2008-09-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laban af ridderhorskap
Cipralex 20 mg - Antidepressiv, det får vem som helst som är "nere"
Attarax vid behov - Atarax är en antihistamin med "lugnande effekt" som läkarna kastar efter dig
Stesolid x3+vid behov - Förmodligen det svåraste här i listan att få på recept pga sin beroendepotential.
Kodein(ren) x3 - Har man erkänt mycket värk är kodeintabletter inte svåra att få ut
Zopiclon x2 7,5mg - Sömnproblem drabbar även den bäste. Inte lika vanebildande som benso, rätt så lätt att få på recept om man är över 18.
Lyrica 50 mg, höjning om 10 dagar - Lyrica vet jag inte så mycket om mer än att det faktiskt verkar funka mot ångest och inte har samma beroendepotential som benso. Ska själv snacka med min läkare om lyrica trots att jag har benso utskrivet

Själv går jag på ett gäng olika mediciner samtidigt. Det är inte speciellt ovanligt.

Men 2 st imovane 7,5 är inte så vanligt faktiskt! Fick en liten pekpinne om det när jag låg inne sist
Citera
2008-09-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Jösses, hur fan har du lyckats med att få så mycket utskrivet????

Jag är över 30

Fast jag har setet på behandling och har missbrukarbakgrund, så lite bra jobbat är det iaf
Citera
2008-09-24, 00:19
Medlem
Men jag känner att jag får bendragningar av Lyrican, är det vanligt?
Citera
2008-09-24, 00:21
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Men 2 st imovane 7,5 är inte så vanligt faktiskt! Fick en liten pekpinne om det när jag låg inne sist

Jag vet folk som går på bra mycket högre imovanedoser än 2x7,5. Fast de har å andra sidan käkat stora doser i många många år. Man får ju trots allt en toleranshöjning på imovane efter ett tag, om man har käkat kontinuerligt.
Citera
2008-09-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Jösses, hur fan har du lyckats med att få så mycket utskrivet????

Jag har:

Remeron
Zopiklon
Stilnoct
Sobril
Dexofen
Mollipect
Imurel
Zofran
Primperan
Cymbalta
Fosamax

Är man sjuk så är man....
Citera
2008-09-24, 00:26
Medlem
Citat:
Jag vet folk som går på bra mycket högre imovanedoser än 2x7,5. Fast de har å andra sidan käkat stora doser i många många år. Man får ju trots allt en toleranshöjning på imovane efter ett tag, om man har käkat kontinuerligt.

Helt klart. Det är mest äldre som egentligen har zopiklon istället för zolpidem eftersom zopiklon är ganska mycket svagare. Själv så försöker jag varva zolpidem och zopiklon för att undvika tolerans. Det funkar rätt så bra... en 5mg zopiklon är rätt svaga saker om man har sömnproblem endå.

10-15mg zopiklon tycker jag fungerar som en halv 10mg zolpidem.
Citera
2008-09-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karpfan
Helt klart. Det är mest äldre som egentligen har zopiklon istället för zolpidem eftersom zopiklon är ganska mycket svagare. Själv så försöker jag varva zolpidem och zopiklon för att undvika tolerans. Det funkar rätt så bra... en 5mg zopiklon är rätt svaga saker om man har sömnproblem endå.

Zolpidem=Stilnoct?

Jag får sånt drogsug av dom, måste käka upp alla då
Citera
2008-09-24, 03:01
Medlem
Citat:

Men jag får 15 mg zopiclon/natt
Citera
2008-09-24, 08:03
Medlem
menar du att stillnoct är starkare än imovane?

jag tycker att imovane är starkare ,jag tålde inte dom .jag bytte ut mina mot stillnoct är mildare.
Citera
2008-09-24, 09:38
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Jag har stått på 15 mg Zopiklon per natt i runt fyra år och jag har faktiskt inte behövt höja dosen. Och apropå lyrican så tycker jag definitivt att du skall testa den. Jag har själv både lyrica och Xanor på recept och jag tycker att lyrican har fungerat långt över förväntan. Och jag går fortfarande på en låg dos. 150 mg per dag.
Citera
2008-09-24, 09:42
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Zolpidem=Stilnoct?

Jag får sånt drogsug av dom, måste käka upp alla då

Samma här. Det var därför jag bytte dom mot Zopiklon för några år sedan. Jag vågar inte ha Stilnoct hemma även om jag faktiskt tror att jag skulle klara av det nu för tiden.
Citera
2008-09-24, 14:50
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Jag har:

Remeron
Zopiklon
Stilnoct
Sobril
Dexofen
Mollipect
Imurel
Zofran
Primperan
Cymbalta
Fosamax

Är man sjuk så är man....

Haha! Tror du det här är nån jävla kukmätar tråd där man listar alla piss mediciner som man tar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in