2009-02-28, 19:50
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB1
25 är ingen ålder och har aldrig varit det, men efter 35 börjar kvinnans klocka att ticka, innan det är det rätt lika med en topp vid 25 och lite mindre innan och efter men det varierar. Jag tror inte att en 35-årig kvinna allmänt har svårare att hitta en partner än en 35-årig man.

Precis, pressen kvinnor upplever är snarast biologisk då kvinnor inte kan få barn hur länge som helst snarare än att du utsetts för yttre krav och påtryckningar.
Mäns förmåga att få barn slutar inte på samma sätt även om den avtar med åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av BB1
Fb ska man inte använda som mall. Folk här överdriver, vill provocera och verka märkvärdiga. Om du ser dig omkring så ser du att även oattraktiva tjejer har en kille vid sin sida oftast. Det är oftast killarna som blir över. Jag tycker inte att de har så mycket krav. De blir nöjda om de får en tjej.

På internet dejtar alla fotomodeller och kör Ferrari, inklusive moderatswing.
Citera
2009-02-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Dem killar som snackar mest skit om tjejer, att feta är värdelösa och äckliga, är nog dem som skulle bli allra gladast om just en av dessa "fula och feta" tjejer skulle uppvakta dem. Då skulle deras hjärtan mjukna.

Killar med en sund och normal relation till tjejer säger inte sådana saker och eftersom du påstår att killar inte alls har besvär med att få tjejer så talar du emot dig själv när du påstår att så många snackar skit om tjejer -för hade dem inte svårt att få tjejer skulle dem inte snacka som dem gör. Förstår du?

Jag vet inte hur gammal du är, men du tar i alla fall åt dig väldigt mycket av vad fjortiskillar skriver på flashback. Vad är det som hänt dig egentligen...undrar jag.

Inget du ska svara på dock

Jag tror det kan vara olika det där. Men osunda relationer till kvinnor kan man ha oavsett om man får några eller ej. Och det här med ideal och hur man ser på fula tjejer eller kvinnor öht är ju egentligen inget som är unikt för just FB-killar (även om det är lite värre här). Det är ju inte alla elaka kvinnor som har höga krav heller.

Det här handlar ju inte om jag tar åt mig, utan om krav som många har på sig och känner hela tiden. Speciellt unga människor. (Själv är jag inte speciellt ung längre.)

Förresten nämnde du ju själv något om hur killar har det. Enligt din mening hade ni det ju till och med värre. Var kommer det i från då, FB eller från dig själv?
Citera
2009-02-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Javisst du var ju övertydlig med det...

Mja. För att förtydliga kanske jag ska säga att det här med alfahannar är något som killarna här har hittat på. Jag vet inte vem som sa det här i feministforumet, men uppfattningen om hur de ska vara verkar ju spridd över hela FB. Det är inget som tilltalar mig heller.
Citera
2009-02-28, 21:50
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leoni
Mja. För att förtydliga kanske jag ska säga att det här med alfahannar är något som killarna här har hittat på. Jag vet inte vem som sa det här i feministforumet, men uppfattningen om hur de ska vara verkar ju spridd över hela FB. Det är inget som tilltalar mig heller.

Ja jo men den beskrivningen av "alfahane" går igeno även på andra siter och även IRL, så jag skulle inte säga att FB just är unik med att beskriva en alfahane så..
Men som jag skrev tidigare ogtas "ungtuppar" som tro att det är ett "alfhane" beteene..
Dock så har ju Fateless en liten poäng i den han replikade dig med.

Själv har jag alltid (sen jag var ung) dragits till alfahanarna i bland "plugghästarna" ..
Har ingen aning om varför men det har väl för att dessa skräniga prylar till killar har väl aldrig varit min melodi.
Citera
2009-02-28, 22:47
Medlem
Synergys avatar
Precis som tjejer helst vill ha alfahanar med bra självförtroende vill killar ha tjejer som är *söta*, bara det att antalet alfakillar med bra självförtroende är rätt mycket lägre än söta tjejer.

