2009-03-03, 10:58
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
  • FAQ
  • Tv underforum - Support respektive Diskussion
  • Fler moderatorer och hrdare moderering
  • Omformulering av forumsbeskrivningen fr att tydliggra att det inte enbart handlar om mjukvara skriven av Microsoft
  • Hgre krav p tydliga rubriker s skfunktionen gr att anvnda framver - Detta fr ven moderatorerna se till att hjlpa till att fixa i efterhand

Mer generella ndringar:
  • Klistrade trdar br gras mer synliga (frg?)
Vl formulerad lista som tcker det mesta som behvs. Jag har fetmarkerat de delar som jag sjlv anser skulle gra mest nytta under en lngre period. Hoppas att diskussionerna ni fr bakom kulisserna ger frukt.
Citera
2009-03-03, 13:55
Medlem
nkelGunnars avatar
Just skproblematiken har jag dragit igng en trd om i IT-skerhet. Problemen dr r samma som hr, fast hr r mngden trdar strre s jag ser hur det fungerar dr och frsker sen om det slr vl ut att applicera det hr ocks. Lite kortfattat kan man sga att skfunktionen inte gr att anvnda om det finns fr mnga trdar i samma mne. Man vet inte var man ska posta sin frga, och istllet startas en ny, som bara spr p problemet. Papperskorgning och/eller sammanslagning av trdar r den enda lsning jag ser nr det gtt s lngt som det gjort nu.
Citera
2009-03-04, 11:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
... Papperskorgning och/eller sammanslagning av trdar r den enda lsning jag ser nr det gtt s lngt som det gjort nu.
Ja, sammanslagningar av likartade frgor r ett bra stt att minska antalet trdar p och gra skningar en aning lttare. Men det mste vara ett hstjobb utan dess like fr att komma s lngt s det mrks fr gemene medlem.
Citera
2009-03-04, 11:37
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ja, sammanslagningar av likartade frgor r ett bra stt att minska antalet trdar p och gra skningar en aning lttare. Men det mste vara ett hstjobb utan dess like fr att komma s lngt s det mrks fr gemene medlem.
Det lr inte hnda ver en kvll, men det br inte vara omjligt att reda ut det lite. tminstone inte i IT-skerhet dr antalet nya trdar per dygn knns lgre. Hr inne skulle dessutom en uppdelning mellan support och diskussion underltta, men det r inget enskilda moderatorer kan gra, utan den typen av strukturell frndring av forumet mste Admin godknna och ta tag i.
Citera
2009-03-04, 11:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det lr inte hnda ver en kvll, men det br inte vara omjligt att reda ut det lite. tminstone inte i IT-skerhet dr antalet nya trdar per dygn knns lgre. Hr inne skulle dessutom en uppdelning mellan support och diskussion underltta, men det r inget enskilda moderatorer kan gra, utan den typen av strukturell frndring av forumet mste Admin godknna och ta tag i.
Sjlvklart, det r stora mjligheter som vore ltt festliga ifall moderatorer hade mjligheten att genomfra.
Och det knns som den mest naturliga och logiska lsningen p problemet, till en brjan. S pusha p bakom kulisserna! Drefter mtte det finnas moderatorer som r villiga att lgga ner tid p att faktiskt flytta / rensa / merga / lsa / slnga i parti och minut fr att rensa i det som redan finns.
Citera
2009-03-19, 10:34
Medlem
nkelGunnars avatar
S. Nu r uppdelningen klar. Det kommer att ta lite tid att flytta gamla trdar s de hamnar rtt, men nya inlgg br inte vara ngra problem. En FAQ-trd eller tv kan klistras i respektive forum s vi kan bygga p dem med info.
Citera
2009-03-19, 10:36
Medlem
pirates avatar
Citat:
S. Nu r uppdelningen klar. Det kommer att ta lite tid att flytta gamla trdar s de hamnar rtt, men nya inlgg br inte vara ngra problem. En FAQ-trd eller tv kan klistras i respektive forum s vi kan bygga p dem med info.

Mkt bra jobbat nkel...det var rtt beslut och man hoppas nu att diskussioner kan bereda ut till nt annat n bara support.
Citera
2009-03-19, 16:42
Medlem
Ni borde skriva djupa diskutioner i beskrivningen fr innan jag lste i den hr trden s frstod inte jag vad skillnaden var.

Folk vill ofta inte bara veta hur man lser utan och svar p varfr det hnde, varfr din lsning skulle vara bttre n hans etc. Ofta brukar ltt diskussion och vanlig support fras i samma trd.

Annars knns det som om folk annars skulle brja blundar och hoppas att det hamnar rtt (lter slumpen avgra)
Citera
2009-03-19, 16:44
Medlem
micaeles avatar
panpo98: Du har en god pong med det du sger, men det knns svrt att frst hur man kan feltolka uppdelningen och inte veta vad diskussion kontra support innebr.

Att diskutera runt ett problem / en feature / vad som helst, mot att ge support i ngon enskild frga (vilket r vad Windowsforumet i princip r till fr i dagslget) r en stor skillnad som de flesta borde kunna separera mellan.
Citera
2009-03-20, 09:57
Medlem
4283s avatar
Varnande finger:
Nr ett mne postas i MS Windows > Diskussion, och dyker upp i "Nya mnen" s str det:

Forum: Diskussion

Kunde det inte hetat Win - diskussion, eller ngot s man vet vart det har hamnat?
Citera
2009-03-20, 17:26
Medlem
Andreasvbs avatar
Har mrkt att mnga supportfrgor hamnar under Diskussion ocks.

Skall man sga till personen d eller lta det vara?
Citera
2009-03-20, 17:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Skall man sga till personen d eller lta det vara?
Dr r vl RP ett utmrkt verktyg?

4283: Medhll, det ser lite lustigt ut i mneslistningarna, men det fr man vl leva med. Skulle se udda ut ifall det stod Windows i underforumen ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in