2012-10-23, 02:38
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Vill börja med att säga att det inte är innehavaren av detta konto som frågar, men hans kompis.
Skapade en användare här men kan inte skriva här på forumet ännu, lite surt.

Är det inga andra här som varit uppe och nosat på 500 - 1000 mg doser? Utdelade över ett helt dygn då. Har lite frågor angående det.

Så. Tack på förhand!

Fråga på. Under en natt käkade jag ca 1000-1200mg metylfenidat (endast concerta, inget ritalin) och intog stora mängder koffein i samband med det.
Kände mig paranoid som en dåre till och från, det var allt som var 'jobbigt' för mig, om du undrar över det. Var även lite orolig över hur kroppen mådde, t.ex hjärtat och så.
Citera
2012-10-23, 02:41
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Ritalin det är ju metylfenidat så om det vore concerta/ritalin/medikinet/equa borde la spela mindre roll men. Första dosen slår inte förrän jag tar påfyll, spelar typ ingen orll hur mkt jag tar..

När det gäller Ritalin gillar jag att börja med en relativt stark dos. Anledningen är att Ritalin är snabbverkande och en någorlunda hög dos ger dig ett snabbt och intensivt påslag, vilket är uppskattat när man tidigare under dagen varit helt nykter.
Sedan fyller man bara på efter behov, så har jag i princip kört med alla droger. (förutom cb & spice)
Enda drogen jag riktigt inte rekommenderar att göra så är väl Subutex, och en del andra opioider/opiater med tanke på att påslaget/rushen kan vara lite otäck eller så blir man riktigt illamående, inte kul att ligga och spy hela tiden under ruset, om man är känslig för det.

Annars är det ju alltid så; första dos = all in, sedan större och mindre återdoseringar.
Citera
2012-10-23, 02:47
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rippero
Hej på er
Kan man blanda methyl/ethylfenidate med tram?

Gillar att blanda i lite oxy då och då
Men tillgången är begränsad. Då kom jag att tänka på tramadol,kan det vara nått ?
Tramadol på egen hand get mig inte mycket,är ju betydlig klenare än oxy .
Tydligen så är det nått med combon opi och cs som jag gillar.

När jag körde Tramadol ganska nyss faktiskt, så stoppade jag i mig rediga doser, särskilt under morgonen. (hade dygnat)
Skulle gå och arbeta, men kunde absolut inte sluta nodda, vart jag än gick eller satte mig slutade det med att jag noddade som en idiot hela tiden, kom på att jag hade ett lager med concerta, och började med att ta 108mg omedelbart innan arbetet, och efter ca 60min när effekten började komma och bli mer märkvärdig kände jag hur sjukt gött det var.
Tror nästan att doseringen var överdriven, hade nog personligen gillat att ha ett starkt opioid/opiat-rus samtidigt som man tagit en normal dos metylfenidat, t.ex 54mg concerta. Då är det bra mycket svårare att nodda, (beroende på vilken opiat/opioid du tagit och hur mycket) men i mitt läge så gick det inte att bli trött alls, och blev överdrivet social. (såklart)

Oxy har jag tyvärr inte testat, så kan inte uttala mig mycket om det, men om det påminner något om Subutex kanske jag kan ge dig mer värdefull information.
Personligen tycker jag att Tramadol och Subutex är oerhört lika droger, vad gäller rusmässigt.
Enda skillnaden för mig är att Subutex har en MYCKET starkare känsla av själva drogen, den varma opioid/opiat-känslan är mer intensiv, du noddar enklare och "skönare" etc. Allt är nästan likadant bara att det är mer intensivt.