* = Alla tjejer har någonting som attraherar en man, därför är alla tjejer söta på något sätt som attraherar killar. Bara att konstatera. En kvinna är dömd att alltid ha killar efter sig, vare sig hon är ful eller snygg.

Men den kille som saknar självkänsla...

...kan däremot totalt ge upp hoppet - eller genomgå en drastisk personlighetsförändring.
Citera
2009-02-28, 23:27
Medlem
Citat:
Precis som tjejer helst vill ha alfahanar med bra självförtroende vill killar ha tjejer som är *söta*, bara det att antalet alfakillar med bra självförtroende är rätt mycket lägre än söta tjejer.

* = Alla tjejer har någonting som attraherar en man, därför är alla tjejer söta på något sätt som attraherar killar. Bara att konstatera. En kvinna är dömd att alltid ha killar efter sig, vare sig hon är ful eller snygg.

...kan däremot totalt ge upp hoppet - eller genomgå en drastisk personlighetsförändring.

Att man saknar självkänsla betyder ju inte att man saknar personlighet. Jag vet inte vad som menas med en kille som saknar självkänsla... men jag tänker att det innebär att man är blyg och tystlåten, kanske till och med av den mjuka och känsligare typen.(?) Det är inget negativt i så fall. Det finns en marknad, jag lovar.
Citera
2009-03-01, 00:44
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Mjo visst kan det vara så..
Fast tjejer som räknas som dessa riktigt "übervackra" kan faktiskt ha problem med att hitta kille då killarna oftast utgår från att hon redan har sällskap.. Även om hon själv tar första steget..
Citera
2009-03-01, 00:46
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leoni
Att man saknar självkänsla betyder ju inte att man saknar personlighet. Jag vet inte vad som menas med en kille som saknar självkänsla... men jag tänker att det innebär att man är blyg och tystlåten, kanske till och med av den mjuka och känsligare typen.(?) Det är inget negativt i så fall. Det finns en marknad, jag lovar.

Hoppas att detta ger dig en hyffsad beskrivning på självkänsla?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvk%C3%A4nsla
Citera
2009-03-01, 00:56
Medlem
Citat:
Hoppas att detta ger dig en hyffsad beskrivning på självkänsla?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvk%C3%A4nsla

Ja, jag vet. Uttryckte mig dåligt och generaliserade mest om hur killar med låg självkänsla eventuellt skulle kunna vara/upplevas/whatever.

Jag är för trött.
Citera
2009-03-01, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Precis, pressen kvinnor upplever är snarast biologisk då kvinnor inte kan få barn hur länge som helst snarare än att du utsetts för yttre krav och påtryckningar.
Mäns förmåga att få barn slutar inte på samma sätt även om den avtar med åldern. [...]

Och det är så f*rbannat orättvist! Undrar om det finns möjlighet att lagstifta på något sätt, så att det blir mer jämställt även i det avseendet?

Ooooh, en Ferrari! Nu börjar jag bli kär!
Citera
2009-03-01, 01:21
Bannlyst
Citat:
Oh så du tycker oxå att Café är bättre än de där träliga tidningarna de gör för oss kvinnor.

Jo men så är ju jag inte feministe heller du vet.. *sneglar på min signatur*
Men ser vad du menar och känner mig glad för den förbigående komentaren...

Ja, faktiskt. Jag är rätt trött på alla analsexguider, sminktips, "så tänder du honom" och all annan smörja.

Jag tycker att kvinnor till viss del själva är skyldiga till den här "objektifieringen".

Jag gillar din signatur också, och undrar om det är okej för dig att jag "snor" första meningen av dig?
Citera
2009-03-01, 02:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Ja, faktiskt. Jag är rätt trött på alla analsexguider, sminktips, "så tänder du honom" och all annan smörja.

Jag tycker att kvinnor till viss del själva är skyldiga till den här "objektifieringen".

Visst är kvinnor det. Det är bara så trist att det inte vågas erkännas bara öppet bar..

Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jag gillar din signatur också, och undrar om det är okej för dig att jag "snor" första meningen av dig?

Svara ja här med i denna tråden så att det blir ordentlig bekräftat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in