2013-08-01, 20:31
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Lite sent svar, men han syftar nog på 4-Methylpregabalin (http://en.wikipedia.org/wiki/4-Methylpregabalin)

"4-methylpregabalin, was both 4x higher in binding affinity to α2δ channels than pregabalin, and also retained similar affinity for the system L transporter."

Väldigt intresserad av den här. Betyder det citerade att den är 4 gånger så stark som lyrica?

Nja, det betyder att 4-metylpregabalin binder till alfa-2-delta i mycket högre utsträckning. Alfa-2-delta är de kalciumkanaler som finns i det centrala nervsystemet. Pregabalin minskar hyperaktiviteten mellan nervcellerna i dessa kanaler.

"L transporter" vet jag inte vad det är.
Citera
2013-08-01, 21:35
Medlem
This_is_me_s avatar
Nu har jag läst lite mer om 4-metylpregabalin. Det ska tydligen vara väldigt likt pregabalin och vara 2-3 gånger så potent.
Citera
2013-08-01, 21:51
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Nu har jag läst lite mer om 4-metylpregabalin. Det ska tydligen vara väldigt likt pregabalin och vara 2-3 gånger så potent.

Undrar hur det blir med den.. Till vilket syfte skulle den behövas undrar jag? Om den så klart inte har andra egenskaper som är bättre än pregabalin. Är det som en starkare kopia ser jag inte varför man skulle använda den, om det inte är billigare att framställa så klart.

Förutom att vara mer potent, spelar det någon roll att den binder bättre på alfa-2-delta? Eller är det samma sak kanske? Vet inget om sånt här, men väldigt intressant.
Citera
2013-08-02, 08:41
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Undrar hur det blir med den.. Till vilket syfte skulle den behövas undrar jag? Om den så klart inte har andra egenskaper som är bättre än pregabalin. Är det som en starkare kopia ser jag inte varför man skulle använda den, om det inte är billigare att framställa så klart.

Förutom att vara mer potent, spelar det någon roll att den binder bättre på alfa-2-delta? Eller är det samma sak kanske? Vet inget om sånt här, men väldigt intressant.

Jag kan inte riktigt svara på det. Men om jag har förstått rätt ska 4-metylpregabalin främst användas vid nervsmärtor.
Citera
2013-08-02, 13:38
Medlem
GonerStoners avatar
En liten uppdatering, jag hade räknat fel på mängd tagit cirka 2-3mg på 2 dagar och jag slängde i mig resten idag, det var cirka 600mg. Så åter igen blir det någon AT på dom här dagarna?
Tjatig jag är

MVH.
Senast redigerad av GonerStoner 2013-08-02 kl. 13:55.
Citera
2013-08-02, 13:57
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Är det den sorterns Lyrica-pulver som slår lite mer "i huvudet"? om du förstår vad jag menar.

Provat Gabapentin, Lyrica (Pfizer) och Lyrica-pulver (mer potent och slår mer i huvudet), misstänker att detta är det sistnämnda.

Älskar förövrigt den sorten så blir nog en provorder.

Jag kan gröna för det är precis den sorten jag tagit.
Citera
2013-08-02, 16:08
Medlem
ImovaneKungen är avgiftad från Lyrica nuförtiden...men idag spricker karaktären i tu !
Citera
2013-08-02, 16:45
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
En liten uppdatering, jag hade räknat fel på mängd tagit cirka 2-3mg på 2 dagar och jag slängde i mig resten idag, det var cirka 600mg. Så åter igen blir det någon AT på dom här dagarna?
Tjatig jag är

MVH.

Du kommer inte få någon at av 3 dagars bruk. Men som så många gånger sagts tidigare, bli inte beroende av pregabalin.
Citera
2013-08-02, 18:03
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Tjatig jag är

MVH.

Beror på om det är första gången du tagit 3 dagar i rad eller 10nde.

Dom första 5 gångerna jag tog 3-4 dagar i rad fick jag ingen at. Sen en gång när jag haft ett litet race på 600mg om dagen i en helg fick jag det helt plötsligt. Damn! det var kämpigt efter det. Bajsade sönder toan, hade ingen aptit och klättrade på väggen när jag skulle sova.
Citera
2013-08-02, 19:12
Medlem
Hur lång tid tar det för er innan ATn visar sig? Varit utan lyrica idag och igår och än känns det ok.
Ska jag inte vara glad än?
Citera
2013-08-02, 19:26
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Hur lång tid tar det för er innan ATn visar sig? Varit utan lyrica idag och igår och än känns det ok.
Ska jag inte vara glad än?

Hur länge har du tagit det och i vilka doser om dagen har du legat på?
Citera
2013-08-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Hur länge har du tagit det och i vilka doser om dagen har du legat på?

Som mest 450 ungefär. Ett par veckor. Mindre på slutet. Hoppas jag klarar mig..
Varit fast i den förut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in