2009-03-21, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Just nu r det nolltolerans mot trams - redan pbrjat i IT-skerhet med behvs frmodligen hr med. Fr man upp nivn en bit s hller det sig frhoppningsvis bra p egen hand med mindre tillrttavisande sen. Drefter se till att folk postar frgor i rtt forum, skriver en vettig rubrik och tminstone ger skfunktionen en chans. Nr allt det fungerar s har man kommit extremt lngt, och frhoppningsvis kan vi behlla kunnigt folk i forumet. Som det ser ut nu s orkar nstan ingen stanna hr srskilt lnge. De flesta som postade mest fr ett r sedan skriver nstan inget alls lngre, och det r en vldigt olycklig utveckling. Dels fr att det r ett tecken p att folk r missnjda med forumet, och dels fr att det frsvrar fr oss om man vill leta efter lmpliga moderatorskandidater. De som med tiden visar de kvaliteter som vi efterfrgar stannar inte tillrckligt lnge fr att bli aktuella.
Kunnigt folk finns det gott om, visst har du rtt....mnga trttnar p att svara, d kvalitn p forumtrdarna inte hller klass.
Som jag nmnde tidigare, s r netikett en halv lsning p problemet. Som du sjlv sger s r inte netikett fr dagens generation och d mste man hitta andra vgar.
En kombination av hrdare netikett och bttre forumuppdelning, s tror jag att forumen kan bli bttre.
Sen tycker jag att skmotorn kan bli bttre. Visst finns det mnga trdar skapade p flashback, men om ni nu vill att nisse 18r, som egentligen r 14r, skall hitta det han sker, d han har dligt tlamod.....s krvs det en bttre skmotor.