2006-05-28, 16:37
Medlem
Tjohoo, då har man 2 krukor med "hen & chickens", 2 krukor "flemish antique" och 1 bonzai träd planterat då
Då e de bara till att vänta då
Citera
2006-05-31, 21:23
Medlem
Papaver Somniferum

Håller med stormamma - ni borde läsa igenom tråden.
Men man behöver inte så på hösten, bara nackdelar med det enligt mig.

Bäst är att så i ex. plastmuggar (20-50st), göra hål i botten och ställa samtliga muggar i tex. plåtar med vatten.
Man ska aldrig vattna eller "dusha" varje mugg, för mycket jobb och blir sällan bra. Vattna alltså aldrig ovanifrån efter sådd, låt krukorna/muggarna stå i vatten och vänta på att plantorna är ett par cm innan ni planterar ut.

Det är inte försent än, jag satte min andra omgång för några dagar sedan och kommer därför skörda minst två gånger i år.
Glöm aldrig att använda bra jord, det fungerar inte att kasta ut från på en äng eller dyligt, då blir resultatet katastrofalt.

Köp jorden om ni inte har tillgång till bra kompost, gräv ut ordentligt där du tänkt ha din rabatt och luckra upp jorden.

När plantorna i plastmuggarna ser ut att vara tillräckligt stora (några cm, använd sunt förnuft) så planterar du/ni ut dem i rabatten.
En vanlig plastmugg med små plantor kommer ta upp ganska mycket plats så det är bäst att ni planterar ut muggarna med minst 30-40cm mellanrum - de växer sig snabbt större, mycket större om du förberett jorden väl.

Sen är det bara att vattna och vänta.. Konstigare än så är det inte..

Ha de bra gott folk,
2047
Citera
2006-06-06, 16:00
Medlem
Botanikerns avatar
käkade några kapslar för ett tag sen, skönt... Men vilket är det snålaste respektiva skönaste sättet att inta. Menar då altsp sköna effekter.

Oralt så är det bara kodeinet som verkar väl?
Röka så är det bara morfinet?
Rektalt så borde både morfin och kodein verka?

Jag gissar på att rektalt går det åt minst för att få ett rus. Senvilket som ger skönast rus har jag ingen aning om. Nån som kan rätta mig?
Citera
2006-06-06, 19:31
Medlem
smärtpatients avatar
Jag tror nog rökning ger softast effekt men rektalt är nog mer sparsamt. Ska prova båda i sommar när jag skördat mina 30-50+ plantor.
Citera
2006-06-06, 20:14
Medlem
Botanikerns avatar
måste bara fråga om det är nån här som uplevt en otrevlig avtändning på detta? Och hur mycket doserade ni då, och röktes det eller åts?
Citera
2006-06-08, 14:27
Medlem
morfinet som man utvinner ur opium, är det morfinbas eller morfinhydroklorid eller vad är det för typ av morfin?

en ointressant fråga, vilken färg har morfinet som utvinns? och är det i pulver eller flytande form?
Citera
2006-06-08, 19:38
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
måste bara fråga om det är nån här som uplevt en otrevlig avtändning på detta? Och hur mycket doserade ni då, och röktes det eller åts?

Det blir inte obehag efter en gång. bara om du kör ofta och länge
Citera
2006-06-09, 11:22
Medlem
Trollishs avatar
Jag hittade ungefär 10 gram frön här om dagen tror ni dom hinner växa om jag sätter ut dom i rabatten nu?

Elr är det för sen och ska jag vänta tills nästa år?
Citera
2006-06-11, 10:30
Medlem
Botanikerns avatar
kör hårt! Det går att göra the av dom även om dominte är klara.
Citera
2006-06-14, 18:07
Medlem
FÖRBRUKAD......s avatar
Hej allihopa och grattis till en grymt informativ tråd!!!....jag själv är oxå insatt i denna underbara växt men jag har ett par frågor jag hoppas någon har svar på: jag har en fin odling med Tazmanian(mest och bäst), H & C och Persian Blue vilka jag hoppas ska ge mig en fin skörd....jag har nu fått för mig att framställa heroin utav detta....kan någon förklara de olika stegen + vilka kemiska produkter som behövs??....en sista sak, hur mycket Kalciumhydroxid och Ammoniak ska man använda när man kokar fram morfinet?.....vänliga hälsningar/F
Citera
2006-06-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBRUKAD......
Hej allihopa och grattis till en grymt informativ tråd!!!....jag själv är oxå insatt i denna underbara växt men jag har ett par frågor jag hoppas någon har svar på: jag har en fin odling med Tazmanian(mest och bäst), H & C och Persian Blue vilka jag hoppas ska ge mig en fin skörd....jag har nu fått för mig att framställa heroin utav detta....kan någon förklara de olika stegen + vilka kemiska produkter som behövs??....en sista sak, hur mycket Kalciumhydroxid och Ammoniak ska man använda när man kokar fram morfinet?.....vänliga hälsningar/F

Här är lite grundläggande information, på engelska förvisso men du får en bra överblick. Sedan finns det enklare metoder med sämre utbyte om du bara vill ha ut en oren diacetylmoffe + shit-mix.

http://opioids.com/jh/index.html
Citera
2006-06-14, 19:00
Medlem
FÖRBRUKAD......s avatar
Tack för det snabba svaret!!..mycket uppskattat.
Har läst d och det verkar vad jag kan urskilja vara rätt så svårt att få fram kemikalierna "to get the job done".
Det ska rökas så alla enklare sätt är välkomna!!...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in