2005-08-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Tja, det var nog inte så trevligt för judarna men några större effekter på miljön hade det nog inte.
Faktiskt så påverkade det miljön i vissa områden runt Europa som typ Polen och Tyskland.
Bland annat så påverkades fiskbeståndet och annat i sjöarna runt omkring Auswich och Treblinka (mfl.) av försurning.
Försurningen i sig var direkt kopplat till förbränningen i krematorierna. Många tungmetaller från tex. tandläkarens
kvicksilverlagningar åkte rakt ut i atmosfären nästan dynget runt alldeles för länge...

Detta kanske var liiite off topic men ändå...
Citera
2005-08-28, 19:20
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillertrillaren
Faktiskt så påverkade det miljön i vissa områden runt Europa som typ Polen och Tyskland.
Bland annat så påverkades fiskbeståndet och annat i sjöarna runt omkring Auswich och Treblinka (mfl.) av försurning.
Försurningen i sig var direkt kopplat till förbränningen i krematorierna. Många tungmetaller från tex. tandläkarens
kvicksilverlagningar åkte rakt ut i atmosfären nästan dynget runt alldeles för länge...

Detta kanske var liiite off topic men ändå...

Förbränningen ja, men inte att det gick ut i avloppen.

Men nu lämmnar vi detta va?
Citera
2005-08-28, 22:07
Medlem
Smokebombs avatar
Varför inte bygga en enkel destillator, som sedan möjliggör återanvändande av valt lösningsmedel?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/miljo.jpg

Dubbel plastfolie som fäst med ett par gummiband. På detta hälls vanligt vatten, bör räcka till att kondensera aceton. Till uppsamlingkärl lär en en mugg med en distans bestående av en vanlig trasa fungera. Till avdunstningskärl fungerar ju vilken kastrull som helst, som inte har så höga kanter och så liten bottenarea att det blir jobbigt att skrapa ur det som blir kvar.

Kanske kan denna värmas upp enbart med hjälp av solen?

Billigt, enkelt och miljövänligt!

Frågan är ju om aceton löser upp moffe? Någon som vet?
Citera
2005-08-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb

Det får tiden utvisa.
Citera
2005-08-30, 00:48
Bannlyst
Ja den konstruktionen är ju bra och enkel smokebomb.

Men den judejämförelsen var fan det löjligaste jag hört, klart man inte släpper ut nåt helt i onödan men det är inte med sorg jag dumpar smutsigt aceton i avloppet.
Vad gäller etanol är det ju knappast någon fara, det är ju inget konstigt ämne och det bryts ner.

Är väl värre att folk häller i sig det då? Varför inte använda gobbe, en vettig ersättare till alkohol

Citat:
Varför inte bygga en enkel destillator, som sedan möjliggör återanvändande av valt lösningsmedel?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/miljo.jpg

Dubbel plastfolie som fäst med ett par gummiband. På detta hälls vanligt vatten, bör räcka till att kondensera aceton. Till uppsamlingkärl lär en en mugg med en distans bestående av en vanlig trasa fungera. Till avdunstningskärl fungerar ju vilken kastrull som helst, som inte har så höga kanter och så liten bottenarea att det blir jobbigt att skrapa ur det som blir kvar.

Kanske kan denna värmas upp enbart med hjälp av solen?

Billigt, enkelt och miljövänligt!

Citera
2005-08-30, 16:58
Medlem
Smokebombs avatar
Borde ju vara mycket bättre att tända eld på överblivet aceton än att spola ut det iaf...

Eller spara det på dunke och deponera det på miljöstation?

Blir miljön för smutsig kan vi ju varken odla vallmo eller plocka toppisar
Citera
2005-08-31, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Ja den konstruktionen är ju bra och enkel smokebomb.

Men den judejämförelsen var fan det löjligaste jag hört, klart man inte släpper ut nåt helt i onödan men det är inte med sorg jag dumpar smutsigt aceton i avloppet.
Vad gäller etanol är det ju knappast någon fara, det är ju inget konstigt ämne och det bryts ner.

Är väl värre att folk häller i sig det då? Varför inte använda gobbe, en vettig ersättare till alkohol

Men eanol kan väll knappsat vara skadligt, om det inte är i stora stora mängder!!!

vet inte direkt mycket om aceton o miljön så det ger jag mig inte in på,,, själv ser jag till att dumpa så lite avfall som möjligt

MVH Johan
Citera
2005-09-07, 19:21
Medlem
Rimligt pris på en kapsel med diametern 5 cm?
Citera
2005-09-07, 19:34
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Men eanol kan väll knappsat vara skadligt, om det inte är i stora stora mängder!!!

vet inte direkt mycket om aceton o miljön så det ger jag mig inte in på,,, själv ser jag till att dumpa så lite avfall som möjligt

MVH Johan

Nej, använder man destillationsanläggningen till att tillvarata etanol är det mest av snålhet

Bra att du försöker värna om miljön.
Citera
2005-09-07, 19:58
Medlem
Jag vet inte om det står nånstans i tråden, orkade inte läsa igenom 22 sidor. Man kan ju köpa färdiga blommor i blomsteraffärer. Borde dom inte ha färdiga opiumvallmo då som man kan gå in och köpa på en gång och börja utvinna samma kväll .?
Citera
2005-09-07, 20:25
Medlem
Smokebombs avatar
Jo, vissa som har sett sådant.

Fråga gärna vilken sorter dem har, hen & chicken lär vara bland dem "finaste"
Citera
2005-09-07, 20:33
Medlem
Citat:
Jo, vissa som har sett sådant.

Fråga gärna vilken sorter dem har, hen & chicken lär vara bland dem "finaste"

Är du seriös? Då vet jag en som ska köpa opimvallmo imorgon, + lite andra kransbindablommor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in