätta" valen, som definieras ovanifrån av feministerna och inte av henne själv som individ. Feministerna upprättar därmed en maktstruktur över kvinnan, samma typ av maktstruktur som de säger sig vilja motarbeta. Paradoxalt? Javisst! Som alltid med feminismen och genus.

Vissa kvinnor vill vara åtrådda onaniobjekt, och att påstå att denna individs handling är skadligt för kvinnokollektivet och därmed bör stoppas är en typ av fascism.

Ner med genusvansinne och radikalfeminism!
Senast redigerad av WordWarrior 2010-03-24 kl. 00:43.
Citera
2010-12-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Rent statistiskt så hittar allsköns kvinnor partners i större utsträckning än vad allsköns män gör det så jag tycker nog man kan påstå att kraven på män är större på ett statistiskt plan på partnermarknaden.

Ja där kan man ju dra olika slutsatser. Kanske för att mannen inte nöjer sig med vad som helst medan kvinnan ser något annat än kuken?
Citera
2010-12-29, 14:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yousmilefornothing
Ja där kan man ju dra olika slutsatser. Kanske för att mannen inte nöjer sig med vad som helst medan kvinnan ser något annat än kuken?
Ja, det är väl den logiska slutsatsen, de som har lättast att hitta partner torde väl vara de som är minst kräsna och inte tvärtom.
Citera
2010-12-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Myt och myt...
Beror ju på vilken kvinna vi talar om.
Vissa kvinnor söker sig till rika män och snygga män får mer uppmärksamhet än fula. Men visst finns det kvinnor för andra män också och vice versa.

Ja, det brukar ofta vara någon form av modellkropp som eftersträvas. Magrutor brukar vara populärt.

Ja, varför inte? Håller du inte med om att kvinnor har större valmöjligheter inom mode eller vad argumenterar du emot?

Var det inte du som pratade om att: "Om flickor är så lättlurade så är det inte andras problem"? Minns inte om det var just du men några personer var det. Om det nu är på det viset, varför är då män så "fega" att de inte bär kjol om de så vill?
Citera
2010-12-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag har just trots mina bristande reflekterande talanger försökt relatera till ditt påstående om att kvinnor bara framställs som gulliga, söta objekt i media några inlägg längre upp. Feel free att reflektera på om mina iaktagelser fröken fundamentalist.

PS. Fundera på om Lisbeth Salander hade varit en lika positiv hjältinna om hon hade varit likadan och haft samma egenskaper om hon varit man. Vi hade då tyckt att denne man varit oerhört störd, hänsynslös och otäck istället för att nu se henne som en rebell och Pippi Långstrump-hjältinna. Kvinnor kommer undan med mycket, har större spelrum att välja på, kan alltid falla tillbaks på en offerroll och tindra med ögonen och genast få manlig assistans. DS.

Beror på från vilket håll man kikar. En framåtfusad man ses ofta som attraktiv, medan denna kvinna ses som något äckligt i många mäns ögon. I filmens värld så ser man upp till denne, men i verkligheten så ses hon nog mer som en protest mot kvinnans vanliga roller i filmer. Protesten är något som man kan se upp till, eftersom det finns mycket lämpliga saker att protestera mot.
Citera
2010-12-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Har aldrig riktigt förstått allt trams om objektifiering av kvinnor heller utan ser det som ett desperat försök av svagsinta stackare att förändra verkligheten utifrån hur man önskade att den såg ut. I grunden handlar detta fenomen som vanligt om kvinnors oförmåga att tänka logiskt och att man ofta tar till känsloargument, gärna sprungna ur oförmågan att acceptera verkligheten för vad den är. Detta gör tyvärr att samhällsutvecklingen ibland ser ut att gå bakåt när kvinnor ska vara med och utforma den. Jag är mer förvånad över att så få väljer att gå emot dessa knäppskallar och deras vansinniga idéer.

Det ligger i mannens natur att objektifiera vackra kvinnor på samma sätt som det ligger i kvinnans natur att uppskatta makt och rikedom hos män. Detta har varit allmänt känt så länge någon kan minnas trots allt jävla svammel på senare tid från idioter som av nån anledning vägrar inse detta.

