2013-01-24, 05:44
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 550533
Är det apodos du menar? Har ingen vidare koll.. Och som någon annan frågade, vad filtrerar du genom?
Cigg filter går utmärkt så länge inte ciggen är rökt
Citera
2013-01-24, 06:06
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
Jag har adhd och tar dagligen 2 54 mg + 36 mg, ibland 18 mg också. Jag känner skillnad men inte alls mycket. Visst jag blir lugnare men ibland känns det som pillerna inte ens verkar. jag känner ingen som tar 162 mg concerta dagligen. Jag antar att min tolerans mot concerta är jävligt hög eftersom jag tagit dessa piller sedan 11 års ålder.... Vilken dos tar ni , ni som har adhd och tar det för att funka någorlunda "normalt" ?

Jag har ADHD och min förskrivna dos är 60 mg på morgon sen 40 mg på lunch och till sängdags 10mg snabbverkande + en stilnoc
Sen nu vad är normalt igentligen? Utan medicinen är jag hyperaktiv så man kan säga att ja märks i närvaron bland folk och mina vänner kan jag bli lite för mycket med min energi och jag upplever krypningar tristess om jag måste sitta stilla allt för läng. sån har ja varit hela livet.
Men med medicinen säger ja knappt något och blir mer tysy och tillbaka dragen och istället blir jag
tråkig upplever bla tjejen då. Men jag upplever en inre tystnad när jag tar centralstimulant och får ordning på tankarna å koncentrationen.
Så antar jag är varken normal med eller utan
Citera
2013-01-24, 11:35
Medlem
Ovcharkas avatar
Hej och eh... Hej.

Fråga: Ska köra rövpump i dag för att jag ska det. Jag vet hur man gör, men jag vet inte riktigt hur många mg jag ska ta?

Värdefull fakta:
  • Tar 54mg Concerta/morgon
  • Ska ta Ritalin på eftermiddagen (20-40mg - minns ej)
  • Snortade 80mg igår, utsprit på ~4h

Ingen alkohol i blodet (det finns ingen alkohol i hemmet heller).

F.ö. har jag kommit på att man ska dricka (alkohol) först och sedan snorta Ritalinet. Varför? Tar längre tid för alkohol att gå genom mage och ut i blodomlopp, än för pulvret i näsan att nå blodet.

1. Drick
2. Vänta tio min
3. Snorta
Citera
2013-01-24, 13:14
Medlem
SnabbaStigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hej och eh... Hej.

Fråga: Ska köra rövpump i dag för att jag ska det. Jag vet hur man gör, men jag vet inte riktigt hur många mg jag ska ta?

Värdefull fakta:
  • Tar 54mg Concerta/morgon
  • Ska ta Ritalin på eftermiddagen (20-40mg - minns ej)
  • Snortade 80mg igår, utsprit på ~4h

Ingen alkohol i blodet (det finns ingen alkohol i hemmet heller).

F.ö. har jag kommit på att man ska dricka (alkohol) först och sedan snorta Ritalinet. Varför? Tar längre tid för alkohol att gå genom mage och ut i blodomlopp, än för pulvret i näsan att nå blodet.

1. Drick
2. Vänta tio min
3. Snorta

HAHAHAHAHAHA!!!

No offence(bara litegrann) hoppas verkligen inte jag slutar sådära..
Är det här med "medicinering" verkligen så bra? Börjar bli lite nojig över hur det inte verkar alltför ovanligt att det bara slutar med snortande och uppskjutningen i röven. Undrar om det verkligen är värt för mig som verkligen behöver hjälp med koncentrationen att påbörja behandlingen om 2 veckor. Jag slår ändå vad om att det var såhär man hade tänkt sig att det skulle bli när man gav sig in i sånt här.
Ni mirakel som fått det att fungera i flera år och sen även kunnat sluta utan problem, dela med er lite om hur bra det fungerat hela vägen. Behöver mer sådana inlägg nu för att få bort den här pundar atmosfären som tycks komma fram i varenda tråd angående concerta behandling :P
Senast redigerad av SnabbaStig 2013-01-24 kl. 13:19.
Citera
2013-01-24, 13:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Har du inte tänkt på att metylfenidat/stimulanter kanske inte är något för dig? Förutom i medicinskt syfte kanske.

Tänker väl mer eller mindre exakt så... Men ibland kan man väl knarka till det lite grann?

Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Ovcharka

Jag trodde vi hade bestämt oss för att ta det lite lugnt ett tag?

När bestämdes det?

Citat:
Ursprungligen postat av SnabbaStig
HAHAHAHAHAHA!!!

No offence(bara litegrann) hoppas verkligen inte jag slutar sådära..
Är det här med "medicinering" verkligen så bra? Börjar bli lite nojig över hur det inte verkar alltför ovanligt att det bara slutar med snortande och uppskjutningen i röven. Undrar om det verkligen är värt för mig som verkligen behöver hjälp med koncentrationen att påbörja behandlingen om 2 veckor. Jag slår ändå vad om att det var såhär man hade tänkt sig att det skulle bli när man gav sig in i sånt här.
Ni mirakel som fått det att fungera i flera år och sen även kunnat sluta utan problem, dela med er lite om hur bra det fungerat hela vägen. Behöver mer sådana inlägg nu för att få bort den här pundar atmosfären som tycks komma fram i varenda tråd angående concerta behandling :P

Du läser i drog-forumet. Minns en tråd om Concerta i medicin-delen också. Inte lika mkt prat om rövpump o kanyler där.
Senast redigerad av Ovcharka 2013-01-24 kl. 13:28.
Citera
2013-01-24, 13:55
Medlem
SnabbaStigs avatar
Oj! Tack jag märkte att jag tryckte in mig i fel concerta tråd nu. Använder smartphone. Jo jag tyckte det var lite märkligt att det fanns massa konstiga inlägg om concertan helt plötsligt haha..
Citera
2013-01-24, 14:06
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaWhiite
Jag har ADHD och min förskrivna dos är 60 mg på morgon sen 40 mg på lunch och till sängdags 10mg snabbverkande + en stilnoc

Tar du verkligen 10mg ritalin innan du ska sova, tillsammans med stilnoct? Det låter helt sjukt. Varför?

Citat:
När bestämdes det?

Det var nog önsketänkande från min sida.
Citera
2013-01-24, 15:05
Medlem
deathpiercemes avatar
Vafan har hänt med alla FB's tjacktomtar från 2009-2010? Sannerligen en ynklig syn att se hur folk knarkar idag, liksom steg för steg guider, kom igen grabbar det är ingen jävla raketforskning att knarka, däremot det som händer i huvudet efter ett tag, det är intressant. kanske har att göra med hur stort internet har blivit eller nånting...

Tycker man det är kul att köra på centralstimulerande och känner sig någorlunda frisk skulle jag skippa metylfenidatet och köra på vanligt hederligt vis, dvs det som heter BLOMSTER, gå in sig på det, man behöver inte ens benz för det, ät regelbundet, ha kul, räkna får på kvällen tills du tröttnar och ta sista dosen före 9-10 tiden på kvällen, sen är det bara en snok på morgonen och du är igång på den skumpande färden på lokala bussen. Gjorde så i ett halvår i princip varje dag på butylone iofs, det gick bra, sen fick jag slut på pulver, katastrof Good 'ol times
Senast redigerad av deathpierceme 2013-01-24 kl. 15:08. Anledning: edit
Citera
2013-01-24, 15:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Hjälp mig förstå...

Igår (Under dagen) åt jag 18mg Concerta (ej krossad) och snortade 80mg Ritalin (utspritt á 20mg). Drack ~1dl vin till detta.

På kvällen delade jag och två andra på 2g röka.

I dag vaknar jag som vanligt. Lite mer nervarvad än vanligt, möjligtvis. Äter en 54:a Concerta och snortar 20mg Ritalin. All is well.

Men 5h senare ligger jag kvar i sängen. Det är tomt, tomt... tomma jävla känslor. Fosterställning och död blick. Inget lockar.

Hur fan kan det bli såhär? Jag ska ju käka Metylfenidat varje dag, och det GÖÖÖÖR jag ju också. Är det... är det Concertan? Är det den minimala mängden alkohol igår? Beror det på den halvliter vin jag drack ihop med krossad Concerta för ett par dar sen?

Om jag äter Metylf. varje dag ska jag ju inte få nån AT el. likn.?
Citera
2013-01-24, 15:17
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Vafan har hänt med alla FB's tjacktomtar från 2009-2010? Sannerligen en ynklig syn att se hur folk knarkar idag, liksom steg för steg guider, kom igen grabbar det är ingen jävla raketforskning att knarka, däremot det som händer i huvudet efter ett tag, det är intressant. kanske har att göra med hur stort internet har blivit eller nånting...

