2005-07-28, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
Vänta nu ? ärdet lungt att odla inomhus nu trots att det börjar bli sensommar ? trodde de bar agick i typ maj-juni enligt vissa .

Antingen så skrev du fel där eller så är du lika förvirrad som gemene antifascist, vallmo brukar funka augusti ut ifall du bor neråt landet, men det är för sent att sätta nu. Inomhus kan du odla året om, men de brukar oftast bli vekare.
Citera
2005-07-29, 12:45
Medlem
Vill rekommendera poppyseed.org för er som planerar att köpa lite mer exotiska frön. Jag fick mina i brevlådan 6 dagar (inte arbetsdagar) efter att jag hade beställt.
Hur som helst så funderar jag på att köra slövarianten och köpa "färdiga" kapslar eftersom mina egna blev ett fiasko. Någon som kan rekommendera något ställe där man kan få tag på sådana?
www.poppiesinternational.com har vet jag, men jag har ingen lust att köpa så jävla många.
Citera
2005-07-29, 18:16
Medlem
Tog o rökte lilla opium som jag mjölkat från pionvallmo men tyckte inte jag kände nått speciellt (placebo förmodligen).
Men hur mycket går det åt o röka för att man säkert ska känna nått?
Har inte testat nått innnan så jag har ingen tolerans och det va i folie som jag rökte på.
Tänkte göra te eller nått på resten eller kan man göra som med tex cannabis att man extraherar med aceton eller sprit/vatten?
Citera
2005-07-29, 19:30
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Tog o rökte lilla opium som jag mjölkat från pionvallmo men tyckte inte jag kände nått speciellt (placebo förmodligen).
Men hur mycket går det åt o röka för att man säkert ska känna nått?
Har inte testat nått innnan så jag har ingen tolerans och det va i folie som jag rökte på.
Tänkte göra te eller nått på resten eller kan man göra som med tex cannabis att man extraherar med aceton eller sprit/vatten?

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=201528
Citera
2005-07-30, 11:21
Medlem
Smokebombs avatar
Tittade till min vallmo nu efter min tvåveckors semester, och helvete vad kapslarna hade svullit

Dem är säkert 3-5 cm i diameter, och rätt tunga.

Förresten, visste ni att kronan på kapslen ska peka rätt ut eller uppåt, och inte nedåt, om kapseln är mogen?
Citera
2005-07-30, 16:31
Medlem
Smokebombs avatar
Skördade uppskattningsvis 0,5-1,0 gram opium nu innan ett par polare kom och störde mig.

Det är inte så jobbigt att skörda det trots allt. Ställer man sig på knä är det rentav roligt och bekvämt.

Rekommenderar att ni drar vertikala snitt över hela kapseln, man får mycket bättre avkastning då än om man använder sig av horisontella snitt.

Kapseln som jag mjölkade igår gav BTW ifrån sig lika mycket som igår idag...
Citera
2005-07-30, 17:52
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Skördade uppskattningsvis 0,5-1,0 gram opium nu innan ett par polare kom och störde mig.

Det är inte så jobbigt att skörda det trots allt. Ställer man sig på knä är det rentav roligt och bekvämt.

Rekommenderar att ni drar vertikala snitt över hela kapseln, man får mycket bättre avkastning då än om man använder sig av horisontella snitt.

Låter riktigt bra...ska satsa på en seriös odling nästa år o skörda flera gram opium...sen göra morfin o sen heroin...sen slå i mig en fet macka o njuta...av min skörd
Citera
2005-07-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb

En fråga; Var odlar ni någonstans? Hur vågar ni sitta och snitta vallmokapslar? Ser inte folk vad ni sysslar med?
Citera
2005-07-30, 23:42
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
En fråga; Var odlar ni någonstans? Hur vågar ni sitta och snitta vallmokapslar? Ser inte folk vad ni sysslar med?

Länge leve den svenska glesbygden

Fan vilken knäckande dag!

Kollade sedan till en av mina stealth odlingar som jag inte kollat till sedan jag åkte på semester. Och vad möter mig? 5 kvadratmeter med plantor, så jävla efterblivna och muterade att Fredrik Reinfeldt skulle se ut som normal bredvid dem!

Dem var mellan 20 och 40 centimeter höga och alla hade blommat klart! Små tunna och veka var dem allihopa, växte tätt så in i helvete. Innan jag åkte var dem inte ens i salladstadiet, vips blommar dem klart på två veckor!

Skulle tro att detta beror ljus,- och platsbrist. Ska prova att koka ur något ur något kul ur detta någon dag. Plockade även ut ett par kapslar. Med diametrar mellan 0,5-2,0 cm

Sedan nästa nederlag. Jag och en polare satte i oss allt opium jag skördat under dagen, kanske ett gram, m.h.a vaporizer. Men inte det minsta hände! Inte ens en liten placebo tripp! Tillråga börjar ett par anda polare kalla oss för pundare

Får väl bli te härnäst. Hur många 3-5 cm kapslar kan var vettigt för en 190-195 cm lång persson som väger 85 kg?
Citera
2005-07-31, 07:44
Bannlyst
Det beror på om du har tolreans eller ej. Men börja med 5-10 st och drick långsamt. Det är en helt annan grej när dom är färska eller realivt färska. Vissa är dessutom förvånande potenta om man lyckats odla en potent sort.

Odlade Hen & chickens i år och nog fan blev den potent.

Odlade i trädgården och tyvärr alldeles för få för att kunna skörda latex att prata om. Får fan sätta mig på cykeln och åka ett par mil utåt skogarna till nästa år och odla ett jävla FÄLT!.

EDIT: Ni måste för övrigt gjort något otroligt fel när ni rökte. För ni kan inte rökt ett gram på rätt sätt och inte känt någonting. Jag fick bara ihop 0,1 i år. Men visst fan kände jag iaf att det innehöll moff när jag rökte det. Även om jag inte blev nämnvärt påverkad.
Citera
2005-07-31, 11:57
Medlem
Smokebombs avatar
0,5-1,0 gram vått var det nog iaf...
Citera
2005-07-31, 13:43
Medlem
Hej jag har läst igenom den hära tråden nu, hehe från början till slut, för jag har ett fält med någon typ av opiumvallmo (inte jag som odlat, fanns där när jag flytta dit sen självsått sig, och är nu det värsta ogräset i området). Jag vet inte vilken typ det är men jag lyckades inte dra upp mer än 4 små stackars kapslar, typ inte mer än 1,5-2 cm breda eller nåt i den stilen. Det fanns även stora kapslar men jag kunde inte ta dem utan att någon såg det.
Nu la jag ner alla fyra kapslar iaf och översta delen av stammen i hett vatten som typ kokade 40 sekunder innan. Jag käkade även hälften av en kapsel.
Jag har kollat lite bilder och tror att varianten är den som kallas Maximum. Har aldrig provat opiater förr och har tämligen liten kropp.

Tror ni det här räcker för att generera någon effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in