Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
... En man anses alltid som mer kompetent på en arbetsplats. Det spelar ingen roll om du ser ut som en playboymodell eller är ful, så länge du är en kvinna är du nästan alltid mer ODUGLIG än mannen bredvid dig.
Är det så? Vilka arbetsplatser då menar du?
De jag varit på har det snarare varit tvärtom på. Kommentarer och spydigheter mot en för att man är kille och gulligullprat mot tjejer. Tjejer som får lika mycket betalt som oss killar trots att dem arbetar både slöare och sämre.
Fast det kallas rättvisa i sann jämställd anda.
Senast på ett jobb hade jag sprungit mellan två uppgifter jag fått av cheferna.
När jag sedan var klar med det mer brådskande och gick tillbaka till det första uppdraget kom en chef fram och skällde ut mig och var samtidigt noga med att tjejen som stod bredvid tog del av det.
Ett litet exempel på vad som sades, kortfattat, samtidigt som han vänskapligt klappade tjejens rygg:
"Hon är ju grymt mycket snabbare än dig", "Vad är det med dig? Har du aldrig jobbat förut?", "Kolla på hur tjejen arbetar så kanske du lär dig nåt", "Ska jag kicka dig direkt eller?"
Eller på ett annat jobb där en tjej skulle flytta något tungt men inte orkade, så sa chefen till mig:
"Vadfan snabba på! Hon orkar inte bära denna begriper du väl? Nu får hon ju stå och vänta på dig!" Samtidigt som han kollade på tjejen och skakade på huvudet.
Knappast det enda heller. Detta är vardag inom speciellt byggbranschen där killar får svälja skit (ifall dem vill vara kvar) medan tjejerna får uppmuntran, komplimanger och annat som på något sätt bara känns som rena försök att psyka en och jävlas.
Vill man inte svälja sån skit så får man gå.
Citat:
SKOJAR du med mig? Herregud.. Lever inte kvinnor under press? Vad är det för press du menar? Tjejer har ju ett visst "utgångsdatum" så att säga, är inte det press? har du inte hittart en livspartner inom en viss tid är det sedan nästintill omöjligt att kunna få en familj. Ingen vill ha en gammal kvinna.
Vadå för utgångsdatum? Menar du klassikern att kvinnor börjar förfalla efter 25? Snälla, vilka tjejer har svårt att få en partner?
"Tiny_dancer" har du varit inne på dejtsidorna någon gång? Där brukar det så ut såhär:
"Kvinna_Medelmåtta_45 år" - 8678 besök 112 olästa brev (två veckors medlemsskap)
"Kille_snygg_18-50 år" - 218 besök 1 oläst brev som 9 fall av 10 är ett massutskick från communityn (två månaders medlemsskap)
Tjejer, oavsett ålder, är närmast groteskt eftertraktade och enda skälet till varför dem kanske inte skulle få något är för att dem anser ingen kille duger för dem.
Ofrivillig singelskap och annat är närmast
non-existent bland kvinnor!
Citat:
Har du nånsin läst på flashback? Vartannat inlägg är om att "hon var lite för hårig där så hon var bull att knulla" eller "äh, hon var ju inte snygg ändå så skitsamma"
Så att inte gilla könshår är alltså ett tecken på att killar har oerhörda krav på tjejer och att dem lever under extrem press?
Hon var ju inte för ful för att knulla i alla fall. Den fule killen hade väl knappast ens fått pussa en tjej på kinden.