På Tramadol blir det stopp för mig till slut, får inte mycket mer effekt än att jag kanske noddar mer, tyvärr noddar jag inte särskilt mycket på Tramadol längre, började bli så ju mer jag tog Tramadol, antar att Subutex kan vara boven i dramat lite.
Citera
2012-10-23, 07:42
Medlem
200kgs avatar
Lösning på mina tidigare symptom:
  • Huvudvärk
  • Paranoia
  • Rastlöshet
  • Nervös, stissig
  • Obehaglig känsla i b.la magen, svårt att beskriva.
  • Skum känsla i huvudet, höghetskänsla på ett obehagligt vis.
  • Känslor av att vara inlåst osv.

Det fanns fler symptom, men där har ni "grunden", alltså vanliga såna symptom som triggar igång andra liknande osv.
Har känt mig mycket sämre, men inte på samma vis, så jag började ju givetvis fundera och min påtänd-hjärna fick ett redigt spratt och detektiven började forska hit och dit om allting, testade massa grejer för att få bort mina symptom och sånt.

Jag gjorde lite kaffe och lite köttfärs och pasta från gårdagen (får nästan kväljningar av att skriva den maträtten) och det enda jag hade i tankarna var "Kom igen nu, visa att du är starkare än någon fjantig drog och tryck i dig maten som en viking" och liknande. Tog redigt mycket mat och slevade in i käften och tuggade snabbt i början, började tugga allt långsammare och långsammare och tänkte "Vad i helvete är detta?" och dagen innan hade jag faktiskt ätit mycket av just det, bara att detta var resterna från gårdagen.
Nu blir det off-topic dock... Anyways, jag åt.. som sagt, och drack kaffe naturligtvis.

Bara några minuter efter att jag åt försvann den skumma känslan i magen, huvudvärken dämpades men försvann inte helt, fortfarande rastlöshetskänslor men jag kan åtminstone sätta mig och stimulera mig med något utan att tycka att allt ska vara så vansinnigt tråkigt, men ser inte fram emot att sysselsätta mig med diverse grejer.
Jag drack upp mitt kaffe och gjorde en till kopp för att någonting för en gångs skull smakade okej, tog en banan med den andra koppen och kollade lite på morgonsnyheterna på fyran.
La mig faktiskt i sängen en stund och släckte belysningen och försökte koppla av hjärnan lite, det gick inte så bra, men jag låg säkert i 30-35 minuter och surfade lite på Flashback på mobilen.
Detta verkade ha en ganska god verkan på min hårddisk, särskilt i samband med maten och kaffet smällde igång mig en del ihop med metylfenidatet.

Ett tips till er som skriver att metylfenidat aldrig riktigt smäller på, bara att det ligger och lurar och så, känner igen mig VÄLDIGT mycket, och har sett att många av er skriver så.
Detta är enligt mig både positivt och negativt.

Det positiva:
Man kan varva ner lite grann, på sätt och vis, även när det är ganska aktivt i kroppen.
Ifall du känner att du vill vara redigt påtänd under ett halvdant rus, kör på en återdosering, gärna med Ritalin ifall du är ute efter hårt påslag/peak, men om du har många Concerta rekommenderar jag att svälja 150-170mg direkt, inte tugga eller manipulera, utan SVÄLJ dem helt och hållet.
När du känner att du överhuvudtaget har effekt, om du inte tagit under dagen och följde mitt råd om Concertan, så rekommenderar jag att svälja dem, vänta i 40-60 minuter och sedan intar du redigt mycket koffein, men inte för mycket.

Koffeintabletter vore att föredra då mycket kaffe ihop med concerta (särskilt på tom mage) kan resultera i grovt illamående. Rekommenderar att börja med max 400mg koffein ifall du intar drygt 150-200mg concerta, detta borde ge dig ett skönt påslag, nu anpassar jag visserligen doserna efter någon som är intolerant men ändå ute efter ett rus, och inte galet överviktig.

