2014-12-02, 17:43
  #421
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Netto har denna veckan majonnäs och ketchup från McDonalds (!) som drive. Trodde McDonalds fick sin ketchup från Heinz? Undra hur denna smakar...

http://viewer.zmags.com/publication/6b82b9ad#/6b82b9ad/4
De sade upp avtalet, antar Heinz inte ville sälja sin ketchup gratis.
Citera
2014-12-02, 17:44
  #422
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
De sade upp avtalet, antar Heinz inte ville sälja sin ketchup gratis.
Längesen jag åt på McDonalds. Är det nya receptet gott, då?
Citera
2015-01-15, 15:30
  #423
Medlem
Jag var i Tyskland nyligen, Dortmund, och åt en bratwurst med currysenap. Senapen var fantastisk och jag har letat i sverige efter den men hittar den inte. Lidl skall tydligen ha den ibland men det har gått månader och jag har inte sett att dom fått in den. Är det någon här i tråden som kan tipsa mig om var man kan köpa currysenap? Jag kan inte säga vilket fabrikat det var.
En bratwurst i bröd med currysenap, det är en höjdare.
Citera
2015-01-15, 15:58
  #424
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadrant
Jag var i Tyskland nyligen, Dortmund, och åt en bratwurst med currysenap. Senapen var fantastisk och jag har letat i sverige efter den men hittar den inte. Lidl skall tydligen ha den ibland men det har gått månader och jag har inte sett att dom fått in den. Är det någon här i tråden som kan tipsa mig om var man kan köpa currysenap? Jag kan inte säga vilket fabrikat det var.
En bratwurst i bröd med currysenap, det är en höjdare.
Ålands senap har åtminstone förr haft currysenap.
Citera
2015-01-16, 19:50
  #425
Medlem
Ssadulistens avatar
SLOTTs Taffel är överlägsen tycker jag, köpte på mig ett par burkar idag Så nu kan jag mätta mitt finska blod med riktigt god senap ett tag till. Annars är Johnny's Orginal och Sötstark riktigt bra med.

(Sen när burkarna är slut kan man använda dom som glas )
Citera
2015-01-16, 21:17
  #426
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
SLOTTs Taffel är överlägsen tycker jag, köpte på mig ett par burkar idag Så nu kan jag mätta mitt finska blod med riktigt god senap ett tag till. Annars är Johnny's Orginal och Sötstark riktigt bra med.

(Sen när burkarna är slut kan man använda dom som glas )
Härligt att se en annan Johnny's-entusiast! Jag gillar den sötstarka bäst, den har en härlig smak men är tyvärr lite för rinnig vilket kan vara ett problem om man gillar att ha mycket senap på sin korv med bröd och rostad lök, löken glider av...

En annan senap jag hittat på senare tid är Fyrissenap, och då speciellt Fyris Chilisenap som har en härlig smak.
Citera
2015-01-16, 23:16
  #427
Medlem
madtops avatar
Jag tycker frågan är felställd, ger intryck av att det finns en (1) senap som är bäst till allt.
I själva verket handlar det om olika typer av senap som passar till olika typer av mat.

Jag själv använder minst 3 olika sorter/fabrikat/typer:

- till kokt wienerkorv, rimmat fläsklägg, ärtsoppa mm föredrar jag typen "Johnnys"
- till skinkmacka, chorizo, Choucroute mm ska det vara en dijon.
- till min julskinka vill jag ha hemkört:

Colemans senapspulver
Något droppar syrligt (vinäger/ättika)
Något sött (socker/sirap/honung)
Några droppar neutral olja.
Salt
Vatten
Och om du vill lyxa: en skvätt konjak/whisky/rom

Varför vara så fattig att tvingas välja en senap när du kan välja fler?
Citera
2015-01-18, 14:49
  #428
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Jag håller på
Bellas eller Johnny's som senap
och
Heinz eller Felix som ketchup.

Andra åsikter ?
Felix har bästa ketchup.

Senap då ska det vara fransk-svenskt recept. eller tyskt.
Citera
2015-01-18, 14:53
  #429
Medlem
syscrashs avatar
ICAs egna är det inget fel på, dessutom billigare.
Citera
2015-01-18, 15:52
  #430
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
ICAs egna är det inget fel på, dessutom billigare.
duger den på pannkaka också? ja vad säger att man inte kan ta krossade tomater istället för ketchup, ännu billigare.

bara man ser till att ha socker hemma så är ketchupen färdig i ett nafs.
Citera
2015-01-18, 20:00
  #431
Medlem
GreenManalishis avatar
Inne på tolfte året. Jag har alltså skapat en av Flashbacks intressantaste och viktigaste trådar :-)
Citera
2015-01-22, 17:42
  #432
Medlem
Ratis avatar
Jag tycker Änglamarks ekologiska ketchup är riktigt god. Den smakar inte så väldigt sött, även om det är en hel del socker i den enligt innehållsförteckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in