2012-05-26, 15:29
  #7213
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Jag tog 5st 225mg lyrica i förrgåt, har inte vågat röra skiten sedan dess, har tagigt de 2 gånger innan, då en gång på 200mg och en gång poå 450mg.

Men när ajg fick mitt anfall så slutade jag andas och allt och det kom fradga ur munnen och hela skiten.

MEN NU TILL MIN FRÅGA:

Kommer jag kunna ta HÖGST 3*225mg Lyrica in dagen, Tanken är att ta 1-2 lyrica och sen ta Xanor min läkare sa att alla bensodiazepiner kan stoppa /hindra ett anfall och hon vet vad hon pratar om, anledningen till att de ger iktorivil är för att den BÅDE är muskelavslappnande och långtidsverkande.

MEN OM JAG TAR 1 och om jag M¨STE ta 2 någon gång och tar ihop med mina xanor jag har 2mg depot och e fungerar bra.


För när jag fick mina anfall (fick ett till på sjukhuset) hade det enligt överläakaren på psyk en väldigt duktig kvinna. hon sa att ALLA brnso kan hindra att det bir så illa liksom. Men att mukelavslappnande är ÄNNU bättre eftersom de ´samtidigt som får musklerna att slappna av.


Så snälla sägatt jag kan ta 2 lyrica högst. Man ska inte komma över 600mg strecket gissarjg på? Tillsammans med dessa kan jag ju istället tamina xanor då också.
Alltså, anledningen till att dom ger benzo när man krampar är ju just för att dom är muskelavslappnande. Benzo i sig hindrar dig inte från att krampa, men det är naturligtvis bra att redan ha någon muskelavslappnande benzo i kroppen så man slappnar av mer under anfallet antar jag.

Har också krampat på 1800mg utan tolerans, sen ett par gånger har jag varit nära att krampa. Men jag får mer CP-ryck i benen eller armarna, känns som ett jävla flipperspel i huvudet, men jag har aldrig blivit medvetslös under anfallen..

Nu är min tolerans så förbannat hög så kan nog käka 2g utan problem
Citera
2012-05-26, 19:08
  #7214
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Har också krampat på 1800mg utan tolerans, sen ett par gånger har jag varit nära att krampa. Men jag får mer CP-ryck i benen eller armarna, känns som ett jävla flipperspel i huvudet, men jag har aldrig blivit medvetslös under anfallen..(

Vänta nu, är cp-rycken tecken på att man är nära på att krampa? Trodde det var någon bieffekt. Rycker väldigt ofta när jag käkar lyrica, man blir ju nervös...
Citera
2012-05-26, 19:13
  #7215
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynisk
Vänta nu, är cp-rycken tecken på att man är nära på att krampa? Trodde det var någon bieffekt. Rycker väldigt ofta när jag käkar lyrica, man blir ju nervös...

Nä det är inte nödvändigtvis kramp på gång bara för att man rycker. Har hänt mig flera gånger fast på tramadol då och krampanfallen är typ likadana där.
Citera
2012-05-26, 19:21
  #7216
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Alltså, anledningen till att dom ger benzo när man krampar är ju just för att dom är muskelavslappnande. Benzo i sig hindrar dig inte från att krampa, men det är naturligtvis bra att redan ha någon muskelavslappnande benzo i kroppen så man slappnar av mer under anfallet antar jag.

Har också krampat på 1800mg utan tolerans, sen ett par gånger har jag varit nära att krampa. Men jag får mer CP-ryck i benen eller armarna, känns som ett jävla flipperspel i huvudet, men jag har aldrig blivit medvetslös under anfallen..

Nu är min tolerans så förbannat hög så kan nog käka 2g utan problem

Men hur får man tag i såna mängder med Lyrica så att man har tolerans vid 2g?
Läkarna skriver ju inte ut mer än 600mg per dag!
Citera
2012-05-26, 19:27
  #7217
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Men hur får man tag i såna mängder med Lyrica så att man har tolerans vid 2g?
Läkarna skriver ju inte ut mer än 600mg per dag!
Man blir snabbt tolerant mot det och då kan skyhöga mängder krävas för att man skall känna av det, trots att man inte tar det varje dag.
Citera
2012-05-26, 19:30
  #7218
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Man blir snabbt tolerant mot det och då kan skyhöga mängder krävas för att man skall känna av det, trots att man inte tar det varje dag.

Jaså, det är så det är. Så många av dessa högkonsumenter har kanske 600 från läkaren.
Citera
2012-05-26, 19:30
  #7219
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynisk
Vänta nu, är cp-rycken tecken på att man är nära på att krampa? Trodde det var någon bieffekt. Rycker väldigt ofta när jag käkar lyrica, man blir ju nervös...
Jag led av brutala ryck varje dag när jag gick på Lyrica. Men aldrig fått ett krampanfall. Kanske det var nära att få krampanfall då?
Citera
2012-05-26, 19:31
  #7220
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jaså, det är så det är. Så många av dessa högkonsumenter har kanske 600 från läkaren.
Ja, precis. Sedan är det inget svårt att få ut 200-burkar.
Citera
2012-05-26, 19:45
  #7221
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag led av brutala ryck varje dag när jag gick på Lyrica. Men aldrig fått ett krampanfall. Kanske det var nära att få krampanfall då?


Kollade Fass:


Citat:
Ursprungligen postat av FASS
Mindre vanliga biverkningar som kan påverka fler än 1 person av 1000 är angivna nedan:
Svårighet att tänka, domningar, synförändringar, ovanliga ögonrörelser, ryckiga rörelser, nedsatta reflexer, hyperaktivitet, yrsel vid stående, känslig hud, smakbortfall, brännande känsla, darrning vid rörelse, medvetandesänkning, svimning, ökad känslighet för ljud

Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, muskelstelhet, smärta inklusive muskelsmärta, ledsmärta, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet

__________________
Senast redigerad av Cynisk 2012-05-26 kl. 19:47.
Citera
2012-05-26, 20:00
  #7222
Medlem
Stormorfars avatar
Mm, jag blir helt klalrt darrig och får lite skumma ryck på doser över 600mg.
Citera
2012-05-27, 13:57
  #7223
Medlem
Mandic!s avatar
Hur fungerar Lyrica för er som har bipolär sjukdom/drag av bipolär?
Citera
2012-05-27, 15:36
  #7224
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Hur fungerar Lyrica för er som har bipolär sjukdom/drag av bipolär?
Jag är nästan säker på att jag har borderline, inget dokumenterat men mycket tyder på det

Ett tag blev jag fullkomligt jävla galen av lyrica, men då mådde jag mycket dåligt pga en massa saker..

Men annars tycker jag att man blir ganska lugn av det i normala doser..

Själv är man uppe i 1.8g för att få effekt, lär gå ner på 300 några dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in