Som många män vågar uttrycka det i vissa fall när det gynnar dem: "Varför ska man skylla på förfäder? är det rättvist?".

Om vi nu ska använda frågeställningen ovan, så vill jag fråga varför många män säger att kvinnor inte är lämpliga vid vissa områden. Om man ser till historien så skulle kvinnan vara hemma med barnen, och detta tycks ha följt evolutionen och satt sig starkt i våra gener. Men att detta betyder att det fortfarande är så, eller fortfarande borde vara så, kan man ju diskutera. Personligen så tycker jag inte om roller och har aldrig följt dess mall som jag medvetet vet om, den har alltid funnits där. Man förväntas väldigt mycket som människa, kvinna, man, men om alla människor istället lyssnade till sig själva så hade nog samhället och familjer sett annorlunda ut.
Senast redigerad av yousmilefornothing 2010-12-29 kl. 14:39.
Citera
2010-12-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är väl den logiska slutsatsen, de som har lättast att hitta partner torde väl vara de som är minst kräsna och inte tvärtom.

Japp! det är skönt att inte vara så kräsen.
Citera
2010-12-30, 05:58
Medlem
obans avatar
Citat:
Som många män vågar uttrycka det i vissa fall när det gynnar dem: "Varför ska man skylla på förfäder? är det rättvist?".

Om vi nu ska använda frågeställningen ovan, så vill jag fråga varför många män säger att kvinnor inte är lämpliga vid vissa områden. Om man ser till historien så skulle kvinnan vara hemma med barnen, och detta tycks ha följt evolutionen och satt sig starkt i våra gener. Men att detta betyder att det fortfarande är så, eller fortfarande borde vara så, kan man ju diskutera. Personligen så tycker jag inte om roller och har aldrig följt dess mall som jag medvetet vet om, den har alltid funnits där. Man förväntas väldigt mycket som människa, kvinna, man, men om alla människor istället lyssnade till sig själva så hade nog samhället och familjer sett annorlunda ut.

Ditt inlägg är obegripligt för en rationell individ. Du påstår först att barnpassning under människans evolution format generna hos kvinnan för att i nästa andetag fråga om det egentligen borde vara så. I normala fall hade jag bara ignorerat inlägget, men i detta sammanhang är det ju intressant då det faktiskt bevisar att det i din hjärna inte existerar någon skillnad mellan den objektiva verkligheten och den verklighet som du önskade fanns. Man kan av detta enkelt konstatera att du är kvinna och olämplig att utföra vissa former av intellektuellt arbete.
Citera
2010-12-30, 06:05
Bannlyst
Citat:

Visst är det så. Det håller på att ske en förändring i vårt land. Män deltar allt mer i allt från förlossningar och barnskötsel och kvinnor och män har fått andra roller bara de senaste åren. Vi lever i ett intressant tidevarv där just det här med att ta hand om barn ser mycket annorlunda ut än tidigare.
Citera
2011-01-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Ditt inlägg är obegripligt för en rationell individ. Du påstår först att barnpassning under människans evolution format generna hos kvinnan för att i nästa andetag fråga om det egentligen borde vara så. I normala fall hade jag bara ignorerat inlägget, men i detta sammanhang är det ju intressant då det faktiskt bevisar att det i din hjärna inte existerar någon skillnad mellan den objektiva verkligheten och den verklighet som du önskade fanns. Man kan av detta enkelt konstatera att du är kvinna och olämplig att utföra vissa former av intellektuellt arbete.

Jag pratar om könsroller...
Citera
2011-01-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Visst är det så. Det håller på att ske en förändring i vårt land. Män deltar allt mer i allt från förlossningar och barnskötsel och kvinnor och män har fått andra roller bara de senaste åren. Vi lever i ett intressant tidevarv där just det här med att ta hand om barn ser mycket annorlunda ut än tidigare.

Precis, jag ser även framemot och tror starkt på framtiden, mycket blir bättre med åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in