Förvänta er inte för mycket nu bara (till tjacktorskar etc) eftersom Concerta är väldigt psykologiskt, och inte fysiskt, enligt mig. I kroppen känner jag inte särskilt mycket alls, såvida jag inte underskattar alla effekter jag får, så kan jag erkänna att jag konstant känner ett skönt bultande i kroppen, särskilt i ansiktet->kinderna. (någon som känner igen sig btw?)
Citera
2012-10-24, 15:34
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av binlinden
1. ät dom som dom är ingen mening med att snorta dom
2. det är depot 20mg om dom är vita
3. i min mening får du inte någon kick när du snortar equasym
4. ritalin har du i 10mg tabletter 10mg kapslar 20mg kapslar 30mg kapslar och 40 mg kapslar

sen ett tips för att krossa ritalin köp apotekets pillerkrossare för 79:- funkar perfekt att krossa kulorna med jag har 520mg utskrivet per dag och tar all min medicin genom näsan funkar kanon bra för mig

Ursäkta att jag drar upp gammalt skroll...

Men fastnar det inte mycket i pillerkrossaren?
Säg att man krossar 100mg kulor i den, så känns det som man baranfår ut 50-70mg pulver?

Svara gärna, blev sugen på att köpa en sådan.
Citera
2012-10-24, 15:45
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Ursäkta att jag drar upp gammalt skroll...

Men fastnar det inte mycket i pillerkrossaren?
Säg att man krossar 100mg kulor i den, så känns det som man baranfår ut 50-70mg pulver?

Svara gärna, blev sugen på att köpa en sådan.

Det är bara att skrapa lite med något vasst så lossnar det mesta.
Citera
2012-10-25, 00:08
Medlem
InfectedM-s avatar
Har haft några dåliga dagar, dålig tillgång.

I måndags fick jag tag på ynka 3 10mg Ritalin (tablett), tog dom 2 första inom 3 timmar (ja, jag snålade som in i helvete bara för att kunna orka spela) tog den sista mellan 10-12 och den kände jag fan av! Som om jag hade tagit någon 40's lr så.

Igår fick jag tag på ynka 2 20mg Ritalin (kapsel) funkade sådär, vart nöjd.

Idag fick jag tag på 10 10mg Rita (tablett) tagit 5½ sen klockan 19:00 och har inte känt av det någonstans som jag gjorde igår/måndags. Varför? Har druckit bikarbonat varenda gång, ätit relativt bra varenda dag (bäst i måndags) sovit bra. Dock idag 6 timmar, somnade 9 imorse, vaknade 3. Kan det bero på det? Finner det konstigt. Även druckit 1½ folköl, och bara efter några klunkar känner jag dåsighet i ögonen.. :/
Citera
2012-10-25, 08:29
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Har haft några dåliga dagar, dålig tillgång.

I måndags fick jag tag på ynka 3 10mg Ritalin (tablett), tog dom 2 första inom 3 timmar (ja, jag snålade som in i helvete bara för att kunna orka spela) tog den sista mellan 10-12 och den kände jag fan av! Som om jag hade tagit någon 40's lr så.

Igår fick jag tag på ynka 2 20mg Ritalin (kapsel) funkade sådär, vart nöjd.

Idag fick jag tag på 10 10mg Rita (tablett) tagit 5½ sen klockan 19:00 och har inte känt av det någonstans som jag gjorde igår/måndags. Varför? Har druckit bikarbonat varenda gång, ätit relativt bra varenda dag (bäst i måndags) sovit bra. Dock idag 6 timmar, somnade 9 imorse, vaknade 3. Kan det bero på det? Finner det konstigt. Även druckit 1½ folköl, och bara efter några klunkar känner jag dåsighet i ögonen.. :/

Du har pundat konstant i flera veckor nu. Kanske dags att styra upp sig? Du ha troligtvis ett sönderknullat belöningssystem och utvecklat en massiv tolerans.

Chilla för helvete. Dumma unge.
Citera
2012-10-25, 15:22
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Du har pundat konstant i flera veckor nu. Kanske dags att styra upp sig? Du ha troligtvis ett sönderknullat belöningssystem och utvecklat en massiv tolerans.

