2021-08-31, 19:49
Medlem
Gustaf75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Ni som pluggar högskola/universitet, tar ni lunchdos också för att orka med eftermiddagen? Är på 54mg concerta och tänkte dela upp 36 morgon och 18 runt lunch. 54mg morgon håller dessvärre bara 4-6 timmar konstigt nog.

Får jag fråga vad din läkare sagt om hur/när under dagen du ska ta dem?
Citera
2021-09-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf75
Får jag fråga vad din läkare sagt om hur/när under dagen du ska ta dem?

Frukost och lunch. Det vi kom fram till sist var att 54mg är en låg dos för mig och jag kommer behöva öka det något mer. Problemet är ju att ju mer jag delar upp dosen i lägre doser (36 mg och 18) ju kortare är verkningstiden.
Citera
2021-09-01, 13:25
Medlem
Citat:
Hände mig också från början. Det brukar lugna ner sig när du hunnit anpassa dig efter medicinen. Menar du att du inte alls tappar aptit efter intag av din kapsel? Att du blir hungrig direkt?

Jag blir bara skit hungrig, tappar ingen aptit alls, äter typ mer på concerta än ingen concerta
Citera
2021-09-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaddiS2
Jag blir bara skit hungrig, tappar ingen aptit alls, äter typ mer på concerta än ingen concerta

Tar du medicinen med mat? Laborera lite och se hur det känns om du tar det med en stor måltid

Vet faktiskt inte om det påverkar ämnesomsättningen så man blir hungrigare? Men jag skiter betydligt mer på metylfenidat haha.
Citera
2021-09-01, 17:05
Medlem
Citat:
Tar du medicinen med mat? Laborera lite och se hur det känns om du tar det med en stor måltid

Vet faktiskt inte om det påverkar ämnesomsättningen så man blir hungrigare? Men jag skiter betydligt mer på metylfenidat haha.

Jag tar den vid frukosten så äter kanske nån macka eller 2 sen flingor, sen efter så är jag tvungen att köp massor av godis o skit för att mätta mig. Att skita mer har jag inte märkt något av hahaha

Men men, mediciner är ju olika för alla
Citera
2021-09-01, 18:01
Medlem
Någon som har erfarenhet av att låtsas som om ni har adhd för att få ritalin utskrivet på recept?
Citera
2021-09-08, 12:01
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Skulle rekommendera runt 30-50mg. Börja med 30mg och öka vid behov.

Sent svar, jag drog 30 mg i ett svep. Kände nästan ingenting alls.
Så efter någon timme så blev det 10mg till. Blev piggare utan tvekan men sen tröttnade jag på att vänta på den förväntade effekten och körde 20mg till, så sammanlagt 60mg snabbverkande inom loppet av 2-3 timmar.
Då började det pirra i hela ”nedervåningen”, la till en snus och två cider och sen var ett jävla drag på mig i 4 timmar.

Tog kontakt med 3 ex flickvänner, fullständigt driven av cro-mangon-kåthet lol
Skumt att jag slapp den där hemska comedownen med nedstämdhet och ångest.
Jag använde vätskeersättning, varvade med vatten, åt hemlagat käk och la till mineraler, vitaminer och dubbel dos magnesium.
60mg Snabbverkande Ritalin är väl antagligen inte ens jämförbart med riktigt speed och dom som är uppe i 3 dagar i sträck.

I vilket fall som helst, tack för en bra rekommendation
Citera
2021-09-09, 13:19
Medlem
Har kommit åt 5st equasym 40mg har tagit 4st men har ganska grav adhd känner jag något på domma 4 eller behöver jag ta den andra med för att känna av något,
Citera
2021-09-11, 15:59
Medlem
Har précis fått Elvanse (lisdexamph) 30mg utskrivet för att förhindra migrän.
Har tagit en del amfetamin senaste året och det fungerar bra mot att undvika migrän anfall när jag är iväg och reser i jobbet. Det är inte jätte praktiskt att resa med tjack så tänkte att på en mer långsiktig lösning.
Provade Mentylfendiat från en vän för någon månad sedan men bara somnade och fick huvudvärk.

Tydligen har Mentylfendiat vasodilation effekt medan Elvanse skall ha vasoconstriction effekt.

Iaf..är det något jag bör vara uppmärksam på, några råd generellt?
Skall tillägga att jag använder inte detta som något fest alternativ så förväntar mig ingenting nu när jag svalt min första neon rosa/vit 30mg
Senast redigerad av Tourlife2020 2021-09-11 kl. 16:02.
Citera
2021-09-14, 18:18
Medlem
EastCoastWays avatar
Undrar om 50mg Ritalin snabbverkande plus två flaskor vin är att pusha det?

Eller så är jag bara en stimulant newbie..

Vad säger ni kloka stimulant gurus?
Citera
2021-09-14, 21:35
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Undrar om 50mg Ritalin snabbverkande plus två flaskor vin är att pusha det?

Eller så är jag bara en stimulant newbie..

Vad säger ni kloka stimulant gurus?

Gick ju bra. Hade förväntat mig mer, men men
Citera
2021-09-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Gick ju bra. Hade förväntat mig mer, men men

Godafton, förlåt min nyfikenhet men vad hade du förväntat dig mer av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in