2005-07-04, 19:04
  #637
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Jupp...ser ut som jag har ogräs på balkongen för tillfället för dom ser ut som sallad/maskroser för tillfället...lite stjälk o sen den lilla kapseln...verkar bli en bra skörd...
¨
M.ao är din vallmo rätt liten?

Vad är det för konstiga sorter ni har som ger kapsel så tidigt?

Mina HC börjar inte visa sin kapsel förrän en höjd av ca 40 cm.

BTW, vallmon har återfått den fina, gröna färgen sedan jag slutade pissa på den dagligen
Citera
2005-07-04, 19:10
  #638
Bannlyst
minna har nu fått hängande blommklasar som förmodligen slår ut inom 5-6 dagar,,
kanske blir te inom 2 veckor då!!
fan har ju flera hundra plantor!!
Citera
2005-07-04, 20:22
  #639
Medlem
Escanios avatar
har spritt ut massor av frön lite överallt men det ser dåligt ut
har en blomlåda som det växer för fullt i... bra det!

tur också att jag sparade ett paket med frön... får strö ut lite idag!

hoppas att dom hinner komma upp!


hemoglobin hur många frön spred du ut?
Citera
2005-07-04, 20:29
  #640
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
har spritt ut massor av frön lite överallt men det ser dåligt ut
har en blomlåda som det växer för fullt i... bra det!

tur också att jag sparade ett paket med frön... får strö ut lite idag!

hoppas att dom hinner komma upp!


hemoglobin hur många frön spred du ut?

1 påse danish flagg och 1 påse med pionvallmo och nu har det kommit upp små vallmo som grott nu senare, har två påsar danish flagg till men är osäker på om dom kommer att bli färdiga!!
vad tycker ni skall jag plantera dom oxå??
MVH Johan

var just ute och kollade plantorna och det var blommknoppar på de flesta nu,, vissa dom största har kommit lite längre, blommar nog om några dagar!! kommer att bli vacker härute! dom sitter tätt tätt,,
ytan är cirka 4-5 lång och 1.5 m bredd och det är tjockt med plantor som växer i en tjock jordbädd med sandblandad jord!!

"This is gonna be good" för att citera kocken i Licens to grill!!
Citera
2005-07-05, 05:38
  #641
Medlem
Kasst!

Har sått ungefär 6kvm i år varav
10 paket hen and chicken
5 paket pioner
5 paket nån konstig men somniferum som sagt.

Vad jag har fått än sålänge:
25 cm fula ser knappt levande ut gröna ogräs
Jag planterade i MARS!
Citera
2005-07-05, 05:58
  #642
Medlem
Escanios avatar
Citat:
1 påse danish flagg och 1 påse med pionvallmo och nu har det kommit upp små vallmo som grott nu senare, har två påsar danish flagg till men är osäker på om dom kommer att bli färdiga!!
vad tycker ni skall jag plantera dom oxå??
MVH Johan

var just ute och kollade plantorna och det var blommknoppar på de flesta nu,, vissa dom största har kommit lite längre, blommar nog om några dagar!! kommer att bli vacker härute! dom sitter tätt tätt,,
ytan är cirka 4-5 lång och 1.5 m bredd och det är tjockt med plantor som växer i en tjock jordbädd med sandblandad jord!!

"This is gonna be good" för att citera kocken i Licens to grill!!




du har det bra Hemo
ta och plantera dom andra också! fröna är ju inte precis dyra så du har inget att förlora.


Citat:
Ursprungligen postat av CubaCola
Har sått ungefär 6kvm i år varav
10 paket hen and chicken
5 paket pioner
5 paket nån konstig men somniferum som sagt.

Vad jag har fått än sålänge:
25 cm fula ser knappt levande ut gröna ogräs
Jag planterade i MARS!


där ser man... typ lika mycket som mig! och det har bara gått kasst! visst några tittade upp i lådan men allt annat var precis ute och sådde mer, hoppas i alla fall dom kommer upp
Citera
2005-07-05, 07:28
  #643
Medlem
Javisst säger då det.

Är det nån som får lite extra är det bättre
man köper det...är inte så värst dyrt o man
spar juh en hel del besvär.

Någon som har nån pris-ide ?

Har hört 200kr/5gram hemodlat men det vet
jag inte hur bra det är.
Citera
2005-07-05, 10:00
  #644
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubaCola
Har sått ungefär 6kvm i år varav
10 paket hen and chicken
5 paket pioner
5 paket nån konstig men somniferum som sagt.

Vad jag har fått än sålänge:
25 cm fula ser knappt levande ut gröna ogräs
Jag planterade i MARS!

Får dem ljus och näring?

Jag tänker absolut inte sälja något av mina älskade eterneller. Om någon skulle få för sig att sälja opium skulle priset förmodligen bli rätt högt, eftersom det är rätt jobbigt att framställa det, och man får dessutom bara ganska små mängder totalt. De flesta väljer nog att odla till sig själva och sina polare...
Citera
2005-07-05, 10:02
  #645
Medlem
Smokebombs avatar
Hemoglobin: Hur många centimeter hög är din högsta vallmo?
Citera
2005-07-05, 14:26
  #646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Hemoglobin: Hur många centimeter hög är din högsta vallmo?

skall ut o mäta om en stund!! så uppdaterar jag då!!

jo jag har det bra tydligen,, växer fint härnere i småland, inte gödslat nån gång eller ens behövt vattnat fastän det vart varmt som satan nu!

har nu mätt lite plantor,, dom allra högsta ligger på 70cm över jorden men dom allra flesta ligger på ca: 60cm!!
MVH Johan

och jag skall plantera dom andra oxå escanio,, oroa dig inte!
Citera
2005-07-05, 19:51
  #647
Medlem
Smokebombs avatar
Började du också plantera i början av maj?

Planterade mina i mitten av maj, känner mig lite utklassad nu
Citera
2005-07-05, 20:15
  #648
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Började du också plantera i början av maj?

Planterade mina i mitten av maj, känner mig lite utklassad nu

jeep början av maj!!
Sen är jag ju bäst oxå,, nä första gången jag odlar seriöst!
men tror att den jord jag odlar i är bra,, djup såbädd i ett land här och jorden är väldigt väldrenerad!
Hur går det själv just nu mannen?
MVH Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in