2018-08-29, 21:42
Medlem
De kan ju fan inte ta bort lyrica för personer som tagit det i flera år och verkligen behöver det. Den läkaren borde anmälas. Jag har också svår social fobi och gad, vågar knappt ta mig ut, men lyrica ger mig ett drägligt liv. Har gått på 800 mg/dag de senaste året, men fick sänkt till 600 mg/dag vid senaste receptförnyelsen (vilket jag kan förstå då det är maxdos). Nu vill en ny läkare träffa mig och diskutera min medicinering, fruktar att hen vill sänka ytterligare. Så länge jag har lyrica orkar jag leva även om livet sällan är speciellt kul, utan lyrica kan jag lika gärna dö.
Citera
2018-08-30, 08:32
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
De kan ju fan inte ta bort lyrica för personer som tagit det i flera år och verkligen behöver det. Den läkaren borde anmälas. Jag har också svår social fobi och gad, vågar knappt ta mig ut, men lyrica ger mig ett drägligt liv. Har gått på 800 mg/dag de senaste året, men fick sänkt till 600 mg/dag vid senaste receptförnyelsen (vilket jag kan förstå då det är maxdos). Nu vill en ny läkare träffa mig och diskutera min medicinering, fruktar att hen vill sänka ytterligare. Så länge jag har lyrica orkar jag leva även om livet sällan är speciellt kul, utan lyrica kan jag lika gärna dö.

Jo, bara så att ni vet nu så kommer denna att bli lika svår att få utskriven som benson nu i fortsättningen.
Citera
2018-08-31, 17:28
Bannlyst
Ingen trevlig väg att köra in på, men ett mirakel när man mår mindre bra på opiaterna.

Förstår inte att de kunde ta så lång tid för att bli klassade.
Citera
2018-08-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antichrist1
Ingen trevlig väg att köra in på, men ett mirakel när man mår mindre bra på opiaterna.

Förstår inte att de kunde ta så lång tid för att bli klassade.

Motstånd från läkemedelsindustrin. Pfizer har haft ett patent som gick ut nyligen. De har hela tiden hänvisat till att det är milda utsättningssymptom och ej beroendeframkallande.
Citera
2018-09-01, 18:54
Medlem
Jag har fått Lyrica / Pregabalin 300 mg Kapslar - 5 st.

Kan det ge resultat på bara 1-5 kapslar eller behöver man vänja in sig i ett par veckor först? Hur snabbverkande är dem?
Citera
2018-09-01, 19:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systeryster69
Jag har fått Lyrica / Pregabalin 300 mg Kapslar - 5 st.

Kan det ge resultat på bara 1-5 kapslar eller behöver man vänja in sig i ett par veckor först? Hur snabbverkande är dem?

Vad är syfte med dom? ska du bara berusa dig? i såna fall börja med 300 mg, vänta minst 2 timmar innan du tar mer för dom är tyvärr sega på att börja verka, men håller i väldigt länge. Speciellt i början när man äter dom 10- 12 timmar om jag minns rätt
Citera
2018-09-01, 21:49
Medlem
FolsomPrisonBluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0caina
Har varit i Bulgarien och skaffat mig lite lyrica på apoteket. Jag undrar över hur det ser ut med att ta in det till Sverige? Kan jag straffas på något vis om de hittar lyrican?

Är det receptfritt där?
Citera
2018-09-02, 12:03
Medlem
Jag fick 2st lyrica kapslar. Enligt polare vet han inte styrka på dom men han sa att jag bör ta de två åt gången annars blir det meningslöst att börja med ett (Antagligen lägsta styrka kanske). Saken är att jag tog 150mg tramadol igår, ca 20 timmar sen. Utvilad o så. Bör jag vänta några dagar eller är det helt säkert att ta lyrica nu? första gången btw

Redigering: Kapslarna är färgade vitt på halva sidan och ljusbrun på ena
Citera
2018-09-02, 13:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Jag fick 2st lyrica kapslar. Enligt polare vet han inte styrka på dom men han sa att jag bör ta de två åt gången annars blir det meningslöst att börja med ett (Antagligen lägsta styrka kanske). Saken är att jag tog 150mg tramadol igår, ca 20 timmar sen. Utvilad o så. Bör jag vänta några dagar eller är det helt säkert att ta lyrica nu? första gången btw

Gissar att det är 225 mg tabs; http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20050901000016
Om det är första gången du tar Lyrica så börja med en. Annars kan du ta båda två.
Ska du börja med en så vänta minst 2 timmar om du eventuellt ska fylla på. Dom är sega
Sen var det så pass länge sedan du tog Tramadol, dessutom väldigt låg dos, så det spelar ingen roll

Edit. Jag var lite väl snabb på att kolla FASS. Det kan vara 75 mg du fått. Om så är fallet, så ta båda.
Kan vara 300 mg också. Dom ser likadana ut som 75 mg men är större. Du får kolla upp
Senast redigerad av KringEx 2018-09-02 kl. 13:54.
Citera
2018-09-02, 13:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139

Haha blev ju jobbigt det här men då är det nog 225 mg du fått.
Läs mitt tidigare inlägg också
Citera
2018-09-02, 16:21
Medlem
Kom ihåg sen att när ni väl börjat med Lyrica är det ordentligt svårt att sluta, och kommer inte heller vara så lätt att få tag på nu när det är narkotika. Jag skulle vara rätt restriktiv med hur ofta ni tar det, säg en gång i veckan till helgen 300 mg är nog helt ok. Men börjar ni köra dagligen så kan ni förvänta er en lång period av att må skit. Jag är inne på dag 14 utan, och det har inte varit lätt.
Citera
2018-09-02, 17:04
Medlem
cerns avatar
Någon som känner ryckningar under ruset eller är det bara jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in