Citat:
Alltså, anledningen till att dom ger benzo när man krampar är ju just för att dom är muskelavslappnande. Benzo i sig hindrar dig inte från att krampa, men det är naturligtvis bra att redan ha någon muskelavslappnande benzo i kroppen så man slappnar av mer under anfallet antar jag.
Ursprungligen postat av M0ntana
Jag tog 5st 225mg lyrica i förrgåt, har inte vågat röra skiten sedan dess, har tagigt de 2 gånger innan, då en gång på 200mg och en gång poå 450mg.
Men när ajg fick mitt anfall så slutade jag andas och allt och det kom fradga ur munnen och hela skiten.
MEN NU TILL MIN FRÅGA:
Kommer jag kunna ta HÖGST 3*225mg Lyrica in dagen, Tanken är att ta 1-2 lyrica och sen ta Xanor min läkare sa att alla bensodiazepiner kan stoppa /hindra ett anfall och hon vet vad hon pratar om, anledningen till att de ger iktorivil är för att den BÅDE är muskelavslappnande och långtidsverkande.
MEN OM JAG TAR 1 och om jag M¨STE ta 2 någon gång och tar ihop med mina xanor jag har 2mg depot och e fungerar bra.
För när jag fick mina anfall (fick ett till på sjukhuset) hade det enligt överläakaren på psyk en väldigt duktig kvinna. hon sa att ALLA brnso kan hindra att det bir så illa liksom. Men att mukelavslappnande är ÄNNU bättre eftersom de ´samtidigt som får musklerna att slappna av.
Så snälla sägatt jag kan ta 2 lyrica högst. Man ska inte komma över 600mg strecket gissarjg på? Tillsammans med dessa kan jag ju istället tamina xanor då också.
Men när ajg fick mitt anfall så slutade jag andas och allt och det kom fradga ur munnen och hela skiten.
MEN NU TILL MIN FRÅGA:
Kommer jag kunna ta HÖGST 3*225mg Lyrica in dagen, Tanken är att ta 1-2 lyrica och sen ta Xanor min läkare sa att alla bensodiazepiner kan stoppa /hindra ett anfall och hon vet vad hon pratar om, anledningen till att de ger iktorivil är för att den BÅDE är muskelavslappnande och långtidsverkande.
MEN OM JAG TAR 1 och om jag M¨STE ta 2 någon gång och tar ihop med mina xanor jag har 2mg depot och e fungerar bra.
För när jag fick mina anfall (fick ett till på sjukhuset) hade det enligt överläakaren på psyk en väldigt duktig kvinna. hon sa att ALLA brnso kan hindra att det bir så illa liksom. Men att mukelavslappnande är ÄNNU bättre eftersom de ´samtidigt som får musklerna att slappna av.
Så snälla sägatt jag kan ta 2 lyrica högst. Man ska inte komma över 600mg strecket gissarjg på? Tillsammans med dessa kan jag ju istället tamina xanor då också.
Har också krampat på 1800mg utan tolerans, sen ett par gånger har jag varit nära att krampa. Men jag får mer CP-ryck i benen eller armarna, känns som ett jävla flipperspel i huvudet, men jag har aldrig blivit medvetslös under anfallen..
Nu är min tolerans så förbannat hög så kan nog käka 2g utan problem
