Citat:
Ursprungligen postat av leoni
Att ni inte drabbats av det beror förmodligen på att ni inte har samma krav på er. Eller så är ni inte medvetna om hur mycket det påverkar.
Jag vet ingen, INGEN tjej som inte haft ångest över sin kropp eller utseende.
Jamen sitter du fortfarande och snackar samma skit som senast jag var här, för kanske två veckor sedan?
Du har ingen aning,
absolut ingen aning om hur killar känner sig och hur drabbade dem är av medias uppfattning om den riktiga mannen. Du ser inte ens problematiken, för du bryr dig säkert inte.
Det gynnar ju inte kvinnosaken att bry sig om männens orättvisor och bekymmer, eller hur?
Bilden av den riktiga mannen i media är dessutom något helt befängt. Mannen media beskriver är den som är formad efter kvinnors önskemål. En slags drömkille som existerar lika lite som drömtjejen.
De killar som är korkade nog att försöka leva upp till denna bild (de är många) blir alltid lika förvirrade när de sedan upptäcker att man inte alls får tjejer av att vara en gentleman som bjuder, är gullig och söt.
Att skaffa kropparna de manliga modellerna har är dessutom flera gånger svårare än att som tjej skaffa kropparna de kvinnliga modellerna har.
Killars kukar skall även framhävas och har man inte en stor nog så duger man inte (enligt medias uppfattning om drömkillen).
Hur än desperat en tjej blir kan hon alltid fixa sig själv på flera sätt. Operationer och dylikt. De tjejer som nu är korkade nog att falla för dessa ideal det vill säga (verkar också vara många).
Män har inte samma krav på sig som kvinnor nej, men de krav män har på sig är absolut hårdare och tuffare att leva upp till.
För att få en partner, för att bara nämna en sak av många, krävs det som känt rätt så mycket mer av en man än av en kvinna. Är det någon här som vill förneka det?
Är ni aldrig ute på krogen? Där ser ni väl att tjejer som saknar alla skönhetsattribut modellerna har ändå har köer av killar efter sig.
Den här debatten börjar bli riktigt irriterande och uttjatad. Blev besviken när jag såg att den ens fanns kvar.
Sen ser man att samma skojare som kom med befängda argument veckor tidigare fortfarande är kvar och sprider samma snack....