2016-02-17, 23:29
Medlem
Hey there!! .Ny på flashback o.första inlägg (fyi )

Long story short så har jag under senaste 28 h svalt sex hela 36mg concerta och tuggat 24 st 36 mg concerta. Har under tre veckor ätit 4 burkar 36 mg concerta med mellandagar då o då. Har en burk (30x 36mg) kvar o vill gärna sträcka ut den till 2 dar. Råd?? Vet att det inte lönar sig att skjuta framåt avtändningen ,men imorgon pallar jag inte va zombie (möte med socialen osv).
Mår förövrigt rätt bra,sov 3h ändå förra natten o har ätit under dagen en blåbär +apelsin smoothie o druckit 1.5 liter apelsinjuice plus ännu en banan. Inatt får jag glömma sömnen nog.. Har ni tips på hur jag skall dosera pillrena så att jag klarar av dan imorgon ? Alla tips tas emot -om int annat så får ja nåt att läsa ps. Är finne ninne så ni får ursäkta stav-/språkfel.
Citera
2016-02-17, 23:34
Medlem
Jag tar inga rusmedel för tillfället annars -3 månaders rehab bakom. Jag hade inte planerat detta heller men men... Metylfenidat är skit att bli hög på men är man dum i huvudet som jag så tänker man "ah men det är ju inte ett riktigt rusmedel så" inga benzos för avtändning ,o ingen alkohol att boosta med.

Tänkte testa här på flashback ifall nån svarar, aldrig gjort inlägg men hängar på forumet en hel del " skriver jag för mig själv vilke också fungerar bra haha!
Senast redigerad av justMEj 2016-02-17 kl. 23:40.
Citera
2016-02-18, 00:20
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justMEj
Hey there!! .Ny på flashback o.första inlägg (fyi )

Long story short så har jag under senaste 28 h svalt sex hela 36mg concerta och tuggat 24 st 36 mg concerta. Har under tre veckor ätit 4 burkar 36 mg concerta med mellandagar då o då. Har en burk (30x 36mg) kvar o vill gärna sträcka ut den till 2 dar. Råd?? Vet att det inte lönar sig att skjuta framåt avtändningen ,men imorgon pallar jag inte va zombie (möte med socialen osv).
Mår förövrigt rätt bra,sov 3h ändå förra natten o har ätit under dagen en blåbär +apelsin smoothie o druckit 1.5 liter apelsinjuice plus ännu en banan. Inatt får jag glömma sömnen nog.. Har ni tips på hur jag skall dosera pillrena så att jag klarar av dan imorgon ? Alla tips tas emot -om int annat så får ja nåt att läsa ps. Är finne ninne så ni får ursäkta stav-/språkfel.

Uhm...

Mitt tips är att du håller dig ifrån att knapra mer tills du börjar bli risig.

Då tuggar du i dig ett par. Kanske 5 stycken.

Om du tuggar i dig 5 stycken när du börjar bli risig 3 gånger per dag har du 3 påfyllningar om dagen i två dagar.

Om du inte har något viktigt att göra i övermorgon så kan du ju alltid ta några extra imorgon om inte 5 räcker för att få dig på banan igen.

Är ingen hejare på Concerta men tror mitt upplägg kommer fungera.

Vill även säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på avtädningen du kommer ha efter dessa bravader

Lycka till kompis!
Citera
2016-02-18, 00:30
Medlem
Mitt tips är att du håller dig ifrån att knapra mer tills du börjar bli risig.

Då tuggar du i dig ett par. Kanske 5 stycken.

Om du tuggar i dig 5 stycken när du börjar bli risig 3 gånger per dag har du 3 påfyllningar om dagen i två dagar.

Om du inte har något viktigt att göra i övermorgon så kan du ju alltid ta några extra imorgon om inte 5 räcker för att få dig på banan igen.

Är ingen hejare på Concerta men tror mitt upplägg kommer fungera.

Vill även säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på avtädningen du kommer ha efter dessa bravader

Lycka till kompis![/quote]

Tack för svaret!!
skall testa med att hålla mig ett tag nu ,tills det börjar kännas som akut "pill popping time" -.- Ja hördu -var som sagt inte alls planerat..kom ut från behandlingshemmet med tanken att vårda min ADHD så förnyade recept.. Ingen baktanke ännu här men sen var jag sjukt uttråkad och ville hållas från rusmedel så "jag fuskar ikväll med lite metylskit,räknas int som rusmedel ju dvs är inte ett återfall" . 3 veckor har jag då fuskat o knaprat i mig 3 månades recept.. Fucking great thinking. iaf-ha det så bra du och tack för inlägget ! )
Citera
2016-02-22, 23:51
Medlem
bananajoe33s avatar
Har precis hämtat ett gäng 30 mg's ritalin. Hur får jag bäst effekt av dem? Snorta? Käka?
Citera
2016-02-23, 03:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Har precis hämtat ett gäng 30 mg's ritalin. Hur får jag bäst effekt av dem? Snorta? Käka?

4 tabletter rakt in i röven, rakt av!
Bättre effekt än så får du endast då du löser upp dem vatten och injicerar dem rakt av!
Citera
2016-02-23, 09:13
Medlem
rochsteins avatar
Citat:

Snorta dom det slår mycket bättre än att käka dom. Börja med typ 120mg fyll sen på med lite mindre.
Citera
2016-02-23, 11:18
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:

Snorta är skönt så kör på det. Alltid nice att dra upp en lina eller två. Se dock tll att ha benso till hands för denna substans kan framkalla brutal ångest. I alla fall för mig.
Citera
2016-02-23, 21:03
Medlem
Thetaderxs avatar
Hej, jag får hallucinationer som AT, riktigt läskiga !. Någon kunnig som vet vad det kan bero på?
Citera
2016-02-24, 14:34
Medlem
Vad finns det för bieffekter av ADHD tabletter för någon utan ADHD

Hej jag har en lille bror som har kraftig ADHD och han tar conserta. är det farligt för mig att ta hans tabletter, har redan testat och blir otroligt fokuserad och speedad. Han är 12 år gammal och väger väldigt lite så hans tabletter är inte starka. jag är 19 och väger runt 85 kg. vad innebär det för faror att ta hans tabletter.
Citera
2016-02-24, 20:13
Avslutad
hej, kört ritalin i 1 månad nu...första 2 veckorna var jag kungen och hade oändligt med energi. Nu är jag trött, deppig och har ångest istället. Vad i helvete är detta?

Fick diagnos i januari, äter 30+20.
Citera
2016-02-24, 20:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
hej, kört ritalin i 1 månad nu...första 2 veckorna var jag kungen och hade oändligt med energi. Nu är jag trött, deppig och har ångest istället. Vad i helvete är detta?

Fick diagnos i januari, äter 30+20.

Äter du samma dos nu som i början? Du kanske blivit tolerant och behöver större dos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in