2012-05-27, 20:23
  #7225
Medlem
Käkat 6 stycken 300mg Lyrica idag, men känner inte av så mycket
Var går gränsen för hur mycket man kan ta?

Värt att nämnas är att första gången tog jag 1200 mg, och igår som var andra gången tog jag 2400mg.

Ökar toleransen så jävla fort?
Är det farligt att höja dosen?
Citera
2012-05-27, 20:36
  #7226
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Käkat 6 stycken 300mg Lyrica idag, men känner inte av så mycket
Var går gränsen för hur mycket man kan ta?

Värt att nämnas är att första gången tog jag 1200 mg, och igår som var andra gången tog jag 2400mg.

Ökar toleransen så jävla fort?
Är det farligt att höja dosen?
Du verkar ha rätt sjuk tolerans från början, utan tolerans brukar 600mg räcka gott och väl. Kramprisken ökar nog rätt mycket med doser över 2g, men utvecklar man tolerans bör man klara sig. Lyrica kanske inte är något för dig?
Citera
2012-05-27, 21:12
  #7227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Du verkar ha rätt sjuk tolerans från början, utan tolerans brukar 600mg räcka gott och väl. Kramprisken ökar nog rätt mycket med doser över 2g, men utvecklar man tolerans bör man klara sig. Lyrica kanske inte är något för dig?
Nej, verkar inte vara det.
Dragit i mig totalt 2400mg idag och känner mig bara lite vinglig.
Dyrt som satan var det att köpa dom också. Betalade en tusing för 40 tabletter.
Hur fungerar det här med tolerans? Jag har aldrig käkat det tidigare, men känner knappt av det.
Däremot Tradolan blir jag skeppad till en värld med regnbågar och enhörningar efter 200 mg.

Nej, får nog byta substans att ha roligt med på helgerna.
Citera
2012-05-27, 21:17
  #7228
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Nej, verkar inte vara det.
Dragit i mig totalt 2400mg idag och känner mig bara lite vinglig.
Dyrt som satan var det att köpa dom också. Betalade en tusing för 40 tabletter.
Hur fungerar det här med tolerans? Jag har aldrig käkat det tidigare, men känner knappt av det.
Däremot Tradolan blir jag skeppad till en värld med regnbågar och enhörningar efter 200 mg.

Nej, får nog byta substans att ha roligt med på helgerna.

Lyrica fungerar lite olika på olika personer och att förvänta sig ett fett rus är det minsta man kan göra. Det kan ta upp till ca 3 timmar innan effekterna kommer o lite beroende på hur mkt mat man har stoppat i sig mm så jag skulle inta fylla på mer nu om jag vore du. Invänta och se. Annars är lyrica en väldigt potent substans.
Citera
2012-05-28, 14:53
  #7229
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Lyrica fungerar lite olika på olika personer och att förvänta sig ett fett rus är det minsta man kan göra. Det kan ta upp till ca 3 timmar innan effekterna kommer o lite beroende på hur mkt mat man har stoppat i sig mm så jag skulle inta fylla på mer nu om jag vore du. Invänta och se. Annars är lyrica en väldigt potent substans.
Precis, när jag inte hade så mycket ångest så tyckte jag dom var totalt värdelösa. Sen fick jag rätt grov panikångest och då var det som att komma till himmelriket efter jag fått i mig lyrica. Men dom ger ett väldigt subtilt "rus" eller vad man ska kalla det.

Alltså ingen rolig drog att flumma på, man får inget välmående/eufori som man får tramadol. För min del iaf, vissa verkar ju må bra som fan på lyrica..
Citera
2012-05-28, 18:57
  #7230
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Precis, när jag inte hade så mycket ångest så tyckte jag dom var totalt värdelösa. Sen fick jag rätt grov panikångest och då var det som att komma till himmelriket efter jag fått i mig lyrica. Men dom ger ett väldigt subtilt "rus" eller vad man ska kalla det.

Alltså ingen rolig drog att flumma på, man får inget välmående/eufori som man får tramadol. För min del iaf, vissa verkar ju må bra som fan på lyrica..
Jodå, visst kan man bli väldigt euforisk på Lyrica. Allt blir hur bra som helst och inga problem finns i världen. Jag har mycket ångest och oro i vanliga fall. Satt och skrev här på FB en gång på Lyrica hur bra jag tyckte om en del folk här och hur sköna de är.

