Om så är fallet ber jag om ursäkt. Anledning att jag la det både i övriga och opiat beror på att lyrica tillhör övriga, medans metadon tillhör opiat. Jag ber om ursäkt för mitt felsteg, om så är fallet. Ber moderator, att om han ska låsa nån av trådarna så lås den i "övriga" , då den i opiat är mer utförlig och beskriver min situation bättre.
Ps Jag är ingen duvunge här på FB trots min mars -07 reg.
Hoppades verkligen på svar. Vet om att Lyrica är en ny och oprövad medicin. Men jag är nära på gränsen för sammanbrott. Vill tro att jag är en stark människa.
Käkar 900 mg om dan i 2 omgångar. Morgon och kväll. Har blivit mer positiv och glad. Lättare att vara social, men tror att min omgivning har märkt större skillnad än jag själv. Hjälper inte mot panikångesten. Känner även i ibland att den har motsatt verkan, att jag känner mig djupt deprimerad. Kan ha att göra med min metadonnedtrappning. Har hjälpt mot min abstinens av metadon som jag innan hade på natten och särskilt morgon.
Väldigt nyfiken på verkan mellan lyrica och metadon. Har googlat och även lagt trådar här på FB. Men hittar inte mycket. Skullle vara bra att få höra någon personlig erfarenhet av det. Behöver inte vara komb med metadonen, utan bara personlig erfarenhet av lyrica.
Äter 150 mg morgon och kväll nu ett tag, slängde i mig 300mg precis, får man läskiga biverkningar på det eller? Har ändå ätit dom i nån månad nu, så det borde väl inte vara sån chock?
jag tog bara 25 mg lyrica för några dagar sen och dagen efter var jag otroligt trött och kunde ändå inte sova, dessutom gav den en otrolig hungerkänsla som skulle få mig att gå upp säkert fem kg på en vecka, verkar som den är bra för vissa men skit för andra till min privata olycka, läkaren sa att den kan minska bensoabstinens men om jag skulle ta högre dos så skulle jag förmodligen ligga i koma i veckor, frågan är om det är övergående ? nån som vet, för övrigt är jag klassad som drabbad av unipolär manodepressivitet.
Jag har sovit 16-20 timmar per dag i en vecka nu. Samtidigt har jag tagit 100 mg lyrica per dag. Icke att förglömma att jag vilar ut efter läderlasses nya pulsepulver, men lyrican kanske spelar in en hel del.
Allt har ett värde... men jag kan inte se att någon skulle vara intresserad av att köpa Lyrica på gatan. När du kan gå närmsta doktor och få det på recept.
Några kronor kan man allt få för det om man säljer till lite kunnigare folk som vet vad det är och hur det ska användas (mot tjack-AT exempelvis). Men räkna inte med några dunderpriser precis.