2011-10-12, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av Thoraxx
Skönt att du verkar återhämta dig bra
Jag hade precis samma känsla av bubblor etc efter min operation.
Oj vad jag kostat sjuvården mycket pengar då jag var på akuten flera gånger och röntgade lugan pga just detta. Eftersom jag inte märkte av mina kollapser så mycket blev jag orolig.
Ljudet och bubblorna flyttade på sig med. Ibland lät det mest som du beskriver vid revbenen, vissa dagar kände jag det uppe vid bröstet istället.
Hade någon bara förklarat att detta är normalt hade man varit lite tryggare. Mina biljud försvann drygt ett halvår efter operationen.
Du verkar ha bra koll på känslan av en kollaps så då är det bara att lita på den
Hade du dränage efter operationen (brukar man ha), kanske kring området där det låter?

Jag hade precis samma känsla av bubblor etc efter min operation.
Oj vad jag kostat sjuvården mycket pengar då jag var på akuten flera gånger och röntgade lugan pga just detta. Eftersom jag inte märkte av mina kollapser så mycket blev jag orolig.
Ljudet och bubblorna flyttade på sig med. Ibland lät det mest som du beskriver vid revbenen, vissa dagar kände jag det uppe vid bröstet istället.
Hade någon bara förklarat att detta är normalt hade man varit lite tryggare. Mina biljud försvann drygt ett halvår efter operationen.
Du verkar ha bra koll på känslan av en kollaps så då är det bara att lita på den

Hade du dränage efter operationen (brukar man ha), kanske kring området där det låter?
Tack för supporten.
Jag var faktiskt till vårdcentralen igår, eftersom mitt operationssår såg lite gult ut (men det var inga problem). Jag passade på att fråga om bubblet, och han lyssnade med stetoskop och sa att inandningsluften verkade gå i lungan hela vägen ner, och eftersom jag inte hade ont och inte var andfådd så tyckte han inte att jag behövde röntgas. Men att om det kvarstod om 2 veckor skulle jag komma tillbaka. Han gissade att det berodde på vätska som var kvar sedan operationen som åkte runt lite.
Som du säger så flyttar det sig - ibland är det uppe på ryggen, ibland är det nedanför revbenskanten. Jag hade dränage, men bubblet är inte riktigt på samma ställe, utan längre ner. För övrigt känns det som att det ofta kommer fram på eftermiddagen/kvällen, när jag suttit en längre stund.