Citat:
Ursprungligen postat av lustgasz
Hade helt glömt bort den här tråden tills nu när jag väl var inne här på fb igen så bestämde jag mig för att ta en titt hit och så ser man dig ha fått det igen,fyfan,hur har det gått? Är du återställd igen?
Jag mår väl helt ok, det finns tydligen en millimeterstor luftspalt kvar trots att det har gått nästan en månad. Jag ska bli kontaktad av thoraxkirurg för att diskutera om-operation.
Citat:
Nu när du fick det igen så börjar jag oroa mig också, gjorde du något speciellt när det hände?
Tja, jag hade flugit typ fyra gånger under sista månaden, men sista flygningen var 8 dagar innan det hände. Sen satt jag i en rökbastu i Finland 3 dagar innan det hände. I övrigt inga konstigheter. De finska läkarna trodde inte rökbastu kunde vara farligt, de danska läkarna är kanske lite mer skeptiska.
Citat:
Själv var det cirka 4-5 månader sen jag gjorde operationen och känner mig verkligen helt återställd,kan i stort sett inte hindrats från någon typ av aktivitet och jag kan inte ens tänka mig att jag har legat i 3 veckor på sjukhus just nu, men nu när det blev samma lunga för dig igen så kanske man ändå vill ta det lite lugnt

..
Tycker inte att du ska påverkas av att jag fått ett återfall - det här var ett helt år efter operationen, och så länge kan du ju inte "ta det lugnt". De säger att det växt ut en ny "cysta" (bleb?), som gått sönder, och då blev det såhär. Varför lungan inte satt kvar i lungsäcken vet de inte.