God kväll kära användare,
Fick två piller av min vän med ADHD. Plockade fram en burk i hans bil av ren nyfikenhet och frågade om det var Concerta, då han har ADHD, vilket han svarade "ja" till. Hann endast se att det stod något i stil med "Metylfenidathydroklorid 54mg" på burken men det verkade inte finnas något specifikt namn på medicinen.
Detta piller är lite rödbrun-aktigt, nästan rosa och har ingen liten text tryckt på sig eller liknande. Min kompis, som jag känner lite halvt, har tidigare sagt att han tar Concerta för sin ADHD så jag förmodar att det han säger stämmer. Men jag kan inte hitta någon Concerta 54mg på Google som liknar denna.
Här har ni bild på pillret:
http://tinypic.com/view.php?pic=2u92whz&s=9#.VwVMtfl96Uk
Lite off topic för er som vill läsa:
När jag satt och fingrade på burken och det kom på tal att det var Concerta så nämnde jag att jag provade Concerta för några veckor sen och att jag verkligen gillade det. Han erbjöd mig ett piller, fick även ta med mig en extra hem

. När vi kommer fram så rullar min kompis upp en överdrivet stor spliff (han är lite komplexad och ska alltid bli "MAXAD" som han kallar det) och vi tar den nere vid sjön.
Jag hade förväntat mig att effekten av pillret skulle bli riktigt bra. Det blev den inte, den blev bara skum. Istället går det en timme och jag känner knappt något. Det går ytterligare en timme och jag känner inte något. En timme till och jag känner inte så mycket, lite extra alert kanske men det kan lika gärna ha varit placebo. Grejen är den att jag svalde två Concerta 27mg (Alza 27 angivet på pill) i samband med alkohol under en 20 minutersperiod för två helger sedan och jag mådde fucking great. Kände mig glasklar och nästan lite smått "Limitless"-aktig i hjärnan när jag stod på krogen

. Men denna gången vid sjön så var allt bara skumt. Hade kvar typ samma halvångest jag haft under dagen (söndag) och även när jag kom hem och fram tills på kvällen. Viktigt och tillägga att jag knappt kunde sova under hela natten, somnade klockan 6.
Varför blev det så här tror ni? Är det pga att jag rökte cannabis under perioden då pillret började verka? Kanske min bänghet tog över hela ruset? Har rökt cannabis i flera år men det var en riktig brakjolle min polare hade gjort. I samband med en go fylla så har i alla fall Concerta alltid varit jävligt najs för mig.
Blev en del text men men. Jag är även ultranoob inom detta så kom gärna med tips eller liknande. Tänkte ta pillret i helgen igen när jag ska ut.