Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-27, 10:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetaderx
Metamina innehåller någon sorts amfetamin!
Dexamfetamin, ja
Citera
2016-03-28, 01:59
Medlem
Doc.Kleins avatar
Hej igen, någon som kan dela med sig av ungefär hur länge concerta håller i sig beroende på vilket sätt man tar det?

När jag är ledig i några dagar brukar jag unna mig cirka 200-600 mg första dagen av ledigheten, oftast sväljer jag hälften av tabletterna runt 12 på förmiddagen och tuggar sönder några lite senare på dagen och under kvällen.

Om jag väljer att istället börja tugga sönder samtliga tabletter, typ 108 mg per dosering, hur länge tror ni att effekten håller i sig?
Tack på förhand
Doctor Klein
Citera
2016-03-28, 14:04
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Hej igen, någon som kan dela med sig av ungefär hur länge concerta håller i sig beroende på vilket sätt man tar det?

När jag är ledig i några dagar brukar jag unna mig cirka 200-600 mg första dagen av ledigheten, oftast sväljer jag hälften av tabletterna runt 12 på förmiddagen och tuggar sönder några lite senare på dagen och under kvällen.

Om jag väljer att istället börja tugga sönder samtliga tabletter, typ 108 mg per dosering, hur länge tror ni att effekten håller i sig?
Tack på förhand
Doctor Klein

Det är som du förstår så är det ganska individuellt. För mig så kan jag känna en ok effekt i ett par timmar om jag sväljer dem hela i ett par timmar, sedan får jag ångest i sex timmar efter det typ...

Om jag krossar, skalar, tar bort depot osv... Så får jag en skön effekt i 1,5- 2h typ, beroende på hur många som tagits, om jag supit på det mm...
Mvh!
Citera
2016-03-29, 19:05
Medlem
Hej.
Är det någon som har erfarenhet av sandoz variant på concerta här inne?

Jag undrar främst om någon mer än jag märkt av att påslaget tar väldigt mycket längre tid än vanliga concerta?
Jag har provat både krossade och hela nu och det tar 2-3h innan jag ens märker att dom verkar jämfört med vanliga
Citera
2016-03-29, 20:02
Medlem
Får man inte bra effekt av att bara ta dom vanligt ist för o krossa o snorta?
Citera
2016-04-01, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Har läst väldigt mycket men ej hittat något som hjälper

Hur gör jag för att minska på ångesten osv man kan få när ritalin ruset avtar?
Finns det något som hjälper eller är det bara att bita ihop??? har testat lite med att typ krossa en del kulor och ha kvar lite kulor så jag får en liten mindre dos när "huvuddosen" börjar avta?

Vill alltså slippa berg & dalbane effekten vill ha ett jämt fint rus som i princip bara försvinner utan at.

Haha kanske låter skruvat men menar alltså att de inte ska bli så obehagligt när det går ur

Hur många mg brukar ni som tar rita då och då ta som startdos för att få ett skönt och behagligt rus utan en superkrasch

Tack på förhand

Antar att du ej får utskrivit? Hur är det ordinerat isf? Du får testa dig fram med / utan läkare, men be om att få byta om det inte fungerar. Ritalin snabbverkande (runda vita? svaga?) har funkat ok enligt mig. även testat nasalt vilket fungerat finfint. En öl på det så arbetas det flitigt i hjärnkontoret.

Ethyl / Metyl / Concerta gör mig konstigt nog helt kass, avstår helst det giftet, speciellt i russyfte. renligt Amfetamin, Elvanse, metamina eller modafinil känns tusen gånger bättre för kropp och resultatet av ens sysselsättning. Ni som snusat concerta-skinn i timmar och klistrat igen bihålorna med bindmedel för ett svettigt kafferus allt för tjackballe förstår mig

Såg att någon skrev om stesolid mot ångesten, det funkar men försök hitta rätt dos / substans så blir det bättre. Lite out of the blue men testat Lyrica för ex studier eller extra fokus? Modafinil är ju dyrt men effektivt, (indisk leverantör) amfetamin kan vara lite lurigt kanske men hur ser du på det?

vänlig hälsning,
vector
Senast redigerad av fungivector 2016-04-01 kl. 03:46.
Citera
2016-04-01, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
Får man inte bra effekt av att bara ta dom vanligt ist för o krossa o snorta?

