2005-07-21, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Det är ju kapslar du ska kolla efter, inte blommor. Har du kollat kolonilotts-områden? Många små trädgårdar och många olika smaker, brukar nästan alltid finnas någon som oldar rätt sorts vallmo.

ja fast hemo bor på landet så har han hitta flertal ställen där folk odlar opievallmo!
MVH Johan
Citera
2005-07-21, 14:00
Medlem
Citat:
Det är ju kapslar du ska kolla efter, inte blommor. Har du kollat kolonilotts-områden? Många små trädgårdar och många olika smaker, brukar nästan alltid finnas någon som oldar rätt sorts vallmo.

Ser jag någon plocka kapslar på min kolonilott så klipper jag personen utmed knäskålarna...
Fan, inte lägger jag ner timmar på att någon liten tomte ska komma och sno mina fina valmoplantor!
Så det gäller att inte plocka blommor på fel ställe. :evil:
Citera
2005-07-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr_tranc3
Ser jag någon plocka kapslar på min kolonilott så klipper jag personen utmed knäskålarna...
Fan, inte lägger jag ner timmar på att någon liten tomte ska komma och sno mina fina valmoplantor!
Så det gäller att inte plocka blommor på fel ställe. :evil:

Word. Fattar inte att moralen är så låg bara för det är droger vi pratar om. Visst, en vanlig hobbyodlare bryr sig nog inte om ifall några utblommade, ettåriga plantor försvinner, men tänk er själva att efter månader av arbete och omsorg komma ut till en tom rabatt för att några tjuvaktiga snyltare inte orkade odla själva. Not cool.

Får jag förresten fråga dom som odlade sorten "cherry glow" hur det gick?
Citera
2005-07-21, 17:12
Medlem
Escanios avatar
Citat:

jo jag vet att det är kapslarna.. sa bara "blommor"

jag tog mina plantor istället... hade inte växt färdigt men det funkade fint ändå
Citera
2005-07-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
inte ialla,, inte i kornvallmo och sån skit! visst dom är vackra men där finns inget moffe!!

men det är förbluffande många som har o-vallmo i sinna trädgårdar och varför inte du själv!!

Kornvallmo är de där vanliga ganska små va och de som är ganska stora höga finns det godsaker i ?

Lite sent att börja odla nu men nästa år blirdet ..
Citera
2005-07-21, 22:14
Bannlyst
jo man får ju se till att det är nån senil gamling man snor ifrån, oftast är det ju svenssons som ändå inte fattar ett skit!
Citera
2005-07-21, 22:51
Bannlyst
min farsa har valmo komjag på fast det är på gotland och jag är i stockholm nu attans ...
Citera
2005-07-24, 00:51
Medlem
Grävde upp 6 små stackare som växt sakta o hamnat i skuggan av dom andra. Har haft dom innomhus nu i en hydra odling och dom börjar sätta fart nu. Inte en ända har dött hitills heller vilket låter lovande för dom verkar vara rätt svåra att plantera om.
På det här sättet kan man juh lättare ta hand om rötterna vilket sägs innehålla rätt goa saker
Citera
2005-07-24, 01:13
Bannlyst
Vänta nu ? ärdet lungt att odla inomhus nu trots att det börjar bli sensommar ? trodde de bar agick i typ maj-juni enligt vissa .
Citera
2005-07-28, 16:37
Medlem
Alprazolams avatar
Fy fan jävla fitta!!!!!!!!!!!!!!!

En nära släckting kom hem till mig och såg mina odlingar, Huon visste att jag har haft (PROBLEM) som hun utryckte det.

Idioten Röck upp alla mina plantor. Fitta jävla kuk fan va jävla förbanad Jag är nu.
Citera
2005-07-28, 16:43
Medlem
Alprazolams avatar
Jag har börjat lugna ner mig en smula. min dolkontin börgar värka......
mår fett fint. En hålk på de här bara
Citera
2005-07-28, 16:59
Medlem
sagolandets avatar
skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem