2013-02-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Näe, men däremot märkte jag att den där 6-veckors listan som den där jävla kebabtårtsfamiljen knåpade ihop hade "Judisk mat" en av måndagarna, vadfan är det?

Såg det också, delimacka eller någon kyckling/ko grej kanske.
Citera
2013-02-18, 23:46
Medlem
GreenYoshis avatar
Tjejen i kassan såg mer förskräckt ut än underhållen som pappan i Algeson klanen gissade på Tror nog hon väljer bort barn i framtiden. De föräldrarna verkar inte ha alla verktyg hemma. Pappan i familjen Ilmrud verkar tro att han är cool och humoristisk
Citera
2013-02-19, 00:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
den där dejten var ju mysig...eller nått.

veckohandling och en hink med ketchup? Hur mycket ketchup äter man egentligen. Sen en massa pizza och annan dålg mat ingen mat som ska tilllagas. Inte vad jag kunde se iaf. Fy fan.
Citera
2013-02-19, 07:14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Har svängt ang. vad jag tycker om familjerna. Algeson (stavar de med ett s?) verkar reko faktiskt. Barnen är harmoniska och föräldrarna är otroligt engagerade och måna om att ungarna ska få vara ute i naturen.

Värst tycker jag om Ilmruds. Morsan ser som hämtad ur från The Walking Dead och fy fan vad dålig hon är på att uppfostra sin avkomma. Farsan är otroligt töntig och allt han företar sig verkar vara uppstyrt av TV4.
Citera
2013-02-19, 07:35
Medlem
Coolcittes avatar
-Haaaru en kyrkogård på armen?
-Ah
-Gööööött!

Fyfan vad Algeson verkar äta vidrig mat. Pappan sa att det behövdes 10 liter ketchup i veckan för hela familjen. Det borde ju innebära att varje person i familjen äter minst 1 liter ketchup i veckan.
Citera
2013-02-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
-Ah
-Gööööött!

Fyfan vad Algeson verkar äta vidrig mat. Pappan sa att det behövdes 10 liter ketchup i veckan för hela familjen. Det borde ju innebära att varje person i familjen äter minst 1 liter ketchup i veckan.

Men va, äter du din Grandiosapizza utan ketchup?!

Citera
2013-02-19, 15:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Har svängt ang. vad jag tycker om familjerna. Algeson (stavar de med ett s?) verkar reko faktiskt. Barnen är harmoniska och föräldrarna är otroligt engagerade och måna om att ungarna ska få vara ute i naturen.

Värst tycker jag om Ilmruds. Morsan ser som hämtad ur från The Walking Dead och fy fan vad dålig hon är på att uppfostra sin avkomma. Farsan är otroligt töntig och allt han företar sig verkar vara uppstyrt av TV4.

Håller delvis med. Ja Alegssons verkar vara harmoniska och det är inte så mycket gap och skrik. Dock anser jag att det är lite väl kaosartat i hemmet och vid handlingen och sådana sakaer. Tror fortfarande att föräldrarna delar samma genpool.

Ilmrud ja, ar också svårt för dom. Som du säger bristfällig uppfostran och sen verkar unga extremt bortskämda. Köper allt åt dem. Verkar vara hennes dockor. Pysslingen kändes uppstyrd. Ja allt känns så udda där.

Wallqvist är ju WT och det äts jämt och ständigt. Kommer ihåg förra säsongen då de var på marknad, först åt de korv och sen hamburgare. Alltid slavsig skitmat och Usch. Men de är också väldigt harmoniska och barnen är lugna och väluppfostrade
Citera
2013-02-19, 15:48
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
-Ah
-Gööööött!

tänkte också på det. Hur mycket mat finns det man kan äta ketchup till?

makaroner/mos och korv
makaroner/mos och köttbullar
köttfärssås
Nån pastarätt

Får det inte till 1 liter/per person i veckan.

Sen en massa pizza. Lär ju vara billigare att göra egen.
Citera
2013-02-19, 19:33
Medlem
Citat:

Han sa väl aldrig att de åt 10 liter ketchup i veckan? Han sa att en liter inte räcker på en vecka. Och sen gick de och köpte nån tiolitershink, men allt de handlade skulle ju inte bara räcka en vecka - de köpte ju tvåliters kryddor också och det lär de ju ha ett tag. En liter ketchup på tolv stycken på sju dagar tycker inte jag är jättekonstigt.
Citera
2013-02-20, 14:05
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Han sa väl aldrig att de åt 10 liter ketchup i veckan? Han sa att en liter inte räcker på en vecka. Och sen gick de och köpte nån tiolitershink, men allt de handlade skulle ju inte bara räcka en vecka - de köpte ju tvåliters kryddor också och det lär de ju ha ett tag. En liter ketchup på tolv stycken på sju dagar tycker inte jag är jättekonstigt.

Att spendera över 1 liter letchup i veckan är mycket även fast man är 12 stycken. För som jag nämt innan så finns det ju inte så mycket mat man ska ha ketchup till.
Citera
2013-02-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Att spendera över 1 liter letchup i veckan är mycket även fast man är 12 stycken. För som jag nämt innan så finns det ju inte så mycket mat man ska ha ketchup till.

Hahahah det är du som sätter normen för vilken mat man "ska ha ketchup till" eller? Pinsamt trångsynt. Hur som helst så tycker jag deras val av produkter verkade en aning skumt om man pratar så varmt om "självförsörjning" som denna familj alltid gör.....
Citera
2013-02-20, 21:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Hahahah det är du som sätter normen för vilken mat man "ska ha ketchup till" eller? Pinsamt trångsynt. Hur som helst så tycker jag deras val av produkter verkade en aning skumt om man pratar så varmt om "självförsörjning" som denna familj alltid gör.....

Detta är min åsikt och inte att jag satt normen. Trodde i min enfald att jag inte skulle behöva skriva att det var enligt mig. Men majoriteten av svenskar har ku ketchup till några enstaka rätter. Jag upprepar eftersom du verkar trögfattad.

Korv med bröd
Makaroner/pasta/mos med korv eller köttbullar
Köttfärssås
Lasangne
Korvstroganoff
Hamburgare

Jag hoppas inte att veckomenyn bara består av detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto