2016-04-04, 21:44
Bannlyst
Är det bara jag som får ett smak av vaniljsocker när lyrican börjar kicka? Känns både i näsan och gommen. Som när imovane börjar kicka in.
Citera
2016-04-04, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
jag blir galen på detta läkemedel. jag höjde fr 75 mg till 125 mg idag o får ångest???? Ska det inte dämpa ångesten?
Jag hade lätt ångest på 75 mg o tänkte det är dags o höja men mår skit nu. Jag blir galen. Min GAD gör mig galen. Har ätit dessa tabletter i 5 veckor nu. Har nu fullt påslag av ångest. Kan det vara att jag fick så mkt opiater när jag råkade ut för olycka o fick massa opiater i 14 dgr? Vad händer om jag klipper skiten nu?.Då äter jag hellre benzo...

Kör på med Lyrican, tror de snart blir bättre, ev. behövs dosen höjas till 300mg.

Att du fått opiater 14 dar och nu inte får det alls eller? Isf är det därför. Men Lyrica är bra på att tackla opiat-AT så du skulle behöva gå upp till 300-600mg Lyrica så kommer du känna ett bättre lugn sen.
Citera
2016-04-05, 10:20
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Kör på med Lyrican, tror de snart blir bättre, ev. behövs dosen höjas till 300mg.

Att du fått opiater 14 dar och nu inte får det alls eller? Isf är det därför. Men Lyrica är bra på att tackla opiat-AT så du skulle behöva gå upp till 300-600mg Lyrica så kommer du känna ett bättre lugn sen.

Jag höjde till 150 mg x 2. Nu mår jag skitkonstigt. Kan inte tänka o är seg som bara den. Yr o svag i kroppen, svårt att svälja o vinglig, går in i möbler o väggar. Jag hade opiater i 14 dagar men de är slut med dem nu, fick dem pga en op i mitt ben. Har inte tagit min stess 5 mg heller idag. Behövs inte. Har ingen ångest men det känns som när jag började med medicinen. Skum o overklighetskänslor, borttappad i huvudet. Helt pantad....Som när jag fick seroquel mot min ångest. Då blev jag zombie. Vågar inte höja till 300 mg x 2 då lär jag aldrig hitta hem ens 😉. Har svårt att hitta ord o som sagt tänka är inte lätt. Ska det va så här???
Citera
2016-04-05, 10:46
Medlem
Tog detta för första gången igår (150 mg vid två tidpunkter) kändes som att vara salongsberusad, hyffsat angenämt..

Kan man man ta denna dos (ca 300mg) typ var 4-5e dag utan att få tolerans?
Citera
2016-04-05, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Tog detta för första gången igår (150 mg vid två tidpunkter) kändes som att vara salongsberusad, hyffsat angenämt..

Kan man man ta denna dos (ca 300mg) typ var 4-5e dag utan att få tolerans?

Problemet är att du kommer vilja öka dosen för maxad effekt, det kommer inte gå på lyrica.
Citera
2016-04-07, 10:14
Medlem
magica69s avatar
Så bestämmer sig min läkare för att sätta ut min pregabalin. Jag går för fort upp i dos? Fr 25x 2 till 150x2 på fem veckor. Jag får genombrottsångest snabbt. Hon menar att jag utvecklar tolerans för snabbt. O att ångestgenombrotten kommer så snabbt. Hur trappa ut? Jag hade bara tagit en dag med 150 mg o den var vidrig. Gick tillbaka till 75 mg.
Citera
2016-04-07, 12:11
Bannlyst
Citat:
Så bestämmer sig min läkare för att sätta ut min pregabalin. Jag går för fort upp i dos? Fr 25x 2 till 150x2 på fem veckor. Jag får genombrottsångest snabbt. Hon menar att jag utvecklar tolerans för snabbt. O att ångestgenombrotten kommer så snabbt. Hur trappa ut? Jag hade bara tagit en dag med 150 mg o den var vidrig. Gick tillbaka till 75 mg.

Byt läkare det där är bs.
Citera
2016-04-07, 23:01
Medlem
Underdarks avatar
Tog 600mg nu, kombinerat med öl, för att kunna lugna ner mig och somna efter ett antal linor tjack.
Tror det kommer räcka rätt bra om ett tag, speciellt då jag har lite andra grejer att somna på också.
Citera
2016-04-08, 12:28
Avslutad
Tror jag firade fredagen lite för tidigt.. Lyrica+benzo+röka... jag mår som en kung men somnar antagligen snart!
Citera
2016-04-08, 12:55
Medlem
magica69s avatar
måste nu trappa ut 75 mg x 2. Läkaren har nu nekat fortsatt behandling. Säger att 300 mg är för hög dos att gå upp i för min GAD. Varför i helvete skrev hon ut den om hon inte ens följer rek dos en fass? Jag har fått höja fr 25 mg x2 till 75 mg mg x 2. Och fick ångest så jag höjde till 150 mg. Inte bra för mig..jag blev jättekonstig. Tog det två ggr och sen så sa läkaren nu ska du trappas ut. Så nu är jag på 75 mg igen o har ÅNGEST. måste äta jävla stess på 10 mg för att hålla den borta. Fem veckor har jag ätit denna medicin. Hur trappar jag ut? 25 mg varje vecka lr? Jävla skit jag var ångestfri i Fem veckor o utan benzo....Nu är min ångest åter och i samma jävla skit som innan lyrican....suck.
Citera
2016-04-08, 12:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Tror jag firade fredagen lite för tidigt.. Lyrica+benzo+röka... jag mår som en kung men somnar antagligen snart!

Du lär sova gott när du somnat iaf
Citera
2016-04-08, 13:03
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
måste nu trappa ut 75 mg x 2. Läkaren har nu nekat fortsatt behandling. Säger att 300 mg är för hög dos att gå upp i för min GAD. Varför i helvete skrev hon ut den om hon inte ens följer rek dos en fass? Jag har fått höja fr 25 mg x2 till 75 mg mg x 2. Och fick ångest så jag höjde till 150 mg. Inte bra för mig..jag blev jättekonstig. Tog det två ggr och sen så sa läkaren nu ska du trappas ut. Så nu är jag på 75 mg igen o har ÅNGEST. måste äta jävla stess på 10 mg för att hålla den borta. Fem veckor har jag ätit denna medicin. Hur trappar jag ut? 25 mg varje vecka lr? Jävla skit jag var ångestfri i Fem veckor o utan benzo....Nu är min ångest åter och i samma jävla skit som innan lyrican....suck.

Du har ätit en sådan mild dos under sån pass "kort" tid att jag skulle rekommendera att bara klippa den rakt av och käka stesolid i en vecka istället. Onödigt att dra ut på det med en nedtrappning om man inte verkligen behöver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in