• 1
  • 2
2003-09-14, 18:27
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Jag skulle vilja höra era upplevelser/reaktioner på dessa, enligt mig, väjmeliga drycker.
Enligt mig så smakar bacardi breezer sötsliskig saft (bara det är usch!) det dricks av fjortisar som inte gillar alkohol egentligen och dessutom är drycken färdigblandad, vilket gör att man inte får de proportiner man vill ha.
Nej, fram för att blanda sina drycker själv jämfört med dessa färdigköpta drinkar! :mad:
Citera
2003-09-14, 22:30
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
1. Ja, drycken är onekligen intimt förknippad med en viss sorts drickande och en viss grupp av konsumenter. Känns lite pinsamt att dricka den, men ...

2. ... Jag tycker ändå inte att den är speciellt god. Tycker man om mycket socker och fruktiga bär- och slisksmaker kan man lika gärna dra en läsk eller liknande. Det är billigare. Visst - man blir inte full av läsk, men det känns som sagt lite underligt att stå med en Baccardi i handen på krogen.

3. Det faktum att "drinken" är färdigblandat är ju (så att säga) en grundläggande och viktig del av konceptet. Lite "alkoläsk", sådär. Går att köpa nästan överallt och innehåller ungefär lika mycket alkohol som en vanlig flaska starköl. Vill man ha en starkare romdrink får man ta sig tid och blanda själv! Då kan man ju välja ingredienser och styrka som man vill. Mums.
Citera
2003-09-15, 07:01
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Vid 02-03 tiden på natten när man är trött på öl ska kan en apelsin bacardi breezer sitta fint.
Annars är det inget jag dricker.
Citera
2003-09-15, 10:55
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Det jag främst ogillar Bacardi breezer är 1 målgruppen den riktar sig mot (fjortisar och människor som inte gillar och tål alkoholsmak) 2 Dess smak (dvs det är 1000 ggr roligare och godare att blanda själv) 3 skall man dricka alkohol skall man dricka öl, vin, sprit eller blanda drinkar själv.
Citera
2003-09-15, 11:12
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Det jag främst ogillar Bacardi breezer är 1 målgruppen den riktar sig mot (fjortisar och människor som inte gillar och tål alkoholsmak) 2 Dess smak (dvs det är 1000 ggr roligare och godare att blanda själv) 3 skall man dricka alkohol skall man dricka öl, vin, sprit eller blanda drinkar själv.

Tror inte att målgruppen är fjortisar.. Alla tycker inte om öl, inte minst tjejer och kvinnor.
Har du samma uppfattning om cider?
Helt ok att bryta av en fadd ölsmak med.
Mest anmärkningsvärt med BB är det hutlösa priset. Svindyra även på bolaget.
Citera
2003-09-15, 11:33
Medlem
Rubbermans avatar
Håller med Afonso. Det här målgruppssnacket har vi haft förut. Kommer ni ihåg Hooch? En fluga som frösvann ganska snabbt. Nu är det tveksamt om Breezern går samma öde tillmötes.
Jag lägger inga värderingar i vem som dricker vad utan tycker att man ska få dricka vad man vill, när man vill, hur man vill.
Breezer är inget jag handlar ofta men min mor dricker gärna nån flaska då och då.
Håller med om att priset är för högt, men man får också betala för varumärket antar jag.
Citera
2003-09-15, 14:03
Medlem
Franss avatar
Svindyr sörja. Priset är egentligen fullkomligt sjukt och det konstiga är att det är inte bara på systemet. JAg trodde till en början att det va staten som satt nån extraskatt på det eftersom det hade en målgrupp klart unbder arton men så är tydligen inte fallet. VAd är det då man betalar för? En sötsliskig lättillverkad blaska.
Citera
2003-09-15, 14:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans
Svindyr sörja. Priset är egentligen fullkomligt sjukt och det konstiga är att det är inte bara på systemet. JAg trodde till en början att det va staten som satt nån extraskatt på det eftersom det hade en målgrupp klart unbder arton men så är tydligen inte fallet. VAd är det då man betalar för? En sötsliskig lättillverkad blaska.

Det är för att den är gjord på sprit. Därför blir det spritskatt på den. Jämför med cider som är gjord på jäst frukt, och därför säljs med vinskatt.

Har för mig att det var något i den stilen.

/Johan
Citera
2003-09-15, 14:37
Medlem
Franss avatar
Ok det förklarar saken.. Låter som en typisk svenkst påhitt.
Citera
2003-09-15, 21:30
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Ok, jag kanske var lite för generaliserande när jag menade vilken målgrupp den riktar sig till. Faktum är dock att det är främst de som inte gillar sprit- och alkoholsmak som köper breezers. Kan man inte tåla sprit, skall man inte dricka, det är inget tvång att dricka alkohol utan det finns faktiskt fortfarande nykteristförbund. Skall man dessutom ha någon drink bör man blanda själv och inte köpa färdigblandat, enligt mig.
Citera
2003-09-16, 10:25
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Ok, jag kanske var lite för generaliserande när jag menade vilken målgrupp den riktar sig till. Faktum är dock att det är främst de som inte gillar sprit- och alkoholsmak som köper breezers. Kan man inte tåla sprit, skall man inte dricka, det är inget tvång att dricka alkohol utan det finns faktiskt fortfarande nykteristförbund. Skall man dessutom ha någon drink bör man blanda själv och inte köpa färdigblandat, enligt mig.

De är faktiskt rätt praktiska (fast dyra) och alla vill inte ha busgroggar med hälften sprit och hälften virke.
Så de som dricker breezers/alkoläsk tål i själva verket inte sprit...?
Citera
2003-09-16, 13:54
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
De är faktiskt rätt praktiska (fast dyra) och alla vill inte ha busgroggar med hälften sprit och hälften virke.
Så de som dricker breezers/alkoläsk tål i själva verket inte sprit...?

Nej, alla som dricker breezers tål i själva verket inte sprit, de finns de som kombinerar breezers med sprit. Men målgruppen för bolagen som producerar breezers är att nå ut till ungdomar/människor som vanligtvis inte tål/dricker sprit p.g.a. alkoholsmaken, och det är dessa grupper som är de stora kunderna vad gäller breezers.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in