2016-03-21, 14:34
Medlem
Har läst väldigt mycket men ej hittat något som hjälper

Hur gör jag för att minska på ångesten osv man kan få när ritalin ruset avtar?
Finns det något som hjälper eller är det bara att bita ihop??? har testat lite med att typ krossa en del kulor och ha kvar lite kulor så jag får en liten mindre dos när "huvuddosen" börjar avta?

Vill alltså slippa berg & dalbane effekten vill ha ett jämt fint rus som i princip bara försvinner utan at.

Haha kanske låter skruvat men menar alltså att de inte ska bli så obehagligt när det går ur

Hur många mg brukar ni som tar rita då och då ta som startdos för att få ett skönt och behagligt rus utan en superkrasch

Tack på förhand
Citera
2016-03-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso

Finns det något som hjälper eller är det bara att bita ihop??? har testat lite med att typ krossa en del kulor och ha kvar lite kulor så jag får en liten mindre dos när "huvuddosen" börjar avta?

Vill alltså slippa berg & dalbane effekten vill ha ett jämt fint rus som i princip bara försvinner utan at.

Haha kanske låter skruvat men menar alltså att de inte ska bli så obehagligt när det går ur

Hur många mg brukar ni som tar rita då och då ta som startdos för att få ett skönt och behagligt rus utan en superkrasch

Tack på förhand

Kulorna tar ju drygt 8-12h på sig innan de är ute ur kroppen, så de lär du nog inte märka av oavsett tror jag..
Citera
2016-03-22, 21:20
Medlem
limE86s avatar
Biotillgängligheten på Metylfenidat oralt är ca 30% (11-52%).
Hur gör man för att få så hög upptagningsförmåga som möjligt?
Sen undrar jag om någon vet hur bra det tas upp nasalt?
Citera
2016-03-23, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Biotillgängligheten på Metylfenidat oralt är ca 30% (11-52%).
Hur gör man för att få så hög upptagningsförmåga som möjligt?
Sen undrar jag om någon vet hur bra det tas upp nasalt?

Inte säker på biotillgänglighet nasalt men av egen erfarenhet får jag en sjuk kick med eufori o allt när jag tar nasalt men atn blir samtidigt 50x värre så jag kör mina i buken.. perfekt att börja arbetsdagen med ????
Citera
2016-03-23, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso

Tack på förhand

Du måste behandla din ångest om du ska slippa dipparna för det är ett välkänt fenomen med både ritalin och concerta.
Citera
2016-03-23, 18:44
Medlem
Som nybörjare vilken dos av ritalin bör man ta? Vill inte att det ska märkas utåt...
Citera
2016-03-23, 19:24
Medlem
Gynnares avatar
Kan man ta Stesolid under ruset på ritalin så man slipper ångest som dessa ger mig...

Tänkte så här: ta första dosen sen vänta 2-3timmar ta lite mer Ritalin och på samma gång dra i mig 5mg stes, vad tror ni om det?

För jag har hört att stes ska slå bort effekten på Ritalin och det vill jag ju inte, vill fortfarande vara speedad men slippa ångesten...?
Citera
2016-03-24, 01:26
Medlem
Ska man ta Concerta varje dag om man bara har syfte att plugga? (största anledning iallafall)

Jag går i skolan 3 dagar i veckan och jag hade tänkt att inta Concerta dom 3 dagarna jag går i skolan då ja även kan plugga hemma efter.
Senast redigerad av DonRonaldinho 2016-03-24 kl. 01:29.
Citera
2016-03-24, 21:51
Medlem
Kände ingen effekt av concertan så tog en överdos istället slutade med att gick till gymet vart helt hype slängde vikter hit och dit och vart kåt som fan Sedan när jag kom hem så ansökte jag till en vuxenutbildning och just nu så väntar ja på att en tjej från min komvuxklass ska komma förbi
Citera
2016-03-25, 14:35
Medlem
Tjaa !

Har tillgång till 3 concerta 36 mg och en massa öl ! Om jag vill få ut ett rus på de så gott som möjligt hur borde jag göra ? Ska jag dra i mig alla 3 samtidigt eller ska jag typ ta 2 och en fylla på med 1 ?

Jag borde tugga sönder de och sen svälja istället för att svälja de hela right ?
Citera
2016-03-26, 05:47
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Ska man ta Concerta varje dag om man bara har syfte att plugga? (största anledning iallafall)

Jag går i skolan 3 dagar i veckan och jag hade tänkt att inta Concerta dom 3 dagarna jag går i skolan då ja även kan plugga hemma efter.

I lagom mängd säger jag. Avtändningen är sjuk på metylfenidat.
Citera
2016-03-27, 10:17
Medlem
Thetaderxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Att den här medicinen ens finns? Bara äckliga biverkningar
Alla med ADHD eller ADD borde få Dexamfetamin eller vanligt Amfetamin som medicin.
Metamina innehåller någon sorts amfetamin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in