2011-06-21, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av jolindbe
Lungläkaren kunde inte gå in på detaljer, därför ska jag prata med thoraxkirurgen om det. Men det går att göra en ny operation, det har jag hört flera som gjort (av folk på pneumothoraxforumet www.blebinfo.co.uk ). Men oftast väljer man en mer komplicerad operation andra gången, för att säkerställa att det inte upprepas igen. Kanske går man in mellan revbenen istället för att göra det med titthålskirurgi. Sen letar man väl noggrannare efter blåsor som kan spricka och tar bort dem, och gör ett nytt försök med pleurodes, dvs ser till att lungan limmar fast mot lungsäcken. Man kan också operera bort lungsäcken helt (pleurektomi). Vilken kombination av dessa saker det blir vet jag förhoppningsvis nästa vecka.
Låter som att du blir opererad hur det än blir?
Om jag inte minns fel tog man bort ganska mycket av min lungsäck vid min operation.
Min lunga känns inte ok men å andra sidan, hur ska det kännas? När man vart operread.
Finns så lite info ang det.
Skulle absolut inte vilja göra dom där operationerna du beskriver. Trodde ju i min enfald att nu håller det. Men min käsnla släpper inte, kan undra om den någonsin gör det.
Sen kan det ju vara nerver etc som spökar. Kanske mina nervtrådar håller på att hitta tillbaka.
Måste fråga hur dina symptom är nu?
Hur ligger syresättningen etc?
Du får gärna uppdatera hur det går. Håller tummarna för dig.