Citat:
Ursprungligen postat av jolindbe
Nu har det gått ungefär en månad sedan operationen. Jag kommer långsamt tillbaka till mitt forna jag, men är fortfarande rätt så slö.
Men en sak jag märkt är att det liksom bubblar/skrapar lite svagt mellan nedersta revbenet och höftbenet - inuti kroppen, alltså. Det känns när jag andas, och framför allt när jag sitter upp.
Det känns inte som en kollaps, de har varit mycket mer märkbara. Jag funderar på om jag kände något liknande efter senaste operationen, men tror inte det. Är detta något normalt i läkeprocessen, eller är det något som gått fel? Någon som har erfarenhet av något liknande?
Skönt att du verkar återhämta dig bra
Jag hade precis samma känsla av bubblor etc efter min operation.
Oj vad jag kostat sjuvården mycket pengar då jag var på akuten flera gånger och röntgade lugan pga just detta. Eftersom jag inte märkte av mina kollapser så mycket blev jag orolig.
Ljudet och bubblorna flyttade på sig med. Ibland lät det mest som du beskriver vid revbenen, vissa dagar kände jag det uppe vid bröstet istället.
Hade någon bara förklarat att detta är normalt hade man varit lite tryggare. Mina biljud försvann drygt ett halvår efter operationen.
Du verkar ha bra koll på känslan av en kollaps så då är det bara att lita på den
Hade du dränage efter operationen (brukar man ha), kanske kring området där det låter?