Chilla för helvete. Dumma unge.

Är beredd att hålla med där. Du kör på för mycket och varför envisas du med att hålla på med concerta och ritalin ? Som du håller på så skulle amfetamin helt klart vara "bättre". Om det är så att du lämnar up så förstår jag givetvis varför.
Citera
2012-10-25, 17:45
Medlem
InfectedM-s avatar
Jag har "pundat" i flera månader om man ska se det som så. Jag har en "massiv" tolerans, förmodligen, men min fråga var varför det funkade bättre i måndags/tisdags när jag tog så mkt mindre än vad jag gjorde igår. Ni vet inte hur mitt liv ser ut, om ni vore i samma sits skulle ni inte bry er s¨å mycket.

Jag tar Ritalin för att jag tror att jag har ADD och i väntan på utredning fortsätter jag i samma bana. Varför inte tjack? För att det är en tyngre drog, det finns för mycket utbankat skit, för dyrt etc och det skulle nog göra mitt liv värre, vilket jag anser att ritalin inte gör. Och sluta komma med samma jävla typ av svar, detta är la ingen tråd där vi ska moralisera eller döma någons missbruk/bruk, eller? Du har gett mig samma typ av svar (ManMannen) och du ser väl att inte lyssnar, så lägg ner med dina jävla kommentarer.
Citera
2012-10-25, 18:01
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:

Jag tar Ritalin för att jag tror att jag har ADD och i väntan på utredning fortsätter jag i samma bana. Varför inte tjack? För att det är en tyngre drog, det finns för mycket utbankat skit, för dyrt etc och det skulle nog göra mitt liv värre, vilket jag anser att ritalin inte gör. Och sluta komma med samma jävla typ av svar, detta är la ingen tråd där vi ska moralisera eller döma någons missbruk/bruk, eller? Du har gett mig samma typ av svar (ManMannen) och du ser väl att inte lyssnar, så lägg ner med dina jävla kommentarer.

Att tjack skulle vara dyrt är ett felaktigt påstående. Att du däremot inte vill ta det pga att det är en tyngre drog köper jag även fast jag själv inte anser det. När det kommer till din fråga så har jag ingen aning. Låter skumt.

Anledningen till att jag "bad" dig att softa i det tidigare inlägget var bara av ren omtanke. inget annat.
Citera
2012-10-25, 18:34
Medlem
InfectedM-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Att tjack skulle vara dyrt är ett felaktigt påstående. Att du däremot inte vill ta det pga att det är en tyngre drog köper jag även fast jag själv inte anser det. När det kommer till din fråga så har jag ingen aning. Låter skumt.

Anledningen till att jag "bad" dig att softa i det tidigare inlägget var bara av ren omtanke. inget annat.

I Norrland är det dyrt, inte med rättk ontakter men då ska man hitta dessa.

Jag anser att det inte är en tung drog i den bemärkelse media anser det, som med alla andra droger, och att vissa individer kan ansvarsfullt bruka tjack men JAG skulle inte kunna göra det. Jag har för dålig själv disciplin och då håller jag mig hellre till de lindrigare drogerna (cb, ritalin, etyl etc) men röker sällan. Gillar ej att bli seg nu mera, haha.

Jag är nästintill på botten, så att leva mitt liv "nykter" går inte. Går även på antidepp och sånt skit. Har inga vänner. Bor i en skithåla. Har inga känslor, nästan. Ingen motivation till att fara te skolan, dock har jag sjukintyg så jag får vara hemma så nästa vecka ska jag börja plugga. Hänt massor av skit sen min barndom och uppåt, vissa traumatiska händelser. Jag är född med otur, har haft det jobbigt hela mitt jävla liv även fast jag i många delar inte har förtjänat det. Om jag förtjänar det som drabbar mig nu elelr som drabbat mig inom 1-3 år? Ja, en del faktiskt. Men man ja.. skitsmama, det är OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in