Håller med stormamma - ni borde läsa igenom tråden.
Men man behöver inte så på hösten, bara nackdelar med det enligt mig.
Bäst är att så i ex. plastmuggar (20-50st), göra hål i botten och ställa samtliga muggar i tex. plåtar med vatten.
Man ska aldrig vattna eller "dusha" varje mugg, för mycket jobb och blir sällan bra. Vattna alltså aldrig ovanifrån efter sådd, låt krukorna/muggarna stå i vatten och vänta på att plantorna är ett par cm innan ni planterar ut.
Det är inte försent än, jag satte min andra omgång för några dagar sedan och kommer därför skörda minst två gånger i år.
Glöm aldrig att använda bra jord, det fungerar inte att kasta ut från på en äng eller dyligt, då blir resultatet katastrofalt.
Köp jorden om ni inte har tillgång till bra kompost, gräv ut ordentligt där du tänkt ha din rabatt och luckra upp jorden.
När plantorna i plastmuggarna ser ut att vara tillräckligt stora (några cm, använd sunt förnuft) så planterar du/ni ut dem i rabatten.
En vanlig plastmugg med små plantor kommer ta upp ganska mycket plats så det är bäst att ni planterar ut muggarna med minst 30-40cm mellanrum - de växer sig snabbt större, mycket större om du förberett jorden väl.
Sen är det bara att vattna och vänta.. Konstigare än så är det inte..
Hej allihopa och grattis till en grymt informativ tråd!!!....jag själv är oxå insatt i denna underbara växt men jag har ett par frågor jag hoppas någon har svar på: jag har en fin odling med Tazmanian(mest och bäst), H & C och Persian Blue vilka jag hoppas ska ge mig en fin skörd....jag har nu fått för mig att framställa heroin utav detta....kan någon förklara de olika stegen + vilka kemiska produkter som behövs??....en sista sak, hur mycket Kalciumhydroxid och Ammoniak ska man använda när man kokar fram morfinet?.....vänliga hälsningar/F
Hej allihopa och grattis till en grymt informativ tråd!!!....jag själv är oxå insatt i denna underbara växt men jag har ett par frågor jag hoppas någon har svar på: jag har en fin odling med Tazmanian(mest och bäst), H & C och Persian Blue vilka jag hoppas ska ge mig en fin skörd....jag har nu fått för mig att framställa heroin utav detta....kan någon förklara de olika stegen + vilka kemiska produkter som behövs??....en sista sak, hur mycket Kalciumhydroxid och Ammoniak ska man använda när man kokar fram morfinet?.....vänliga hälsningar/F
Här är lite grundläggande information, på engelska förvisso men du får en bra överblick. Sedan finns det enklare metoder med sämre utbyte om du bara vill ha ut en oren diacetylmoffe + shit-mix.
Tack för det snabba svaret!!..mycket uppskattat.
Har läst d och det verkar vad jag kan urskilja vara rätt så svårt att få fram kemikalierna "to get the job done".
Det ska rökas så alla enklare sätt är välkomna!!...