Tycker man det är kul att köra på centralstimulerande och känner sig någorlunda frisk skulle jag skippa metylfenidatet och köra på vanligt hederligt vis, dvs det som heter BLOMSTER, gå in sig på det, man behöver inte ens benz för det, ät regelbundet, ha kul, räkna får på kvällen tills du tröttnar och ta sista dosen före 9-10 tiden på kvällen, sen är det bara en snok på morgonen och du är igång på den skumpande färden på lokala bussen. Gjorde så i ett halvår i princip varje dag på butylone iofs, det gick bra, sen fick jag slut på pulver, katastrof Good 'ol times

Oavsett åsikter vad som man tycker är bra/bättre/bäst så har denna tråd inget med tjack att göra så därför finns det få tjacktomtar här.

Detta är om du missat:

Stora tråden om Metylfenidat (Concerta, Ritalin osv)
Citera
2013-01-24, 15:31
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Hjälp mig förstå...

Igår (Under dagen) åt jag 18mg Concerta (ej krossad) och snortade 80mg Ritalin (utspritt á 20mg). Drack ~1dl vin till detta.

På kvällen delade jag och två andra på 2g röka.

I dag vaknar jag som vanligt. Lite mer nervarvad än vanligt, möjligtvis. Äter en 54:a Concerta och snortar 20mg Ritalin. All is well.

Men 5h senare ligger jag kvar i sängen. Det är tomt, tomt... tomma jävla känslor. Fosterställning och död blick. Inget lockar.

Hur fan kan det bli såhär? Jag ska ju käka Metylfenidat varje dag, och det GÖÖÖÖR jag ju också. Är det... är det Concertan? Är det den minimala mängden alkohol igår? Beror det på den halvliter vin jag drack ihop med krossad Concerta för ett par dar sen?

Om jag äter Metylf. varje dag ska jag ju inte få nån AT el. likn.?

Blanda inte alkohol och metylfenidat om du inte vill bli pajj i huvudet, short och long term alltså. Btw, varför äter du concerta å ritalin? Känns som dina problem är större än lite ADHD. Nåväl vill du verkligen få ut bäst effekt av medicinen ska du ta den kontinuerligt även om du känner dig dålig, gör så i någon vecka eller två och det kommer vara lugnt eller åtminstone kanske du lär dig att hantera ångesten du får när ritalinet går ur kroppen. Käkar du nå benzo eller liknande? Jag menar, kroppen och hjärnan tål ju en viss påfrestning men har man psykiska problem och ger sig fan på att experimentera med varenda drog och uppleva alla sensationella rus blir man förstörd, en av anledningarna till varför folk slutar upp som horsare, eller varför folk gillar och tycker opiater är så bekvämt överlag, det är en väldigt enkel drog med förutsägbara före och efter effekter.
Senast redigerad av deathpierceme 2013-01-24 kl. 15:33. Anledning: edit
Citera
2013-01-24, 15:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Blanda inte alkohol och metylfenidat om du inte vill bli pajj i huvudet, short och long term alltså.

Vad händer då, exakt?

Citat:
Btw, varför äter du concerta å ritalin? Känns som dina problem är större än lite ADHD.

Nåväl vill du verkligen få ut bäst effekt av medicinen ska du ta den kontinuerligt även om du känner dig dålig, gör så i någon vecka eller två och det kommer vara lugnt eller åtminstone kanske du lär dig att hantera ångesten du får när ritalinet går ur kroppen.

Käkar du nå benzo eller liknande? Jag menar, kroppen och hjärnan tål ju en viss påfrestning men har man psykiska problem och ger sig fan på att experimentera med varenda drog och uppleva alla sensationella rus blir man förstörd, en av anledningarna till varför folk slutar upp som horsare, eller varför folk gillar och tycker opiater är så bekvämt överlag, det är en väldigt enkel drog med förutsägbara före och efter effekter.

Äter Metyl för att bli samlad och få ett inre lugn. Men ja, mina problem är större än så.

Kanske ska äta enligt recept nån vecka och se vad som sker. Ångesten kan jag hantera ganska väl. Har övat i fem år på det. Ångest är mig inget stort besvär.

Jaaaaaaag provar på lite av varje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in