2009-05-22, 23:54
Medlem
El Choko, Iskallt och stenhårt

Har ni tips på liknande?

Inga romaner Mvh SB
Citera
2009-05-23, 13:41
Medlem
läst "snabba cash" och gillade verkligen den.. någon som har något förslag på någon liknande?
Citera
2009-05-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gossip_girl
läst "snabba cash" och gillade verkligen den.. någon som har något förslag på någon liknande?

Hej Jo den har jag läst, den var bra, men en roman med invävda historier. Jag vill ha lite mer biografi.
Citera
2009-05-25, 01:12
Medlem
Insignificunts avatar
kom av en slump förbi denna formulering: "Satir kallas den dikt, som »med bitter stoff-artad harm» mäter verkligheten med idéns måttstock i afsigt att uppvisa dess förvändhet, dess ömklighet eller uselhet"

Fylldes av ett glädjerus och jag kände ett enormt behov av rättfärdiga utläggningar om kvinnor och dylikt i bästa Strindberganda helt utanför vår egen tid. D.v.s substanslöst svammel men skriven i största uppriktighet och gärna föraktfulla människoporträtt. Minst 50 år gammalt.
Citera
2009-05-26, 23:08
Medlem
Draedons avatar
Jag har precis läst "the dirt" och "scar tissue" som jag verkligen gillade, så rekomendera mig något liknande. Biografi, droger, rock, dekadens etc.
Citera
2009-05-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag har precis läst "the dirt" och "scar tissue" som jag verkligen gillade, så rekomendera mig något liknande. Biografi, droger, rock, dekadens etc.

Dirt har jag läst den var helt ok. Scar tissue va är det? Är det Nikki Sixx egna bio? Ja funderar på Bukowskis biografi
Citera
2009-05-26, 23:14
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
Dirt har jag läst den var helt ok. Scar tissue va är det? Är det Nikki Sixx egna bio? Ja funderar på Bukowskis biografi

Scar tissue är Anthony Kiedis (Red hot chilli peppers) självbiografi, riktigt intressant läsning, rekomenderas!

edit: Jag är inget stort rhcp-fan, men boken är ändå läsvärd om man som jag fascineras av vissa rockstjärnors extrema liv.

edit2: Nikkis bok heter "heroine diaries" och är väl mest dagboksanteckningar från tiden då han var som mest nerkörd på heroin. Har inte läst den än, men den är på ingång.
Senast redigerad av Draedon 2009-05-26 kl. 23:16.
Citera
2009-05-27, 01:41
Medlem
någon som har förslag på den typen av böcker som inte är biografier.. aldrig riktigt gillat biografier nämligen
Citera
2009-05-27, 08:01
Medlem
[quote=gossip_girl]någon som har förslag på den typen av böcker som inte är biografier.. aldrig riktigt gillat biografier nämligen[/QUOT

Omerta av Mario Puzo
Gomorra Roberto Saviano
Citera
2009-05-27, 13:24
Medlem
Rekomendera mig en bok lik "Låt den rätte komma in". Den behöver inte vara en skräck/rysare så som LDRKI utan skall handla om "omaka kärlek" (hittar inte det rätta ordet, men kärlek som inte borde finnas) En bra och gripande kärlekshistoria vill säga, inget smörigt shit ska det vara utan äkta och ärligt!
Citera
2009-06-01, 20:59
Medlem
Någon som kan tipsa om en författare i stil med Gary Shteyngart (The Russian Debutantes Handbook och Absurdistan)?

Väntar otåligt på hans 3:e bok.
Citera
2009-06-02, 11:34
Medlem
Antaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Rekomendera mig en bok lik "Låt den rätte komma in". Den behöver inte vara en skräck/rysare så som LDRKI utan skall handla om "omaka kärlek" (hittar inte det rätta ordet, men kärlek som inte borde finnas) En bra och gripande kärlekshistoria vill säga, inget smörigt shit ska det vara utan äkta och ärligt!

"Lolita" av Vladimir Nabokov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in