2013-01-23, 14:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Det var roligt att få Metylfenidat utskrivet, men fy fan vad saknaden efter 2-flouramfetamin väcks när jag tar Metyl...

Metylfenidat
Plus: Blir pigg, får energi, pratar lite mer
Minus: Rus på max 2h, omöjligt att sitta still och snöa in, horribel AT på runt två dygn

Etylfenidat
Plus: Blir pigg, mycket mer social, glatt humör
Minus: Rus på max 2h, omöjligt att sitta still och snöa in, horribel AT på runt två dygn

2-flouramfetamin (2-FA)
Plus: Enorm känsla av tillfredsställelse, ökad kärleksfullhet, mycket social och trevlig mot folk, rysningar, musik ökar i kvalitet. Kan softa i soffan o bara chilla med en polare eller surfa lite.
Minus: Mer slitsamt, högre puls än på Metyl/Etyl, jobbig AT i ett dygn, svider i näsan

----

Hur ska jag dosera Ritalin? (Tiderna nedan är ungefärliga)
12.00: 20mg
13.00: 20mg

Nu är klockan snart 14.30...

Jag har oändligt med Concerta och nästan lika mycket Ritalin. En halv burk Iktorivil, några kartor Stilnoct och en halvliter vin finns också. Pyttelite röka också, men knappt för en person.
Senast redigerad av Ovcharka 2013-01-23 kl. 14:31.
Citera
2013-01-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det var roligt att få Metylfenidat utskrivet, men fy fan vad saknaden efter 2-flouramfetamin väcks när jag tar Metyl...

Metylfenidat
Plus: Blir pigg, får energi, pratar lite mer

Etylfenidat
Plus: Blir pigg, mycket mer social, glatt humör

2-flouramfetamin (2-FA)
Plus: Enorm känsla av tillfredsställelse, ökad kärleksfullhet, mycket social och trevlig mot folk, rysningar, musik ökar i kvalitet. Kan softa i soffan o bara chilla med en polare eller surfa lite.
Minus: Mer slitsamt, högre puls än på Metyl/Etyl, jobbig AT i ett dygn, svider i näsan

----

Hur ska jag dosera Ritalin? (Tiderna nedan är ungefärliga)
12.00: 20mg
13.00: 20mg

Nu är klockan snart 14.30...

Jag har oändligt med Concerta och nästan lika mycket Ritalin. En halv burk Iktorivil, några kartor Stilnoct och en halvliter vin finns också. Pyttelite röka också, men knappt för en person.
Jag blir bara jävligt chill på Metylfenidat xD
Citera
2013-01-23, 15:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Ingen svarar, så nu skiter jag i det här. Tar 20mg till och röker sista knatchen, alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
Jag blir bara jävligt chill på Metylfenidat xD

Jag med - om jag tar den mängd läkaren ordinerat.
Citera
2013-01-23, 18:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Är trött, orkar inte göra mycket och pulsen är helt normal. 16:30 senaste 20mg. Konstigt.
Citera
2013-01-23, 19:24
Medlem
InfectedM-s avatar
Har du inte tänkt på att metylfenidat/stimulanter kanske inte är något för dig? Förutom i medicinskt syfte kanske.
Citera
2013-01-23, 19:29
Medlem
ManMannens avatar
Ovcharka

Jag trodde vi hade bestämt oss för att ta det lite lugnt ett tag?
Citera
2013-01-23, 20:20
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Näe, kan bara jämföra med 2-flouramfetamin och Subutex och Heroin...

Amfetamin: Mår bra, och är pigg på att göra saker.
Heroin/Sub: Mår bra, och är mer än nöjd med att bara softa i soffan.

Välmående av båda men övriga effekter skiljer sig väldigt mycket åt. Om du bara vill "må bra" så rekommenderar jag opiater. Mycket färre bieffekter (om ens några) jämfört med CS.

Tar jag Heroin eller Sub (enstaka gånger) så får jag inte nån AT alls. På CS får jag vidrig AT så snart ruset är över...
Asså gemföra är inget ja är ute efter.
Jag vill känna lycko känslan på methylfenidrath och att ta mer gör de inte bättre!!
Citera
2013-01-23, 21:38
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Jag vill känna lycko känslan på methylfenidrath och att ta mer gör de inte bättre!!

Att känna eufori på enbart Metylfenidat är svårt, alkohol i kombo är nästan ett måste!
Citera
2013-01-23, 21:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Tar du bara mer Metylfenidat? Det enda som skiljer Etyl- från Metylfenidat (ur russynpunkt) är (enligt mig) det glada humöret, och då kan man ju dra slutsatsen att det är alkoholens förtjänst.

Slutsats: Drick mer.

Obs! Spekulerar.
Citera
2013-01-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
jag använder såna piller påsar man får på sjukhuset när man har permis tex från psyket och en tändare. , häller i kurna sen drar jag med tändaaren över påsen snabbt ni kmer hör när dom går sönder
1 påse kan man använda rätt länge innan det går hål i den med dom här filtrerna så br det helt klart lösnng. Älskar när jag får den särkilda taln smaken munnen nästan sm etyl då vet man att man fck en bra rush

Är det apodos du menar? Har ingen vidare koll.. Och som någon annan frågade, vad filtrerar du genom?
Citera
2013-01-23, 22:22
Medlem
Citat:

Droppade två ikväll efter jag druckit några starköl och fick lyckokänslor när det peakade, så jag tror att alkohol är en bra ide. Jag har märkt att det är sjukt lätt att ta för mycket, för igår då jag fyllde på så vart det för mycket igen och då är det bara obehagligt.

Till er som pundar concerta, är det ens värt att fylla på efter peaken?

EDIT: Ah fuck, dubbelpost..

EDIT 2: Är det någon som testat Concerta rektalt? Det löser ju sig jävligt dåligt men om det inte ska IV spelar det kanske ingen roll?
Senast redigerad av 550533 2013-01-23 kl. 22:24.
Citera
2013-01-24, 05:43
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Tar du bara mer Metylfenidat? Det enda som skiljer Etyl- från Metylfenidat (ur russynpunkt) är (enligt mig) det glada humöret, och då kan man ju dra slutsatsen att det är alkoholens förtjänst.

Slutsats: Drick mer.

Obs! Spekulerar.
Exakt den känslan menar jag men ja kan ju inte dricka på arbets tid finns det något annat man kan göra för att få samma effekt ??
Måste man ens dricka sig berusad eller räcker en 5,0a birra??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in