Svara
2009-03-25, 22:16
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
http://www.youtube.com/watch?v=ezqwAhGCCsk

sjukt likt dig

Kan bero det faktum, att det är jag, när jag lirar piano påtänd.
Citera
2009-03-25, 23:01
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Kan bero det faktum, att det är jag, när jag lirar piano påtänd.

Nu är du min vän via youtube.
Citera
2009-03-26, 11:22
Medlem
mqas avatar
Citat:
Nåja, för en sprutnarkoman är det vackert att få svar, och jag är inte direkt först med att framställa det estetiskt tilltalande. Titta bara på injektionsscenen i Pulp Fiction, som visserligen är orealistisk (blodet är alldeles för ljust och ser därför arteriellt ut; vidare bolmar det för mycket och rinner inte som "en orm av livet självt" [en målande formulering, som jag själv är nöjd med]), eller Ondskans blommor av Baudelaire, som torde vara den första (i alla fall första stora med genomslagskraft) poetiska framställningen, där något "fult" romantiseras i vacker språkdräkt.

Amazing, jag såg precis Pulp Fiction igår (:
Citera
2009-03-26, 14:20
Medlem
Lost.Passengers avatar
Tack för denna underbara rapport och tråd Arkomann! Skulle väldigt gärna diskutera ALLT med en människa som är så pass intelektuell och pundig som du. Sen tänker jag inte kommentera ditt liv/situation p.g.a. två anledningar.
1. Jag har aldrig testat amfetamin/tjack.
2. Så länge du tycker det är värt att leva som du gör så jag egentligen ingen anledning till det .

har du skrivit någon tripprapport på någon hallucinogen någon gång?
Citera
2009-03-26, 20:56
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Passenger
Tack för denna underbara rapport och tråd Arkomann! Skulle väldigt gärna diskutera ALLT med en människa som är så pass intelektuell och pundig som du. Sen tänker jag inte kommentera ditt liv/situation p.g.a. två anledningar.
2. Så länge du tycker det är värt att leva som du gör så jag egentligen ingen anledning till det .

FB ger goda möjligheter till att diskutera med pundiga intellektuella, nyttja dom!

Jag har för mig att det finns en Valborg-i-Uppsala-rapport av Arkomann som bland annat redogör för visst psykedeliaintag, svamp om inte minnet sviker mig.
Citera
2009-03-27, 01:13
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Passenger
Tack för denna underbara rapport och tråd Arkomann!

Varsågod. Tack själv för det goda omdömet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost Passenger
Skulle väldigt gärna diskutera ALLT med en människa som är så pass intelektuell och pundig som du.

Jag brukar fastna i enstaka mastodontlånga inlägg i den ena eller andra tråden, när jag väl diskuterar påtänd, men oftast blir det mindre diskussion och mest bara djupdykning i assocationer, redogörelser för putslustigheter och flummiga utsvävningar i Vilka kör på...-trådarna, men det är i regel bara att säga emot för att starta en diskussion. Annars konverserar jag gärna också.
Citat:
Sen tänker jag inte kommentera ditt liv/situation p.g.a. två anledningar.

Nu har min livssituation å andra sidan förändrats något, sedan jag skrev rapporten. Det är slut med sambon, jag har flyttat till en annan lägenhet och jag har etablerat ett fysiskt beroende av opiater (igen!), men så stor skillnad är det ju ändå inte. Nu har jag tagit 30 mg Imovane för att kunna sova för första gången på ett par dagar, då tjacket är slut nu; jag slog också i mig min sista Oxycontin ikväll, så imorgon vaknar man väl av magkramper. Good morning sunshine, wake up and smell the spolarvätska.

Men det löser sig, sade sprutnarkomanen. Första förutsättningen för ett första beroende är en god tillgång till den första drogen; å andra sidan är andra förutsättningen för ett andra beroende (första förutsättningen är ett första beroende) dålig tillgång till den första drogen, eftersom man annars hade varit glad och nöjd med att tillgodose behovet och inte behövt kompensera med något annat. Nu skulle jag normalt ha utvecklat det här vidare, men... äsch. Tjackbrist.

Citat:

Ja, jag har skrivit flera. Redan min första tripprapport någonsin (från juni -06) behandlade ett hallucinogent preparat, vars effekter kombinerar det visuella på svamp med mindfucken på LSD: Amfetaminist trippar på 5-MeO-aMT.

