2018-02-03, 03:05
Medlem
bananajoe33s avatar
Lyrica ATn är inte rolig efter 4 år av dagligt intag..
Citera
2018-02-03, 11:49
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Var dum nog och bytte bort mina lyrica och nu har jag haft slut i en vecka, känns tungt med har lite xanor som hjälper lite iallafall..

Edit: ätit lyrica i 4 år.

Inte för att vara elak men hur fan kunde du vara så korkad?

ATn är för övrigt skadlig, förstörde min syn för 7 år sedan när jag försökte köra CT, jag ser fortfarande trippelt och suddigt sedan dess.

Köp mer är mitt råd.
Citera
2018-02-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Allt man missbrukar och i synnerhet substanser med lång halveringstid ger väldigt snabb tolerans. Och verkligen om man tar substansen flera gånger per dag. Vet folk som legat på samma dos Lyrica under flera år med i stort sett samma effekt. Allt beror på hur man tar det (dosering, hur ofta, av vilken anledning). Sedan reagerar man olika på olika substanser.
Vaför skriva massa saker du inte har koll på?

Att substanser med lång halveringstid ger snabb toleransökning är rent struntprat, det är nog snarare precis tvärtom.

Dessutom har väl lyrica kort halveringstid på runt 5 timmar (även om det inte känns så)
Citera
2018-02-09, 21:12
Medlem
Har en del lyrica och alkohol i kroppen i nuläget och det känns riktigt bra, hamnade dock i en stört jobbigt situation och en hel del ångest slog på så det "bröt igenom" ruset MEN jag typ accepterade ångesten? Var som ett skyddande täcke mellan mig och ångesten, någon mer som
Upplever detta? Alltså att man får ångest men känner sig ändä skyddad när man är påverkad av lyrica?
Citera
2018-02-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Har en del lyrica och alkohol i kroppen i nuläget och det känns riktigt bra, hamnade dock i en stört jobbigt situation och en hel del ångest slog på så det "bröt igenom" ruset MEN jag typ accepterade ångesten? Var som ett skyddande täcke mellan mig och ångesten, någon mer som
Upplever detta? Alltså att man får ångest men känner sig ändä skyddad när man är påverkad av lyrica?
ja upplever det som man får ett lock eller som en trasa över de... så man behöver inte bryta ihop
Citera
2018-02-13, 21:53
Medlem
Fyfan, 2 dagar off. Sedan 2 dagar med runt 300 mg,

Pågått så i någon månad.

Innan det så tog jag runt 300 mg var 4-5 dag. Alltså 1-2 gånger i veckan.

Rädd för AT
Citera
2018-02-13, 21:56
Medlem
Någon som vet om man kan ta med sig Lyrica till Ryssland? Är den narkotikaklassad där?

Bara några tabletter för 7 dagar.

Jag vill ej hamna i fängelse där precis.
Citera
2018-02-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Någon som vet om man kan ta med sig Lyrica till Ryssland? Är den narkotikaklassad där?

Bara några tabletter för 7 dagar.

Jag vill ej hamna i fängelse där precis.

Är väl bara att ha i en zip-påse i fickan/käften/skrevet/rövskåran eller nåt.

Är det på recept eller köpta?

Jag behövde iaf inte nån speciell lapp när jag for till England, men Ryssland kanske inte inte ingår i Schengen..
Citera
2018-02-14, 11:42
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fyfan, 2 dagar off. Sedan 2 dagar med runt 300 mg,

Pågått så i någon månad.

Innan det så tog jag runt 300 mg var 4-5 dag. Alltså 1-2 gånger i veckan.

Rädd för AT

Det enda du behöver vara rädd för är själva rädslan, det där är ingen fara. Hade du käkat det varje dag i ett halvår kanske du blivit deppig men folk överdriver det där något enormt. Den där helvetiska ångesten m.m. gäller folk som ätit enorma mängder under längre tid, kanske flera år.
Det är ungefär som att man inte vågar dricka alkohol för att man sett en med delirium, det är hemskt men du får inte det efter några månaders smådrickande.
Citera
2018-02-15, 07:53
Medlem
Har käkat 900mg Lyrica varje dag i tre veckor. Kommer jag få abstinensbesvär om jag slutar? Tack.
Citera
2018-02-15, 09:57
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Har käkat 900mg Lyrica varje dag i tre veckor. Kommer jag få abstinensbesvär om jag slutar? Tack.

Det är rätt mycket att äta varje dag, men inte så länge dock. Det är rätt individuellt i såna gränsfall men förstora inte upp det om känner dig nere, och i värsta fall kan du alltid ta 300mg för att ta bort det värsta.
Citera
2018-02-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Lyrica ATn är inte rolig efter 4 år av dagligt intag..

Citat:
Ursprungligen postat av host.

Jag har ätit 600 mg Lyrica dagligen i fem års tid nu och det är det enda som står som en skyddande mur emellan mig och döden. Så jag förstår precis vad du menar, Lyrica är enda anldningen till att jag fortfarande lever. Min lillebror dog av en överdos metadon i januari 2012, jag och min pappa hittade brorsan död i sin säng. Under året 2012 gjorde jag tre mycket allvarliga självmord, 3 ggr dödlig dos av flera mediner men nog fan vaknar jag upp på intensiven. Sista gången i denna serie var jag så trött på att misslyckas såjag tog tabletter och drack några öl för att sedan hugga en kniv rätt in i magen på mig själv. Den satt bara 2 mm från stora kroppspulsådern och tog över fyra timmar att operera ut. Efter operationen slutade jag att andas och fick ligga i respirator. Efteråt sa läkaren att jag verkligen hade haft änglavakt som överlevde samt att om jag hade dragit ut kniven istället för att låta den sitta kvar hade jag förblött inom några minuter. Det var bara en ren tillfällighet att jag inte gjorde det.... Nåväl detta var 5 år sedan och efter detta tredje allvarliga försöket detta år gick jag till slut med på att äta Lyrica. Jag vill fortfarande dö och fantiserar om att ta mitt liv varje dag men Lyrican finns som en stor vakt i mitt huvud och hindrar mig från att aktivt försöka. Några gånger har jag trappat och försökt sluta p.g.a.den mycket stora viktökningen som kom som en biverkning och rädslan för den var också skälet till att jag inte ville ha dem från början. Jag har gjort 5 nedtrappningar och försök att sluta och alla fem gångerna försökte jag ta mitt liv och var återigen tillbaka på intensiven. Så för min del är Lyrica den enda anledningen till att jag lever eftersom den blockerar mig från att realisera min önskan om att dö. Så ja, jag tror att jag förstår precis hur du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in