2013-03-22, 20:30
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Pålitlig snubbe så jag antar det.. Tror jag gör nästan så, drar i mig två och sparare en rackare tills imorrn! Tack för svar det kan inte vara farligt eller?
Nja ska inte vara någon större fara i dom doserna, men 600mg+ utan tolerans kan ge kramper och tjack sänker väl kramptröskeln, även alkohol.. Men 6-700mg är ingen farlig blandning direkt. Men lyrica är fan det bästa som finns mot CS-AT, så jag hade kört 1st 300-350mg med tjack o öl.. Sen ta 6-700mg till ATn.
Citera
2013-03-22, 21:16
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Nja ska inte vara någon större fara i dom doserna, men 600mg+ utan tolerans kan ge kramper och tjack sänker väl kramptröskeln, även alkohol.. Men 6-700mg är ingen farlig blandning direkt. Men lyrica är fan det bästa som finns mot CS-AT, så jag hade kört 1st 300-350mg med tjack o öl.. Sen ta 6-700mg till ATn.

Har börjat med en iallafall, så får vi väl se. Men du kan din sak förstår jag, så kanske är vist att göra så, tråkigt nog var det inte så bra fart i tjoet
Citera
2013-03-22, 21:21
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Har börjat med en iallafall, så får vi väl se. Men du kan din sak förstår jag, så kanske är vist att göra så, tråkigt nog var det inte så bra fart i tjoet
Hur lång tid tar det innan effekt? 0 tollerans och intag för en timme sen, känner inte ett smack förutom tjoet och alkohol
Citera
2013-03-22, 21:28
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Måste fråga, när du säger kramp, är det bara självhanterliga muskelryckningar, eller är det ambulans-kramp så att säga?

Såg nu att det stod 300 på kapseln
Senast redigerad av schmeket 2013-03-22 kl. 21:32.
Citera
2013-03-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
1200 minst
men förvänta dig inte mycket

Kände inget tänkte testa 2g om det går att blanda med stilnoct.
Citera
2013-03-22, 22:27
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Måste fråga, när du säger kramp, är det bara självhanterliga muskelryckningar, eller är det ambulans-kramp så att säga?

Såg nu att det stod 300 på kapseln

ingen annan som kan upplysa mig? Vad för kramper handlar det om? Ep anfall, eller självhanterliga?
Citera
2013-03-22, 22:31
Medlem
svartwhites avatar
Citat:
ingen annan som kan upplysa mig? Vad för kramper handlar det om? Ep anfall, eller självhanterliga?

Han menar ett krampanfall som du själv inte kan hantera. Behöver inte bli så att du måste åka in till sjukan för det dock.

En polare till mig krampade på så lite som 450mg. Krampen varade dock bara i ca. 10 sekunder, men efter ryckningarna gick det inte få kontakt med honom på ungefär 10min, så man ska vara försiktig!
Citera
2013-03-22, 22:35
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartwhite
Han menar ett krampanfall som du själv inte kan hantera. Behöver inte bli så att du måste åka in till sjukan för det dock.

En polare till mig krampade på så lite som 450mg. Krampen varade dock bara i ca. 10 sekunder, men efter ryckningarna gick det inte få kontakt med honom på ungefär 10min, så man ska vara försiktig!
Fan nu blev jag ju lite orolig, bara tagit 300 som sagt, men funderade på att klippa en till... kanske borde avstå då
Citera
2013-03-23, 07:27
Medlem
pumpsvars avatar
Citat:
Fan nu blev jag ju lite orolig, bara tagit 300 som sagt, men funderade på att klippa en till... kanske borde avstå då

Man kan få riktigt otäcka EP anfall, fått de några gånger men då snackar vi om ca 8-9stycken 300mg.
man känner på sig att man kommer få anfall. riktigt otäckt
Citera
2013-03-23, 10:15
Medlem
Stormorfars avatar
Dom kramperna jag fått har mest varit extrema spasmer i benen och andra kroppsdelar, men man känner även hur det slår flipper i huvudet men lägger man sig ner i ett tyst och mörkt rum har det alltid gått att avstyra det hela även om rycken kan sitta i nån timme.. Rätt skev känsla när man är medvetandes om krampen men inte kan göra ett skit åt det

Nån gång lyckades jag få sånna där ryck i huvudet bara på 600mg trots att jag käkat i snitt 600mg/dag men tagit 150-300mg dagen innan. Andra dagar kunde man ju dra i sig 1200mg ena dagen och 2g nästa och få sämre effekt än vad 600mg oftast har
Citera
2013-03-23, 22:39
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Dom kramperna jag fått har mest varit extrema spasmer i benen och andra kroppsdelar, men man känner även hur det slår flipper i huvudet men lägger man sig ner i ett tyst och mörkt rum har det alltid gått att avstyra det hela även om rycken kan sitta i nån timme.. Rätt skev känsla när man är medvetandes om krampen men inte kan göra ett skit åt det

Nån gång lyckades jag få sånna där ryck i huvudet bara på 600mg trots att jag käkat i snitt 600mg/dag men tagit 150-300mg dagen innan. Andra dagar kunde man ju dra i sig 1200mg ena dagen och 2g nästa och få sämre effekt än vad 600mg oftast har

Hej igen morfar!

Jag har intagit 900mg nu, och tänkte bara rent hypotetiskt om jag skulle få ett anfall. då är det bara att rida ut stormen så att säga? Eller finns det något man kan göra?
Citera
2013-03-23, 23:42
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Hej igen morfar!

Jag har intagit 900mg nu, och tänkte bara rent hypotetiskt om jag skulle få ett anfall. då är det bara att rida ut stormen så att säga? Eller finns det något man kan göra?

som sades, intog detta för ca 1 timme sedan, känner av lite flum men inte alls önskvärd effekt.. bör jag vänta innan jag tar mer? Vet inte hur det är med tolleransen men tog samma dos när jag drack alkohol för ett par dagar sedan. Men kan man så att säga "nodda" på lyrica?

Tacksam för svar
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in