Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ett mkt konstigt resonemang mste jag sga allts. Flashback r vl ett diskussionforum och inget supportforum fastn det tillkommer vldigt frekvent att supportfrgor poppar upp.
Jag mste sga att jag tycker man ska ett supportforum som ett underforum och inte tvrtom.
Sen ifall det skapas supportfrgor s r det upp till moderatorerna att flytta p dom och vara hrdare i sin moderering. Enkelt och simpelt.
Jag nskar att det vore s enkelt och simpelt, men jag kan utveckla mitt resonemang lite.
De anvndare som str fr merparten av supportfrgorna r anvndare som till att brja med inte lgger allt fr mycket tid p att ska. De har ett problem, och de r bara intresserade av att f hjlp med att lsa det. De hittar samma forum som de alltid postat sina frgor i och kommer inte att lgga mrke till att det finns ett nytt underforum.
Den andra kategorin anvndare r de som vill diskutera lite mer. De brukar ofta ta sig lite mer tid att kolla upp saker, och oddsen r betydligt bttre att de faktiskt hittar den dr lnken till ett nytt underforum. Detta i kombination med antalet support-trdar som startas jmfrt med diskussionstrdar gr att jag tror att det hade blivit lugnare fr de som vill diskutera om de fick ett eget underforum, och dessutom slipper vi moderatorer lgga en massa tid p att flytta trdar hela tiden.
Jag tycker allts att du har helt rtt i att support borde vara ett underforum, men min erfarenhet sger att det nog tyvrr blir en bttre lsning fr alla om man kan acceptera att diskussionerna inte blir huvudforumet.
Sen finns det inget som sger att min uppfattning r mer rtt n er. Hade jag inte brytt mig om era sikter s hade jag inte startat den hr trden frn frsta brjan.