Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Hej
Jag har stora problem både med att sova och har ingen energi alls på dagarna. Möjligtvis utbränd men är egen företagare och kan inte sjukskriva mig.

Jag bor inte i Sverige men har fått först Modiodal vilket inte hjälpte alls. Fick sedan Conserta som jag nu tar 2x36mg av och det hjälper väldigt lite och jag mår inte toppen efter ca 7-8 timmar när det håller på att gå ur kroppen (känns det som) och jag tror att det är möjligt att det också gör det svårare att sova.

Nu ska jag få prova Ritalin 10mg som jag ska ta 2gg om dagen så att jag bara blir piggare i typ 8 timmar så att jag kan jobba.

Det enda jag testat som verkligen gav bra effekt var Kratom men det är ju inte lagligt längre

Någon som har några förslag vad jag ska göra utan att bli en junkie?

Det enda rådet jag kan ge är att prova dig fram till vad som funkar..är du utbränd så kanske det blir svårare att ställas in rätt. Men din läkare känner till det oxå om utbrändheten? Tar man medicinen som som man ska så blir man inte en junkie...det är när man fipplar själv som man kan bli det. Inget piller kommer magiskt lösa alla dina problem, möjligtvis kortsiktigt som tex. kratom och andra substanser. Men vad bor du i för land då England elr? Finns det inte andra ADHD mediciner att prova än metylfenidat där?
Citera
2025-12-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Hej
Jag har stora problem både med att sova och har ingen energi alls på dagarna. Möjligtvis utbränd men är egen företagare och kan inte sjukskriva mig.

Jag bor inte i Sverige men har fått först Modiodal vilket inte hjälpte alls. Fick sedan Conserta som jag nu tar 2x36mg av och det hjälper väldigt lite och jag mår inte toppen efter ca 7-8 timmar när det håller på att gå ur kroppen (känns det som) och jag tror att det är möjligt att det också gör det svårare att sova.

Nu ska jag få prova Ritalin 10mg som jag ska ta 2gg om dagen så att jag bara blir piggare i typ 8 timmar så att jag kan jobba.

Det enda jag testat som verkligen gav bra effekt var Kratom men det är ju inte lagligt längre

Någon som har några förslag vad jag ska göra utan att bli en junkie?

Om du är på väg att bli utbränd kan centralstimulerande gå illa fel använt. Är du utmattad pga ADHD kan det hjälpa dig hitta balans om du är försiktig. Använder du däremot CS till att pressa dig igenom saker din kropp egentligen inte mäktar med så kan din utbrändhet gå käpprätt. Ett allvarligt utmattningssyndrom kan ta år att repa sig från och ge livslånga konsekvenser.
Lyssna på kroppen och var schysst mot dig själv.
Citera
2025-12-22, 22:44
Medlem
Jag behöver veta hur många mg är en normal dos som ordineras?
vad var det det heter?
Det som Concerta består utav.
Citera
2025-12-23, 10:03
Medlem
Jag har hört att dosen (fenyldetivat)är mycket låg. Jag blir piggare av Concerta och skulle vilja bli ordinerad detta.

Är det någon som vet hur låg dosen är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in