• 1
  • 2
2003-09-14, 18:27
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Jag skulle vilja hra era upplevelser/reaktioner p dessa, enligt mig, vjmeliga drycker.
Enligt mig s smakar bacardi breezer stsliskig saft (bara det r usch!) det dricks av fjortisar som inte gillar alkohol egentligen och dessutom r drycken frdigblandad, vilket gr att man inte fr de proportiner man vill ha.
Nej, fram fr att blanda sina drycker sjlv jmfrt med dessa frdigkpta drinkar! :mad:
Citera
2003-09-14, 22:30
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
1. Ja, drycken r onekligen intimt frknippad med en viss sorts drickande och en viss grupp av konsumenter. Knns lite pinsamt att dricka den, men ...

2. ... Jag tycker nd inte att den r speciellt god. Tycker man om mycket socker och fruktiga br- och slisksmaker kan man lika grna dra en lsk eller liknande. Det r billigare. Visst - man blir inte full av lsk, men det knns som sagt lite underligt att st med en Baccardi i handen p krogen.

3. Det faktum att "drinken" r frdigblandat r ju (s att sga) en grundlggande och viktig del av konceptet. Lite "alkolsk", sdr. Gr att kpa nstan verallt och innehller ungefr lika mycket alkohol som en vanlig flaska starkl. Vill man ha en starkare romdrink fr man ta sig tid och blanda sjlv! D kan man ju vlja ingredienser och styrka som man vill. Mums.
Citera
2003-09-15, 07:01
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Vid 02-03 tiden p natten nr man r trtt p l ska kan en apelsin bacardi breezer sitta fint.
Annars r det inget jag dricker.
Citera
2003-09-15, 10:55
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Det jag frmst ogillar Bacardi breezer r 1 mlgruppen den riktar sig mot (fjortisar och mnniskor som inte gillar och tl alkoholsmak) 2 Dess smak (dvs det r 1000 ggr roligare och godare att blanda sjlv) 3 skall man dricka alkohol skall man dricka l, vin, sprit eller blanda drinkar sjlv.
Citera
2003-09-15, 11:12
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Det jag frmst ogillar Bacardi breezer r 1 mlgruppen den riktar sig mot (fjortisar och mnniskor som inte gillar och tl alkoholsmak) 2 Dess smak (dvs det r 1000 ggr roligare och godare att blanda sjlv) 3 skall man dricka alkohol skall man dricka l, vin, sprit eller blanda drinkar sjlv.

Tror inte att mlgruppen r fjortisar.. Alla tycker inte om l, inte minst tjejer och kvinnor.
Har du samma uppfattning om cider?
Helt ok att bryta av en fadd lsmak med.
Mest anmrkningsvrt med BB r det hutlsa priset. Svindyra ven p bolaget.
Citera
2003-09-15, 11:33
Medlem
Rubbermans avatar
Hller med Afonso. Det hr mlgruppssnacket har vi haft frut. Kommer ni ihg Hooch? En fluga som frsvann ganska snabbt. Nu r det tveksamt om Breezern gr samma de tillmtes.
Jag lgger inga vrderingar i vem som dricker vad utan tycker att man ska f dricka vad man vill, nr man vill, hur man vill.
Breezer r inget jag handlar ofta men min mor dricker grna nn flaska d och d.
Hller med om att priset r fr hgt, men man fr ocks betala fr varumrket antar jag.
Citera
2003-09-15, 14:03
Medlem
Franss avatar
Svindyr srja. Priset r egentligen fullkomligt sjukt och det konstiga r att det r inte bara p systemet. JAg trodde till en brjan att det va staten som satt nn extraskatt p det eftersom det hade en mlgrupp klart unbder arton men s r tydligen inte fallet. VAd r det d man betalar fr? En stsliskig lttillverkad blaska.
Citera
2003-09-15, 14:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans
Svindyr srja. Priset r egentligen fullkomligt sjukt och det konstiga r att det r inte bara p systemet. JAg trodde till en brjan att det va staten som satt nn extraskatt p det eftersom det hade en mlgrupp klart unbder arton men s r tydligen inte fallet. VAd r det d man betalar fr? En stsliskig lttillverkad blaska.

Det r fr att den r gjord p sprit. Drfr blir det spritskatt p den. Jmfr med cider som r gjord p jst frukt, och drfr sljs med vinskatt.

Har fr mig att det var ngot i den stilen.

/Johan
Citera
2003-09-15, 14:37
Medlem
Franss avatar
Ok det frklarar saken.. Lter som en typisk svenkst phitt.
Citera
2003-09-15, 21:30
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Ok, jag kanske var lite fr generaliserande nr jag menade vilken mlgrupp den riktar sig till. Faktum r dock att det r frmst de som inte gillar sprit- och alkoholsmak som kper breezers. Kan man inte tla sprit, skall man inte dricka, det r inget tvng att dricka alkohol utan det finns faktiskt fortfarande nykteristfrbund. Skall man dessutom ha ngon drink br man blanda sjlv och inte kpa frdigblandat, enligt mig.
Citera
2003-09-16, 10:25
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Ok, jag kanske var lite fr generaliserande nr jag menade vilken mlgrupp den riktar sig till. Faktum r dock att det r frmst de som inte gillar sprit- och alkoholsmak som kper breezers. Kan man inte tla sprit, skall man inte dricka, det r inget tvng att dricka alkohol utan det finns faktiskt fortfarande nykteristfrbund. Skall man dessutom ha ngon drink br man blanda sjlv och inte kpa frdigblandat, enligt mig.

De r faktiskt rtt praktiska (fast dyra) och alla vill inte ha busgroggar med hlften sprit och hlften virke.
S de som dricker breezers/alkolsk tl i sjlva verket inte sprit...?
Citera
2003-09-16, 13:54
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
De r faktiskt rtt praktiska (fast dyra) och alla vill inte ha busgroggar med hlften sprit och hlften virke.
S de som dricker breezers/alkolsk tl i sjlva verket inte sprit...?

Nej, alla som dricker breezers tl i sjlva verket inte sprit, de finns de som kombinerar breezers med sprit. Men mlgruppen fr bolagen som producerar breezers r att n ut till ungdomar/mnniskor som vanligtvis inte tl/dricker sprit p.g.a. alkoholsmaken, och det r dessa grupper som r de stora kunderna vad gller breezers.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in