2015-01-24, 12:43
Medlem
Silverfangs avatar
Känner ingenting längre. Har käkat runt 1500 mg om dagen men spelar ju ingen roll om man tar mer..
Citera
2015-01-24, 13:28
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
Känner ingenting längre. Har käkat runt 1500 mg om dagen men spelar ju ingen roll om man tar mer..

Ta ett uppehåll så blir det bättre.
Det blir så om man tar det dagligen.
Ganska segt faktiskt.
Citera
2015-01-26, 12:20
Medlem
Dexter007s avatar
Är det lugnt att ta lite tramadol ikväll om jag käkat 1g lyrica utspritt igår?
Citera
2015-01-26, 14:17
Medlem
Underdarks avatar
Håller på att sluta med benso och cannabis nu, Lyrica borde underlätta under den jobbigaste tiden av uttrappningen, sen blir det väl tid att ta bort lyrican också(även fast den är jäkligt bra mot ångest).
Citera
2015-01-26, 16:59
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Är det lugnt att ta lite tramadol ikväll om jag käkat 1g lyrica utspritt igår?

Jag har klarat mig förut utan problem men då käkade jag 450mg dagen innan mitt tramadol intag.
Börja lugnt med trammet så borde det gå fint.

Lycka till och ha en skön kväll!
Senast redigerad av Aerosol- 2015-01-26 kl. 17:15.
Citera
2015-01-26, 17:02
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Håller på att sluta med benso och cannabis nu, Lyrica borde underlätta under den jobbigaste tiden av uttrappningen, sen blir det väl tid att ta bort lyrican också(även fast den är jäkligt bra mot ångest).

Lyrica har hjälp mig förut för något år sedan mot bens AT osv. Så det är nice.

Lycka till
Citera
2015-01-26, 18:39
Medlem
Miys avatar
Tänkte bara dela med mig av ett sätt att trappa ned lyrica som fungerade toppen för mig.

Kört på ganska hårt i ett halvår mer eller mindre regelbundet och oftast rätt stora doser och kände att
det var dags att ta ett break.

Dygn1 utan lyrica gick toppen

Dygn2 var mindre trevlig, frossa och svettningar omvartannat, lite illamående och trötthet och allt annat som hör till.

Dygn3 var jag redo att bryta ihop, fy vad dåligt jag mådde diarre, ångest och helvete.

Så efter 72h orkade jag inte längre utan tog en liten dos (450mg) vilket fick mig må topp igen.

Sen höll jag mig borta från lyrican igen, märkte att följande 3 dygn var mycket enklare, hade knappt några besvär alls om man jämför med första breaket. Höll upp ytterligare 3 dygn sen tog jag en 450mg dos igen, mer för att jag kände för det än för att jag hade abstinensbesvär.

Nu har jag hållit upp igen 9 dygn och dom har varit hur enkla som helst. Imorgon blir det nog en dos eller så kör jag på några dagar till utan.

Poängen jag vill komma till är att det går att bryta avtändningen med EN dos då och då, ingen refill utan endast EN dos sålänge man har styrkan att hålla upp några dagar längre innan man tar nästa dos igen.

Kanske inte fungerar för alla men värt testa om det känns för överjävligt, jämfört med att envisa sig om att verkligen sluta cold turkey som jag gjort ett antal gånger förut så var det här rena barnleken.
Citera
2015-01-26, 18:56
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Tänkte bara dela med mig av ett sätt att trappa ned lyrica som fungerade toppen för mig.

Kört på ganska hårt i ett halvår mer eller mindre regelbundet och oftast rätt stora doser och kände att
det var dags att ta ett break.

Dygn1 utan lyrica gick toppen

Dygn2 var mindre trevlig, frossa och svettningar omvartannat, lite illamående och trötthet och allt annat som hör till.

Dygn3 var jag redo att bryta ihop, fy vad dåligt jag mådde diarre, ångest och helvete.

Så efter 72h orkade jag inte längre utan tog en liten dos (450mg) vilket fick mig må topp igen.

Sen höll jag mig borta från lyrican igen, märkte att följande 3 dygn var mycket enklare, hade knappt några besvär alls om man jämför med första breaket. Höll upp ytterligare 3 dygn sen tog jag en 450mg dos igen, mer för att jag kände för det än för att jag hade abstinensbesvär.

Nu har jag hållit upp igen 9 dygn och dom har varit hur enkla som helst. Imorgon blir det nog en dos eller så kör jag på några dagar till utan.

Poängen jag vill komma till är att det går att bryta avtändningen med EN dos då och då, ingen refill utan endast EN dos sålänge man har styrkan att hålla upp några dagar längre innan man tar nästa dos igen.

Kanske inte fungerar för alla men värt testa om det känns för överjävligt, jämfört med att envisa sig om att verkligen sluta cold turkey som jag gjort ett antal gånger förut så var det här rena barnleken.

Låter ju kanon! Bra att du delade med dig utav detta
Citera
2015-01-26, 19:37
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Lyrica har hjälp mig förut för något år sedan mot bens AT osv. Så det är nice.

Lycka till

Tack!

Ska fixa det på läkarbesöket, borde inte vara problem då jag haft det tidigare.
Citera
2015-01-26, 19:43
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Tack!

Ska fixa det på läkarbesöket, borde inte vara problem då jag haft det tidigare.

Lugnt det min vän !

Fixade också tillbaka mina lyrica för några månader sedan när jag vart av med dom. Medicinen är också mirakel vid Opiat avtändningar. Räddat mig ett antal gånger varje gång jag kliver av opiater/opioider.
Citera
2015-01-26, 21:04
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Lugnt det min vän !

Fixade också tillbaka mina lyrica för några månader sedan när jag vart av med dom. Medicinen är också mirakel vid Opiat avtändningar. Räddat mig ett antal gånger varje gång jag kliver av opiater/opioider.

Ja det är verkligen en räddning! Har fullt upp med livet atm och har varken tid eller förmåga att gå igenom en benso-at under rådande förhållanden.
Ska fixa det snarast, ha det en kortare period och sen trappa ut det(jag vet hur jävlig lyrica-ATn är)
Citera
2015-01-26, 21:17
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ja det är verkligen en räddning! Har fullt upp med livet atm och har varken tid eller förmåga att gå igenom en benso-at under rådande förhållanden.
Ska fixa det snarast, ha det en kortare period och sen trappa ut det(jag vet hur jävlig lyrica-ATn är)

Ja då är det förståeligt att man inte pallar med ATs hit och dit.
Vet också hur ATn på lyrican är, riktigt jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in