2013-03-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeisme
Vad är det som gör att man går upp i vikt av Lyrica? Känner att jag är mer hungrig och kan äta mer, själv klart reagerar vågen på detta Men om jag skulle klara att stå emot den ökade hungern undrar om jag går upp i vikt ändå. Tänker om det finns någon substans i den som skapar detta fenomen. Konstig tanke kanske men dock en tanke

Jag gissar att orsakerna är ökad aptit och vätskeansamling.
Citera
2013-03-22, 11:32
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Jag äter sobril, stesolid och imovane dagligen mot mina psykiska besvär (lågdos på allt), och det är en barnlek i jämförelse med lyrica. Tyvärr är lyrica det enda som verkar antidepressivt för mig (benso funkar bara mot GAD och borderline), skulle inte förvåna mig om lyrica visade sig att vara väldigt skadligt och många får problem sina organ i framtiden, men man får hoppas att det är lugnt.

Jag vill sluta, men så fort jag sänker minsta lilla blir det panikångest, svettningar, diarré, kräkningar, social fobi som heter duga etc. Men sen kan det också vara så att lyrica är just så effektivt mot de besvären jag har, därav blir det extra svårt att sluta? för man återgår ju till samma mående som innan medicineringen, om inte värre.
Just därför säger jag klipp rakt av, om du mår jätte dåligt så lägg in dig ett par dagar, då får du oftast något som minskar absen lite.
Citera
2013-03-22, 11:37
Medlem
Stone..s avatar
Ja jävlar vad jag äter mat och det som jag kommer över på Lyrica!
Aptiten går upp som fan har jag märkt, men det är bara bra för min del.
Citera
2013-03-22, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickenstake
Ligger på 600mg lyrica om dagen så vad skulle en man som mig behöva för att flumma?

1200 minst
men förvänta dig inte mycket
Citera
2013-03-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
usch ja, blir helt desperat efter mat ju, gillar det inte alls vad kan det finnas mer för bra medicin mot ångest? För Lyrican hjälper väldigt bra mot ångesten, men vill ju inte gåupp i vikt, då mår jag ju dåligt av det Sobril, Theralen och Atarax har jag testat , helt värdelöst. Blir bara trött och tråkig av det..
Citera
2013-03-22, 12:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
usch ja, blir helt desperat efter mat ju, gillar det inte alls vad kan det finnas mer för bra medicin mot ångest? För Lyrican hjälper väldigt bra mot ångesten, men vill ju inte gåupp i vikt, då mår jag ju dåligt av det Sobril, Theralen och Atarax har jag testat , helt värdelöst. Blir bara trött och tråkig av det..
Testa gabapentin, blir inte hungrig alls på det men på lyrica blir jag det däremot.
Citera
2013-03-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Men..nu försöker jag tänka igen Om det nu är en biverkning att man blir hungrig ska inte det gå över då? Det sägs ju att ett eventuella biverkningar går över efter ett tag??
Citera
2013-03-22, 16:59
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Men..nu försöker jag tänka igen Om det nu är en biverkning att man blir hungrig ska inte det gå över då? Det sägs ju att ett eventuella biverkningar går över efter ett tag??

Frågan är väl snarare, vad är "ett tag"? Två veckor stod jag ut innan jag la ner helt.
Citera
2013-03-22, 19:33
Medlem
schmekets avatar
Tjabba tänkte kolla med er, 3x350 lyrica, en gubbe tjo och 5 öl, bra recept? Eller farligt? Tacksam för svar
Citera
2013-03-22, 19:37
Medlem
Stormorfars avatar
Gått upp från 54kg till 80kg på 2 år med mirtazapin och lyrica. Fast mirtazapinets munchies går inte att jämnföra med lyrican..

Kan nog lätt ligga 2-3000kcal över dagliga behovet många dagar.. Men börjar det gå uppåt 85-90kg utan att ha tränat så är det nog bara att öka mirtazapinet. Har provat att käka 60mg och blev inte alls lika hungrig under dagen. Fast är iofs på kvällen typ en timme efter mirtazapinet som man drar i sig en chipspåse och 6 grandiosa extra allt under en kväll, utöver frukost, lunch och middag

Brukar vakna efter 4h av hunger Hursomhelst tror jag det varierar det där med vätska, är rätt säker på att jag lagt på mig rätt lite vätska ändå..
Citera
2013-03-22, 19:39
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Tjabba tänkte kolla med er, 3x350 lyrica, en gubbe tjo och 5 öl, bra recept? Eller farligt? Tacksam för svar
Ta 350mg (finns det ens?) och öl plus tjack och spar dom andra 2 lyrorna till ATn.
Citera
2013-03-22, 20:14
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Ta 350mg (finns det ens?) och öl plus tjack och spar dom andra 2 lyrorna till ATn.
Pålitlig snubbe så jag antar det.. Tror jag gör nästan så, drar i mig två och sparare en rackare tills imorrn! Tack för svar det kan inte vara farligt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in