Rapporten har ett klantigt upplägg, men jag fångade de psykedeliska effekterna och, kanske framför allt, hur psykedeliska effekter påverkar en pundare, då jag var van att ta tjack till frukost, lunch och middag men aldrig hade testat någon hallucinogen tidigare.

Sedan skrev jag:
Citera
2009-03-27, 01:19
Bannlyst
Citat:
Varsågod. Tack själv för det goda omdömet.

Jag brukar fastna i enstaka mastodontlånga inlägg i den ena eller andra tråden, när jag väl diskuterar påtänd, men oftast blir det mindre diskussion och mest bara djupdykning i assocationer, redogörelser för putslustigheter och flummiga utsvävningar i Vilka kör på...-trådarna, men det är i regel bara att säga emot för att starta en diskussion. Annars konverserar jag gärna också.

Nu har min livssituation å andra sidan förändrats något, sedan jag skrev rapporten. Det är slut med sambon, jag har flyttat till en annan lägenhet och jag har etablerat ett fysiskt beroende av opiater (igen!), men så stor skillnad är det ju ändå inte. Nu har jag tagit 30 mg Imovane för att kunna sova för första gången på ett par dagar, då tjacket är slut nu; jag slog också i mig min sista Oxycontin ikväll, så imorgon vaknar man väl av magkramper. Good morning sunshine, wake up and smell the spolarvätska.

Men det löser sig, sade sprutnarkomanen. Första förutsättningen för ett första beroende är en god tillgång till den första drogen; å andra sidan är andra förutsättningen för ett andra beroende (första förutsättningen är ett första beroende) dålig tillgång till den första drogen, eftersom man annars hade varit glad och nöjd med att tillgodose behovet och inte behövt kompensera med något annat. Nu skulle jag normalt ha utvecklat det här vidare, men... äsch. Tjackbrist.

Ja, jag har skrivit flera. Redan min första tripprapport någonsin (från juni -06) behandlade ett hallucinogent preparat, vars effekter kombinerar det visuella på svamp med mindfucken på LSD: Amfetaminist trippar på 5-MeO-aMT.

Rapporten har ett klantigt upplägg, men jag fångade de psykedeliska effekterna och, kanske framför allt, hur psykedeliska effekter påverkar en pundare, då jag var van att ta tjack till frukost, lunch och middag men aldrig hade testat någon hallucinogen tidigare.

Sedan skrev jag:

Hallå där!

Eftersom den här tråden blivit ännu en tråd om dig så slänger jag in den här frågan: MPDV, (MDPV?) - Vad tycker du om den? Fungerar den att studera på? Hur går studierna förresten? Varför inte läsa in en ingenjörsutbildning så du kan få ett jobb och knarka på fritiden istället för att blåsa iväg utbildningen på något du inte göra pengar på. Eller jag kanske har fått detta om bakfoten.

Nu ska jag äta Xanor.
Citera
2009-03-27, 01:23
Medlem
Citat:
En återkommande plan, som jag med jämna mellanrum också överger, är att avsluta mina studier och sluta knarka, skaffa ett fast arbete, hitta Den rätta och bilda familj. Tyvärr varierar karriärsplanerna en hel del, även om jag alltid har tänkt satsa på en akademisk bana. Problemet är att jag alltid börjar plugga något nytt intressant och oanvändbart och därmed överger planerna att satsa på den tidigare inriktningen (jag har varit mer eller mindre på väg att söka till tre olika masterprogram vid det här laget och överväger nu ett fjärde), vilket medför en massa spridda kunskaper, som blir svåra att knåpa ihop till en sammanhängande examen, och nu börjar mina CSN-terminer ta slut. Börjar man i den andra änden, d. v. s. med att hitta Den rätta och att sluta knarka, så skiter sig bådadera i varierande ordning. Antingen börjar jag knarka av olycklig kärlek, eller så skiter det sig i alla fall, bland annat för att jag börjar knarka igen.

Om jag skall göra en kvalificerad gissning, så har jag inte kommit någonvart om tio år. Förmodligen har jag väl avgjort valet av min slutgiltiga akademiska karriär på måfå och därför börjat längta efter något annat. Jag kommer i vilket fall troligen att vara missnöjd, och därför kommer jag inte heller att lyckas sluta knarka.