På tex benso blir jag bara kall och apatisk. Kan ligga och glo på tv i timmar utan att säga ett ord till besökare som var hos mig då.

Go go Lyrica!
Citera
2012-05-28, 18:59
  #7231
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Nej, verkar inte vara det.
Dragit i mig totalt 2400mg idag och känner mig bara lite vinglig.
Dyrt som satan var det att köpa dom också. Betalade en tusing för 40 tabletter.
Hur fungerar det här med tolerans? Jag har aldrig käkat det tidigare, men känner knappt av det.
Däremot Tradolan blir jag skeppad till en värld med regnbågar och enhörningar efter 200 mg.

Nej, får nog byta substans att ha roligt med på helgerna.
Det är en biverkning (Eufori) som gör Lyrica så bra för vissa som berusningsmedel. Alla får inte den biverkningen.
Citera
2012-05-28, 19:35
  #7232
Medlem
MisterGGs avatar
[quote=Flytandekycklingen]Nej, verkar inte vara det.
Dragit i mig totalt 2400mg idag och känner mig bara lite vinglig.
Dyrt som satan var det att köpa dom också. Betalade en tusing för 40 tabletter.
Hur fungerar det här med tolerans? Jag har aldrig käkat det tidigare, men känner knappt av det.
Däremot Tradolan blir jag skeppad till en värld med regnbågar och enhörningar efter 200 mg.

Nej, får nog byta substans att ha roligt med på helgerna.[/QUOTE

1000:- för 40 tabletter?? Vilken styrka? Jag får ut 2 gånger 300 per dag... nyfiken..
Citera
2012-05-29, 01:01
  #7233
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Ja ruset på Lyrica känns väldigt olika, hade en jävla ångest en söndag för några veckor sedan.
tog 300mg och jag mådde fantastiskt efter ett par timmar.
Gillar inte Lyrica på höga doser, gäller att hitta sin egen bästa dos.
Lägre doser kan vara mer potenta än vad man tror.

Känns som att Lyrica fungerar precis lika för mig som för Stormorfar, känner alltid igen mig i det du skriver

Vill påminna alla att även när man slutar bli "berusad" på sin dos så fungerar fortfarande den ångestdämpande effekten etc i 2-3 till.

Så ni som medicinerar för GAD el dyl, vänta med att höja dosen även när toleransen slår till och man inte känner samma rus, medicinen fungerar fortfarande.

Legat en månad nu på 300mg/dag, har fuskat lite några dagar och tagit 450, men 300 fungerar fortfarande för mina psykiska problem(men det börjar dala lite)
Citera
2012-05-29, 01:11
  #7234
Medlem
damnLFOs avatar
knatade i mig 900mg i lördags, 450 dagen efter och 450 idag. Idag var ruset betydligt lägre än vad det brukar. Har käkat kontinuerligt utan några som helst uppehåll i 10 veckor nu, 450 per dag, och har fått riktigt bra rus varje dag. Men idag uteblev det nästan helt. Lite schwung blev det och mycket arbete blev gjort, men kände inte riktigt att det blev så bra jag hoppats på.
Citera
2012-05-29, 01:41
  #7235
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
knatade i mig 900mg i lördags, 450 dagen efter och 450 idag. Idag var ruset betydligt lägre än vad det brukar. Har käkat kontinuerligt utan några som helst uppehåll i 10 veckor nu, 450 per dag, och har fått riktigt bra rus varje dag. Men idag uteblev det nästan helt. Lite schwung blev det och mycket arbete blev gjort, men kände inte riktigt att det blev så bra jag hoppats på.

Ändra om tiderna lite bara så ska du se att ruset kommer igen.
Tar 150mg på morgonen, sen 150mg fram på kvällen.
Vill jag ha lite extra effekt någon dag så skjuter man bara fram första dosen och tar 300mg direkt
i mitten på dagen.
Prova att göra något liknande, eller håll upp en-två dagar så ska du se att ruset kommer tillbaka.
Citera
2012-05-29, 12:08
  #7236
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Ändra om tiderna lite bara så ska du se att ruset kommer igen.
Tar 150mg på morgonen, sen 150mg fram på kvällen.
Vill jag ha lite extra effekt någon dag så skjuter man bara fram första dosen och tar 300mg direkt
i mitten på dagen.
Prova att göra något liknande, eller håll upp en-två dagar så ska du se att ruset kommer tillbaka.
Ja, uppehåll är något jag planerat. Men får fan abstinens bara jag tänker på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in