Beror ju på vad det är för substans och form så klart, får du amfetaminer utskrivit är det kanske onödigt att fippla med dosfördelningen. Eller varför inte fribasa och skiten?

Snorta din concerta [Guide]
(FB) Snorta din concerta (Guide)

vänlig hälsning,
fungivector
Citera
2016-04-01, 22:09
Medlem
mutemes avatar
Stod på Ritalin (20/20/10mg) och mådde rätt bra. Upplevde ingen AT alls (sista dos kl 16), fast det är ju rätt låg dosering.

Sattes över till concerta nu i veckan. 54 mg depot. Ingen effekt what so ever, utan jag störtdök och började må kasst igen.

Vad tror ni detta beror på? Det är ju samma verksamma ämne, tänker jag.

För övrigt sjukt osmart att ta bort nåt som fungerande. Ska ha ett samtal med läkaren nästa vecka, så jag tänkte ta upp det. Tips på hur jag ska lägga fram det? Förbannat skraj över om hen tar bort fenitad och sätter in typ strattera istället.
Citera
2016-04-02, 12:31
Fråga: Vad är eventuella skillnaden på Ritalin (kapslar, modifierad frisättning) och på Medikinet?

Jag hittar inte vad skillnaden skulle vara, mer än olika tillverkare. Men vet en som fick massa biverkningar av Ritalin men inte av Medikinet. Så hur kommer det sig, hur kan det ändå vara så stor skillnad för vissa? (Ja om det nu faktiskt inte finns skillnader som jag har missat)

Varför jag frågar är för att jag själv vill byta bort Ritalin pga ångest eller oro-känslor i kroppen, men ingen aning mot vad... Men bortsett från biverkningarna ger Ritalin andra positiva effekter.

Jag är även inne på att testa Elvanse, som verkar vara helt annorlunda mot Ritalin. Men väldigt osäker på vad jag ska prova.

"Fråga läkaren om råd". Well, har redan frågat två läkare inom psykiatrin, båda säger helt olika saker! Förvirrande. Så frågar därför även Flashback, men förväntar mig olika bud här med :-)

Verkar som att man måste chansa sig fram och gå helt på magkänsla i denna medicindjungel.

Diagnosen i mitt fall är för övrigt ADD. Den som upplever stor skillnad på Ritalin och Medikinet har ADHD. Inte för att jag tro det gör någon skillnad.

Följdfråga: Eller finns det mediciner som ses som mer lämpade för ADD-personer jämfört med ADHD, eller är rekommendationerna där oftast den samma?
Citera
2016-04-06, 19:55
Medlem
petolvans avatar
Idenfiering (Metylfenidat) samt fråga.

God kväll kära användare,

Fick två piller av min vän med ADHD. Plockade fram en burk i hans bil av ren nyfikenhet och frågade om det var Concerta, då han har ADHD, vilket han svarade "ja" till. Hann endast se att det stod något i stil med "Metylfenidathydroklorid 54mg" på burken men det verkade inte finnas något specifikt namn på medicinen.

Detta piller är lite rödbrun-aktigt, nästan rosa och har ingen liten text tryckt på sig eller liknande. Min kompis, som jag känner lite halvt, har tidigare sagt att han tar Concerta för sin ADHD så jag förmodar att det han säger stämmer. Men jag kan inte hitta någon Concerta 54mg på Google som liknar denna.

Här har ni bild på pillret:
http://tinypic.com/view.php?pic=2u92whz&s=9#.VwVMtfl96Uk

Lite off topic för er som vill läsa:

När jag satt och fingrade på burken och det kom på tal att det var Concerta så nämnde jag att jag provade Concerta för några veckor sen och att jag verkligen gillade det. Han erbjöd mig ett piller, fick även ta med mig en extra hem . När vi kommer fram så rullar min kompis upp en överdrivet stor spliff (han är lite komplexad och ska alltid bli "MAXAD" som han kallar det) och vi tar den nere vid sjön.

