Lösning på mina tidigare symptom:- Huvudvärk
- Paranoia
- Rastlöshet
- Nervös, stissig
- Obehaglig känsla i b.la magen, svårt att beskriva.
- Skum känsla i huvudet, höghetskänsla på ett obehagligt vis.
- Känslor av att vara inlåst osv.
Det fanns fler symptom, men där har ni "grunden", alltså vanliga såna symptom som triggar igång andra liknande osv.
Har känt mig mycket sämre, men inte på samma vis, så jag började ju givetvis fundera och min påtänd-hjärna fick ett redigt spratt och detektiven började forska hit och dit om allting, testade massa grejer för att få bort mina symptom och sånt.
Jag gjorde lite kaffe och lite köttfärs och pasta från gårdagen (får nästan kväljningar av att skriva den maträtten) och det enda jag hade i tankarna var "Kom igen nu, visa att du är starkare än någon fjantig drog och tryck i dig maten som en viking" och liknande. Tog redigt mycket mat och slevade in i käften och tuggade snabbt i början, började tugga allt långsammare och långsammare och tänkte "Vad i helvete är detta?" och dagen innan hade jag faktiskt ätit mycket av just det, bara att detta var resterna från gårdagen.
Nu blir det off-topic dock...

Anyways, jag åt.. som sagt, och drack kaffe naturligtvis.
Bara några minuter efter att jag åt försvann den skumma känslan i magen, huvudvärken dämpades men försvann inte helt, fortfarande rastlöshetskänslor men jag kan åtminstone sätta mig och stimulera mig med något utan att tycka att allt ska vara så vansinnigt tråkigt, men ser inte fram emot att sysselsätta mig med diverse grejer.
Jag drack upp mitt kaffe och gjorde en till kopp för att någonting för en gångs skull smakade okej, tog en banan med den andra koppen och kollade lite på morgonsnyheterna på fyran.
La mig faktiskt i sängen en stund och släckte belysningen och försökte koppla av hjärnan lite, det gick inte så bra, men jag låg säkert i 30-35 minuter och surfade lite på Flashback på mobilen.

Detta verkade ha en ganska god verkan på min hårddisk, särskilt i samband med maten och kaffet smällde igång mig en del ihop med metylfenidatet.
Ett tips till er som skriver att metylfenidat aldrig riktigt smäller på, bara att det ligger och lurar och så, känner igen mig VÄLDIGT mycket, och har sett att många av er skriver så.
Detta är enligt mig både positivt och negativt.
Det positiva:
Man kan varva ner lite grann, på sätt och vis, även när det är ganska aktivt i kroppen.
Ifall du känner att du vill vara redigt påtänd under ett halvdant rus, kör på en återdosering, gärna med Ritalin ifall du är ute efter hårt påslag/peak, men om du har många Concerta rekommenderar jag att svälja 150-170mg direkt, inte tugga eller manipulera, utan SVÄLJ dem helt och hållet.
När du känner att du överhuvudtaget har effekt, om du inte tagit under dagen och följde mitt råd om Concertan, så rekommenderar jag att svälja dem, vänta i 40-60 minuter och sedan intar du redigt mycket koffein, men inte för mycket.
Koffeintabletter vore att föredra då mycket kaffe ihop med concerta (särskilt på tom mage) kan resultera i grovt illamående. Rekommenderar att börja med max 400mg koffein ifall du intar drygt 150-200mg concerta, detta borde ge dig ett skönt påslag, nu anpassar jag visserligen doserna efter någon som är intolerant men ändå ute efter ett rus, och inte galet överviktig.
Förvänta er inte för mycket nu bara (till tjacktorskar etc) eftersom Concerta är väldigt psykologiskt, och inte fysiskt, enligt mig. I kroppen känner jag inte särskilt mycket alls, såvida jag inte underskattar alla effekter jag får, så kan jag erkänna att jag konstant känner ett skönt bultande i kroppen, särskilt i ansiktet->kinderna. (någon som känner igen sig btw?)