Du bryr dig inte om att försöka göra något så att du kan bli nöjd? Eller känner du att det inte kommer gå helt enkelt? Och om du typ skiter i vilket, känner du inte dig olycklig över det emellanåt? Där kanske knarket är medicinen?
Citera
2009-03-27, 01:49
Medlem
Arkomanns avatar
Angående pisstjack

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag funderar inte på att prova. Fattar helt enkelt inte hur jag ska komma över råvarorna

En annan sak jag funderade på. Vem kom på denna komplicerade och tydligen effektiva metod till återvinning? Imponerande att någon tänkt ut alla moment och sen faktiskt lyckats få fram en fungerande drog.

Jag. Det mesta utom amfetamin är lösligt i aceton. När jag väl hade hört talas om acetonfilter, så var ju steget inte långt till att börja experimentera.
Citera
2009-03-27, 02:29
Bannlyst
Citat:
Jag. Det mesta utom amfetamin är lösligt i aceton. När jag väl hade hört talas om acetonfilter, så var ju steget inte långt till att börja experimentera.

Går samma steg att göra med benzodiazepiner?
Citera
2009-03-27, 13:49
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Hallå där!

Eftersom den här tråden blivit ännu en tråd om dig

Ja, det brukar bli det i samband med sådana här inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Har du ingen blogg där vi kan följa ditt liv och händelser?
hade vart kul med fler bilder

Detta är emellertid någonting helt annat än Arkomanns frågelåda

Citat:
MPDV, (MDPV?) - Vad tycker du om den?
Ja, vad tycker jag om den? Låter som generisk bokstavssoppa, och det betalar jag inte för, annat än möjligtvis i total desperation efter någon form av berusning.

Generisk bokstavssoppa är som ett tärningsspel. Kasta en tärning och få lika många omedelbara effekter som antalet prickar på tärningen och lika många okända långtidseffekter som de undanskymda.

Citat:
Ursprungligen postat av attackliberal

Fungerar den att studera på? Hur går studierna förresten? Varför inte läsa in en ingenjörsutbildning så du kan få ett jobb och knarka på fritiden istället för att blåsa iväg utbildningen på något du inte göra pengar på. Eller jag kanske har fått detta om bakfoten.

Nu ska jag äta Xanor.

Läs mina tidigare inlägg.
Citera
2009-03-27, 15:05
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Varför inte läsa in en ingenjörsutbildning så du kan få ett jobb och knarka på fritiden istället för att blåsa iväg utbildningen på något du inte göra pengar på. Eller jag kanske har fått detta om bakfoten..

Ingengörer är otäcka. Dels utnyttjar de matematik som ett medel för att uppnå en massa praktiskt nyttiga mål! Dels studerar de matematiken inte för sin egen skull, utan på sin höjd för att kunna använda den, och detta måste de normalt tvinga sig till med disciplin, då syftet med studierna är att få ett (välbetalt) jobb!

Jag skall citera ett av mina uttalanden i en annan tråd, så förstår du kanske min aversion.

Citat:
För övrigt har du just sammanfattat anledningent till min aversion mot ändamålsenliga ansträngningar i allmänhet och utbildning i synnerhet. Ägnar man sig åt något enbart som medel för att därigenom uppnå ett mål och motvilligt måste tvinga sig själv att tillägna sig detta medel, så kommer man varken att skaffa sig någon djupare förtrogenhet därmed eller hantera det med ngon elegans. Studerar man exempelvis till läkare i jakt på status (= pengar → makt) och ror hem sin examen enbart på ren disciplin, så utgör man ett praktexempel på första klassens rövhål: först ger man uttryck för en grundläggande ohederlighet genom att ens ha en baktanke; dessutom bevisar man ett ansenligt mått av vedervärdighet genom sin hänsynslösa offervilja, då man tvingar sig igenom en lång och svår men eftertraktad utbildning och därmed kanske tar upp platsen för betydligt bättre potentiella läkare, bara för att baktanken är så stark, men lyckas ändå ta sig igenom prövningen med ingenting annat än målet för ögonen, bara genom att disciplinera sig, vilket är den utmärkande egenskapen för all världens pack. Sådana människor har alla och bara de egenskaper, som kvalificerar för ett liv vigt åt att plocka hundbajs.

Dessutom springer ingenjörer i hinderbanor för att få dricka sprit ur plastmuggar inträngda upp-och-ned i telefonkiosker och bär overaller.
Senast redigerad av Arkomann 2009-03-27 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in