2007-10-17, 21:50
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Vad har ni för diagnoser som har fått Lyrica utskrivet? och har ni tidigare testat SSRI?

Jag har haft anorexi (men blivit bättre från det) nu har jag diagnosen borderline, social fobi och panikångest. Får ofta hemska ångestattacker.
Citera
2007-10-17, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av ysd4n
ja, det är schedule V, som är den lägsta klassificeringen..
http://www.deadiversion.usdoj.gov/21cfr/cfr/1308/1308_15.htm

de flesta bensodiazepiner ligger ett steg högre, i schedule IV.

men man kan inte bli beroende av Lyrica eller? Alltså jag menar beroende som man kan bli av benzo.
Citera
2007-10-17, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Den är inte klassad som narkotika i Sverige. Men i USA.
Men prova medicin forumet istället.
är dom narkotikaklassade i USA? Hur kommer det sig? Lyrica är inte beroendeframkallande eller hur är det med det?
Citera
2007-10-18, 02:14
Medlem
ysd4ns avatar
man får antagligen inte lika svår abstinens och så iaf, men det har inte funnits på marknaden så länge så det har kanske inte studerats så mycket än (för lite data)..
Citera
2007-10-18, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Vad har ni för diagnoser som har fått Lyrica utskrivet? och har ni tidigare testat SSRI?

Stress, panikångest och social fobi.
Haft agorafobi - något fruktansvärt mycket!

Använder Fluoxetin i kombination med Lyrica. Kan nu röra mig någorlunda normalt i samhället. Fluoxetin (i USA kallat Prozac) hjälpte inte mig särskilt mycket. Men när jag fick Lyrica insatt började vi "hacka hål" på ångesten.

Har fortfarande en låååång väg kvar, men ett steg har jag tagit tack vare Lyrica.
Citera
2007-10-18, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda
men man kan inte bli beroende av Lyrica eller? Alltså jag menar beroende som man kan bli av benzo.

Nej, det tror jag inte. Det finns inget som tyder på det.
Citera
2007-10-18, 13:47
Bannlyst
Citat:
Jag har dom främst emot ångest men även för att försvinna in i dimman. så det är lite både och där...
Så ruset avtar efter ett tag då? För jag har aldrig varit med om at jag blivit så väck av en tablett någon gång... Bara första gången jag tog en 10 mg stess när jag vägde 30 kilo...

Ja, ruset avtar efter några gånger. Jag väger ju en del mer än 30 kg... Men jag låg och gapskrattade åt allting - alldeles yr och euforisk den första veckan. Men nu är det inte lika kul längre. Det är ungefär som att svälja ett par Alvedon...
Citera
2007-10-18, 14:00
Bannlyst
Tyckte också den va shysst i början, äter den nån gång ibland när ja har ångest..

Har typ 300st 150mg hemma.. haha..

Svindyra är dom också..

Jag hämtade en 200st burk häromveckan, kostade 2300:-
Jävligt billigt..

Tur att man har frikort och inte betalar ett piss
Citera
2007-10-18, 14:05
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Tur att man har frikort och inte betalar ett piss
Frikort is the shit. Min medicin går i vanliga fall på över 5000 kr. Jag får visserligen betala 12 kr nu för lyrican, men det är ju inget emot de vanliga 5000 kronorna.
Citera
2007-10-18, 17:47
Bannlyst
Citat:
är dom narkotikaklassade i USA? Hur kommer det sig? Lyrica är inte beroendeframkallande eller hur är det med det?

Enligt mig så är det bara en riktig skitmedicin. Allvarligt, om ni ska berusa er så ta någonting bättre då det finns andra 100-tals BRA mediciner som man kan flumma på...
Citera
2007-10-18, 19:50
Medlem
svenkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Nu vet jag inte om du tar dem bara för att knarka, eller om det är mot ångest.

Vill bara påpeka att detta inte är enda användingsområderna för Lyrica, det förskrivs även ofta för kraftig nervsmärta.

Sven
Citera
2007-10-19, 09:45
Medlem
vessleäckels avatar
Lyrica - Biverkningar

Tjena

Har ätit lyrica för jag trappar ned på benzos genom psykiatrin.
Problemet är att jag får en biverkning som är jobbig, nämligen jag blir irriterad som fan. Någon mer som upplevt denna biverkning?
Äter iofs 300mg/dygn.
Funderar på att sluta med den.

Kan även säga att jag trappat ner till 15mg oxascand/dygn
från 45mg oxascand samt 2mg iktorivil om dagen !
Detta på 5 veckor.

Ha det bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in