2016-06-02, 12:39
Bannlyst
Blev 45 mg, vilket skit! Kan lika gärna gå och lägga mig igen.
Citera
2016-06-10, 03:18
Avstängd
Skitvård, får min concerta och möjligheten att prova elvanse som inte alls var min grej. Concertan däremot, allting bara faller på plats. Fick det utskrivet och börjar dosa upp och skulle ta ut min sista burk men då har kliniken mackulerat?!! min förskrivning. Så står nu utan medan jag väntar på kallelse till den nya. Jag har inga etiska bekymmer att kringgå det om det går, t ex en stressad apotekare. Vet inte om det är möjligt, där det står "antal" på deras skärms så står det mackulerat. Kan ju ta jättelång tid innan nya mottagningen tar emot mig, sommar och allt.

Någon som varit med om detta och om man kan göra något åt det för att skynda på det hela? Funderar på att dra till länsakuten och se om de kan göra något. Om elvanse hade fungerat så har jag ju det men det gör mig bara till en lättare amfad person. När man väl hittar något som faktiskt fungerar...
Citera
2016-06-10, 08:35
Medlem
Fungerar metylfenidat samma som tjack..... Alltså om jag dricker mig full sen drar i mig några Ritalin så släpper fyllan?
Citera
2016-06-10, 12:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Fungerar metylfenidat samma som tjack..... Alltså om jag dricker mig full sen drar i mig några Ritalin så släpper fyllan?

Vet inte om det går att jämföra men jag kan dricka betydligt mer med concerta innan något händer så troligtvis kan det hjälpa. Samtidigt blir en del sämre och eller mer påverkade med minnesluckor av låga doser. Så om du ska testa så gör det vid ett tillfälle när det "får" gå knas
Citera
2016-06-10, 21:46
Medlem
rochsteins avatar
Någon mer än jag som brukar ångestrunka på kraschen om man inte har benso eller något att landa på.

Man önskar att kåtheten finns där någonstans.
Citera
2016-06-10, 21:49
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Någon mer än jag som brukar ångestrunka på kraschen om man inte har benso eller något att landa på.

Man önskar att kåtheten finns där någonstans.
Du är inte ensam
Citera
2016-06-11, 06:34
Medlem
Är det jag som är okänslig eller inget konstigt, har tagit nästan 500 mg under ett dygn och har rätt mycket ångest men fick bara ett skönt rus ett par timmar resten av dygnet har jag fyllt på för att hålla borta ångesten vilket förmodligen inte var så smart men jag känner mig inte så jävla konstig ändå, är det för jag tagit under ett dygn eller är det fucked up inte bra?
Citera
2016-06-11, 07:00
Medlem
Verkar som folk blir väldigt påverkade av väldigt låga doser och jag menar 500mg på ett dygn lär ju inte va så bra? Känns dock exakt samma som efter 100-200 mg osv jag fyllde på efter några timmar hela tiden liksom.

Antar att det har mycket med hur bra ens psyke är om man nojjar att man ska dö så blir det väl fel av allt, jag har inte världens bästa psyke direkt men jag är van att må dåligt och så.

Aja lite nojig blir man ju som kanske märks hah men men
Citera
2016-06-11, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Verkar som folk blir väldigt påverkade av väldigt låga doser och jag menar 500mg på ett dygn lär ju inte va så bra? Känns dock exakt samma som efter 100-200 mg osv jag fyllde på efter några timmar hela tiden liksom.

Antar att det har mycket med hur bra ens psyke är om man nojjar att man ska dö så blir det väl fel av allt, jag har inte världens bästa psyke direkt men jag är van att må dåligt och så.

Aja lite nojig blir man ju som kanske märks hah men men

Någon fara ska det väl inte vara, om du kan landa på något dämpande för hjärnaktiviteten så kankse det kan vara bra (promotar aldrid bens men om du är i den svängen redan så). Metyl fungerar ju lite annorlunda som du säkert vet än amfetamin.

Jag upplever att känsligheten kan försvinna ganska snabbt och det som händer istället är skarp fokusering. Fokuseringen kanske stannar av vid en viss gräns och därför spelar det ingen roll hur mycket mer du tar? Tycker dock att 500mg metyl låter lite onödigt och lite väl experimenterande.
Citera
2016-06-11, 14:30
Medlem
Flusons avatar
Help, snabba svar uppskattas!

Funderar på att piffa till denna lördag med lite Medikinet som bara ligger och dammar i medicinskåpet, samt några bira till det.. Har även en del Flunitrazolam att landa på.

Jag har endast tagit Concerta i russyfte för många många år sedan och jag upplevde en fruktansvärd panikångest-AT när jag började komma ner från drogen. Personligen så tycker jag avtändningen är mer intensivare än t.ex. Tjack, Koks, MDMA och andra CS-droger jag tagit.

MIN FRÅGA: Finns det någon som helst skillnad på Medikinet och Concerta när det kommer till avtändingen? Har har hört från polare att Ritalin/Medikinet ska ha en en mildare AT än Concerta, men har svårt att se det då båda innehåller samma aktiva substans, Metylfenidat.

MVH
Citera
2016-06-12, 15:36
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Help, snabba svar uppskattas!

Funderar på att piffa till denna lördag med lite Medikinet som bara ligger och dammar i medicinskåpet, samt några bira till det.. Har även en del Flunitrazolam att landa på.

Jag har endast tagit Concerta i russyfte för många många år sedan och jag upplevde en fruktansvärd panikångest-AT när jag började komma ner från drogen. Personligen så tycker jag avtändningen är mer intensivare än t.ex. Tjack, Koks, MDMA och andra CS-droger jag tagit.

MIN FRÅGA: Finns det någon som helst skillnad på Medikinet och Concerta när det kommer till avtändingen? Har har hört från polare att Ritalin/Medikinet ska ha en en mildare AT än Concerta, men har svårt att se det då båda innehåller samma aktiva substans, Metylfenidat.

MVH

Ritalin/Medikinet avtändningen är mildare än Concertan som är extremt långdragen och jobbig i och med att den är depå. Fyfan, värsta avtändningarna jag haft är på Concerta..
Citera
2016-06-13, 23:09
Medlem
znors avatar
Varför mår jag bättre av ritalin än conserta? Är det värt att ta cons på annat vis än tugga?
Minns jag rätt så går det att omvandla till ethyl, (rent).
Alltså inte när man dricker samtidigt, utan göra om. Jaja vissa minns säkert.

Värt att snorta? Har krossare, blir det mer likt rita?
Senast redigerad av znor 2016-06-13 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in