Svara
2009-09-04, 01:40
Medlem
henkeTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Brukar torska på ringa vartannat år, men nu har jag ju slutat knarka...

Får man vara nyfiken och fråga hur det gick att sluta knarka?? Fick du lägga in dig på avgiftning och hur är det me tjacksuget nu?
Citera
2009-09-04, 23:41
Medlem
Yiddishs avatar
Hur känns det i kroppen nu när du inte tar amfetamin?
Känns din vardag mer meningsfull nu än tidigare och hur ser du på dina framtidsplaner?
Många frågor men du är onekligen en intressant filur!
Citera
2009-09-09, 17:09
Medlem
pekkapowers avatar
Citat:

whaaat!? arkomann, slutat knarka? det stämmer inte med min världsbild. briefa mig!
Citera
2009-11-06, 15:56
Medlem
Qidushs avatar
Citat:

Hur har det gått med det?
Citera
2009-11-06, 18:07
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkeT
Får man vara nyfiken och fråga hur det gick att sluta knarka?? Fick du lägga in dig på avgiftning och hur är det me tjacksuget nu?

Ingen avgiftning, bara cold turkey. Tjacket saknar jag inte, men injicerandet saknar jag emellanåt. Brukar drömma om sprutor ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Hur känns det i kroppen nu när du inte tar amfetamin?

Det beror på. Oftast känner jag mig litet spänd i kroppen och/eller som att jag har träningsvärk.

Citat:
Känns din vardag mer meningsfull nu än tidigare

Nej.

Citat:
och hur ser du på dina framtidsplaner?

Jobbig fråga; jag tänker fortfarande inte mycket längre än ett halvår i taget.

Citat:
Många frågor men du är onekligen en intressant filur!

OK.

Citat:
Ursprungligen postat av pekkapower
whaaat!? arkomann, slutat knarka? det stämmer inte med min världsbild. briefa mig!

Det där är ju en sanning med modifikation. Jag medicinerar fortfarande mot min Lebensschmertz men inte längre illegalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Hur har det gått med det?

Tack bra, jag har snart råd att återbetala min skuld till dig.
Citera
2009-11-06, 18:45
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Tack bra, jag har snart råd att återbetala min skuld till dig.

Så glädjande.

Har du fortsatt på alma mater, acta universitatis, eller hittat ett bättre sätt att använda dina intellektsgåvor?
Citera
2009-11-06, 20:28
Medlem
Valtieris avatar
Du är en patetisk människa...
Citera
2009-11-06, 21:50
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Du är en patetisk människa...

"patetisk [-te´-] adj. -t -a
lidelsefull; högstämd; gripande; känslosam"

SAOL 12.

"pate⁴tisk, adj.;
adv. -T. (förr äv. path-)
[av t. pathetisch; av fr. pathétique l. lat. patheticus (se PATETIK, adj.); jfr äv. eng. pathetic. – Jfr ANTIPATETISK, SYMPATETISK]

fylld l. känne tecknad av patos; känslo- l. lidelsefull; hög stämd; som väcker starka l. högstämda känslor; stundom: rörande, gripande; äv. med mer l. mindre klandrande innebörd, övergående dels i bet.: högtravande, uppstyltad, svulstig, dels i bet.: känslosam, sentimental."

SAOB.

Arkomann har onekligen visat ett visst patos i sina utläggningar om rusmedel och konsumtion av sådana, och också i sitt tidigare bruk av sådana.

Det kompletterar Arkomanns stundom rätt imponerande intellektuella förmåga ganska elegant, tycker jag.
Citera
2009-11-07, 15:10
Medlem
Sleazebags avatar
Intressant att höra att en av flashbacks "största knarkare" konverterat, får man fråga vad om det var något särskilt som fick dig att fatta beslutet eller föll det sig bara naturligt att lägga av nu?
Och hur var den första tiden efter den kalla kalkonen?
Får du dina mediciner på recept numera eller är det etanol som gäller mot vardagsångesten? Vet inte hur det står till med eventuella diagnoser utöver aspberger?
Ber om ursäkt ifall att jag tränger mig på men det är intressant när någon hittat viljestyrkan att lägga ner en vana som tycks ha blivit en så stor del av del av livet och tillvaron, hur som helst så önskar jag dig lycka till med vad du än tar dig för härnäst och hoppas att du finner den sinnesfrid jag antar att du söker.
Citera
2009-11-09, 14:48
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Intressant att höra att en av flashbacks "största knarkare" konverterat, får man fråga vad om det var något särskilt som fick dig att fatta beslutet eller föll det sig bara naturligt att lägga av nu?

Nä, det blev bara så.

Citat:
Och hur var den första tiden efter den kalla kalkonen?

Ångestfylld.

Citat:
Får du dina mediciner på recept numera eller är det etanol som gäller mot vardagsångesten?

Båda delarna.

Citat:
Vet inte hur det står till med eventuella diagnoser utöver aspberger?
Ber om ursäkt ifall att jag tränger mig på men det är intressant när någon hittat viljestyrkan att lägga ner en vana som tycks ha blivit en så stor del av del av livet och tillvaron, hur som helst så önskar jag dig lycka till med vad du än tar dig för härnäst och hoppas att du finner den sinnesfrid jag antar att du söker.

Det har inte så mycket med viljestyrka att göra. Mina föräldrar betalade för professionell hjälp.
Citera
2010-03-30, 03:16
Medlem
Kottonmouths avatar
Update!
Fortfarande ren?
Citera
2010-03-30, 12:59
Medlem
En relativt gammal tråd, men den verkar ju ha blivit bumpad, så jag kan lika gärna dela med mig av mina åsikter.

För det första; kul att du är/var s.k. "ren", hoppas du fortfarande är det. Det vore intressant att, som även föregående postare skrev, få höra hur livet går idag.

Läsningen var mycket intressant, men liksom de flesta andra så ser även jag det miserabla med knarkberoendet. Det har sina positiva och negativa konsekvenser, och det bästa är väl att reglera sitt bruk så att det negativa konsekvenserna inte överskrider de positiva.

För övrigt måste jag bara ge dig en komplimang för hur intelligent du verkar vara, det är inte ofta jag stött på en tung knarkare med det intellekt du framstår att ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in