2009-03-01, 09:15
Medlem
Är det någon som sagt att allt är "männens fel" och att kvinnor inte har någon del i mediabilder och ideal alls?
Citera
2009-03-01, 11:27
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leoni
Är det någon som sagt att allt är "männens fel" och att kvinnor inte har någon del i mediabilder och ideal alls?

Nej ingen har hävdat att "...någon har sagt att allt är 'männes fel'..."

Att påtala att "vi kvinnor har även en del i objektfieringen" och "synd att kvinnor inte erkänner det öppet bara" är inte det samma som att hävda att andra skulle ha sagt att.

Fortfarande tycker jag det är synd att det inte erkänns öppet att vi kvinnor har en del i objektfieringen.
Citera
2009-03-01, 13:40
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Mjo visst kan det vara så..
Fast tjejer som räknas som dessa riktigt "übervackra" kan faktiskt ha problem med att hitta kille då killarna oftast utgår från att hon redan har sällskap.. Även om hon själv tar första steget..
Det stämmer. Hur många killar vågar gå fram till en riktigt vacker tjej och lägga in stöten? Nej de tror att hon inte vill ha dem eller är upptagen.
Citera
2009-03-01, 14:18
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB1
Det stämmer. Hur många killar vågar gå fram till en riktigt vacker tjej och lägga in stöten? Nej de tror att hon inte vill ha dem eller är upptagen.

Dessa vansinnigt vackra kvinnor, var ni nu hittar dem, kan även själva vara medvetna om deras vansinniga skönhet så att dem handlar därefter. De kan sätta sig själva på piedestal minst lika mycket som killarna.

Faktiskt finns det en sak som verkar avskräcka killar och det är diviga tjejer som ser sig själva som bättre och "för bra" för alla.

Kom inte att påstå att vackra tjejer som dessutom går emot könsrollerna och faktiskt raggar på killar har det svårt att komma till skott.

Många patetiska och ynkliga killar ser kvinnliga skönheter som gudinnor och skulle dö för att få fem sekunders uppmärksamhet av dem.
Citera
2009-03-01, 14:31
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Dessa vansinnigt vackra kvinnor, var ni nu hittar dem, kan även själva vara medvetna om deras vansinniga skönhet så att dem handlar därefter. De kan sätta sig själva på piedestal minst lika mycket som killarna.

Faktiskt finns det en sak som verkar avskräcka killar och det är diviga tjejer som ser sig själva som bättre och "för bra" för alla.

Kom inte att påstå att vackra tjejer som dessutom går emot könsrollerna och faktiskt raggar på killar har det svårt att komma till skott.

Många patetiska och ynkliga killar ser kvinnliga skönheter som gudinnor och skulle dö för att få fem sekunders uppmärksamhet av dem.
Oavsett om tjejen tror att hon är bättre eller inte så vågar inte killarna gå fram om hon är väldigt vacker.
Citera
2009-03-01, 14:41
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Har du haft vackra vänninor?
Jag kan ärligt säga att min kvinnliga vänkrets är begränsad, dock mer killvänner. Dock så har jag haft ett par vänninor i mitt liv som varit så där gudinneskönheter och de var konstant singlar.
Oftast så surrades det från killarna om att hon måste ju ha en pojkvän. Även om man (både av killar och tjejer) sa till dessa killar att hon är singel så blev det inte betrott..

Citat:

Nej då gör jag väl inte det då..

Då du verkar ju ha beslutat dig att dina erfarenheter är mer allmängiltiga "sanningar" än andras erfarenheter..
Visst är det bekvämt att säga åt andra vad de ska få säga och inte få säga så man slipper att få höra något annat som inte stämmer med vad man själv tycker så man kan leva kvar i sin övertygelse om hur saker är..

Denna retorikMETOD känn igen.. Ah nu minns jag Gudrun och kompani brukar komma med samma utlåtande i bland för sina om råden som du gör för dina områden.. Kort olika områden men med samma retorikmetod.
"Kom inte och påstå..."
Senast redigerad av Empress 2009-03-01 kl. 14:44.
Citera
2009-03-01, 15:54
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Har du haft vackra vänninor?
Jag kan ärligt säga att min kvinnliga vänkrets är begränsad, dock mer killvänner. Dock så har jag haft ett par vänninor i mitt liv som varit så där gudinneskönheter och de var konstant singlar.

Var dem konstant singlar för att dem inte kunna hitta killar de ansåg värdiga dem eller för att alla killar var rädda för dem, eller både och?
Citera
2009-03-01, 16:24
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Var dem konstant singlar för att dem inte kunna hitta killar de ansåg värdiga dem eller för att alla killar var rädda för dem, eller både och?

Det farm kom i repliken om du läste.
Men kan ju påtala att det var meningen inunder de två meningarna du citerade..
Citera
2009-03-01, 23:11
Bannlyst
Kvinnor gillar att objektifieras/sexualiseras. Det ligger i deras natur. Kvinnor är objekt och män är subjekt.
Citera
2009-03-02, 02:22
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Kvinnor gillar att objektifieras/sexualiseras. Det ligger i deras natur. Kvinnor är objekt och män är subjekt.

Det där var t.o.m alldeles för korkat sagt för att vara provocerande
Citera
2009-03-02, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leoni

Inte rakt ut, kanske. Men det är banne mig så det framställs.
Citera
2009-03-02, 23:19
Bannlyst
Citat:

Hur det än var, så var det tydligen männens fel i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in