Jag hade förväntat mig att effekten av pillret skulle bli riktigt bra. Det blev den inte, den blev bara skum. Istället går det en timme och jag känner knappt något. Det går ytterligare en timme och jag känner inte något. En timme till och jag känner inte så mycket, lite extra alert kanske men det kan lika gärna ha varit placebo. Grejen är den att jag svalde två Concerta 27mg (Alza 27 angivet på pill) i samband med alkohol under en 20 minutersperiod för två helger sedan och jag mådde fucking great. Kände mig glasklar och nästan lite smått "Limitless"-aktig i hjärnan när jag stod på krogen . Men denna gången vid sjön så var allt bara skumt. Hade kvar typ samma halvångest jag haft under dagen (söndag) och även när jag kom hem och fram tills på kvällen. Viktigt och tillägga att jag knappt kunde sova under hela natten, somnade klockan 6.

Varför blev det så här tror ni? Är det pga att jag rökte cannabis under perioden då pillret började verka? Kanske min bänghet tog över hela ruset? Har rökt cannabis i flera år men det var en riktig brakjolle min polare hade gjort. I samband med en go fylla så har i alla fall Concerta alltid varit jävligt najs för mig.

Blev en del text men men. Jag är även ultranoob inom detta så kom gärna med tips eller liknande. Tänkte ta pillret i helgen igen när jag ska ut.
Citera
2016-04-07, 22:09
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petolvan
God kväll kära användare,

Fick två piller av min vän med ADHD. Plockade fram en burk i hans bil av ren nyfikenhet och frågade om det var Concerta, då han har ADHD, vilket han svarade "ja" till. Hann endast se att det stod något i stil med "Metylfenidathydroklorid 54mg" på burken men det verkade inte finnas något specifikt namn på medicinen.

Detta piller är lite rödbrun-aktigt, nästan rosa och har ingen liten text tryckt på sig eller liknande. Min kompis, som jag känner lite halvt, har tidigare sagt att han tar Concerta för sin ADHD så jag förmodar att det han säger stämmer. Men jag kan inte hitta någon Concerta 54mg på Google som liknar denna.

Här har ni bild på pillret:
http://tinypic.com/view.php?pic=2u92whz&s=9#.VwVMtfl96Uk

Lite off topic för er som vill läsa:

När jag satt och fingrade på burken och det kom på tal att det var Concerta så nämnde jag att jag provade Concerta för några veckor sen och att jag verkligen gillade det. Han erbjöd mig ett piller, fick även ta med mig en extra hem . När vi kommer fram så rullar min kompis upp en överdrivet stor spliff (han är lite komplexad och ska alltid bli "MAXAD" som han kallar det) och vi tar den nere vid sjön.

Jag hade förväntat mig att effekten av pillret skulle bli riktigt bra. Det blev den inte, den blev bara skum. Istället går det en timme och jag känner knappt något. Det går ytterligare en timme och jag känner inte något. En timme till och jag känner inte så mycket, lite extra alert kanske men det kan lika gärna ha varit placebo. Grejen är den att jag svalde två Concerta 27mg (Alza 27 angivet på pill) i samband med alkohol under en 20 minutersperiod för två helger sedan och jag mådde fucking great. Kände mig glasklar och nästan lite smått "Limitless"-aktig i hjärnan när jag stod på krogen . Men denna gången vid sjön så var allt bara skumt. Hade kvar typ samma halvångest jag haft under dagen (söndag) och även när jag kom hem och fram tills på kvällen. Viktigt och tillägga att jag knappt kunde sova under hela natten, somnade klockan 6.

Varför blev det så här tror ni? Är det pga att jag rökte cannabis under perioden då pillret började verka? Kanske min bänghet tog över hela ruset? Har rökt cannabis i flera år men det var en riktig brakjolle min polare hade gjort. I samband med en go fylla så har i alla fall Concerta alltid varit jävligt najs för mig.

Blev en del text men men. Jag är även ultranoob inom detta så kom gärna med tips eller liknande. Tänkte ta pillret i helgen igen när jag ska ut.

Det är concerta ja. Kolla fass.

Det är depot, dvs inte direktverkande. Tugga/krossa tabletten nästa gång så får du snabbare (men kortare) effekt.
Senast redigerad av muteme 2016-04-07 kl. 22:12.
Citera
2016-04-07, 22:11
Medlem
Får uppemot 140 i puls på concerta 54/mg. Är det vanlig att få hög puls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in