2005-05-29, 18:14
Bannlyst
jaha

så var dags att plantera mina lilla godningar,,hoppas dem lyckats
Citera
2005-05-30, 20:14
Bannlyst
har nu en jäkla massa plantor i landet, är iofs bara 3-5 cm höga men nu är det så att många plantor står väldigt tätt och vissa i klungor om 5-6 stycken orkade inte plantera ett o ett i taget, men skall jag bara låta dom vara eller skall jag sprida ut dom när dom blivit 10-20cm höga?? tänkte STORMAMMA du kan väll detta!!

tycker att dom borde ju kunna växa mer eller mindre på varandra utan större problem,, har nu hundratals plantor i landet!!! he he det blir mysigt detta, tänk när godsakerna står i blom, juli-augusti!! vilken syn det kommer att vara! längtar o längtar!!

MVH Johan
Citera
2005-05-30, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happy lotus
Hmm.. White Cloud, (som impecta säljer) är inte det samma som Tasmanian?
Det stod nånstans i den här tråden att Tasmania skulle vara rätt kraftig.
Fast jag kanske har fel.. det står ju pionvallmo..

white cloud är nog hyffast bra, tror StorMamma hadde med den i FAQ!!
Persian whites skall vara dunder och samma med tasmanska!!

Stormamma en fråga till!

Hur pass potenta är de jag sådde

1: Unwins Double Poppy Summer Sorbets
2: weibulls Papaver somniferum Fjädervallmo

Alltså hur många kapslar för ett bra te på dessa??
MVH Johan
Citera
2005-06-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BörjeVogel
Kommer hem från jobbet och går vägen om mina små älsklingar för att titta till dom.
Upptäcker till min stora förskräckelse att någon marodör har rensat/krattat hela rabatten Alla mina drygt 30 små plantor är som bortblåsta
Men jag ger mig inte i första taget, sprang ut och sådde nya på en gång och hoppas på en lite senare skörd.
Har iofs några andra odlingsställen men detta var ändå mina favoriter som jag har pysslat om varje dag.

Funderar på att hyra en kolonilott för att slippa liknande händelser. Någon som vet vad det kan kosta i GBG?

ca 500 kr
Citera
2005-06-01, 20:25
Medlem
Klickens avatar
Är dom vita valmofröna från Santa Maria grobara? Och om det är möjligt, blir blommorna potenta?
Citera
2005-06-02, 00:17
Medlem
Äntligen regnar det ordentligt, så nu borde dom sätta fart ordentligt om inte frosten eller något djur tagit dom.
Kan ni inte ta lite bilder på era odlingar? Skulle vara roligt o se iallfall.
Citera
2005-06-02, 01:58
Medlem
Escanios avatar
är det någon fara med att göra te/röka vallmo som inte är av den potenta sorten?

hur kan man se skillnad på sorterna?
Citera
2005-06-04, 15:44
Bannlyst
nu har jag lokaliserat vallmon och det är hundratals plantor i landet, vad fint det kommer att bli, nu bara till att rensa ogräs!!

men frågar igen, skall jag plantera om ifall dom står för nära varann??
MVH J
Citera
2005-06-04, 17:41
Bannlyst
Har just vart ut o gallrat och jävlar vad fint det börjar bli, men som sagt lite orolig med att dom växer för tätt, kanske kommer detta att hämma vissa plantor!!!
snälla Stormamma svara på detta!

MVH Johan
Citera
2005-06-05, 16:38
Medlem
Smokebombs avatar
Var ute och satte ett par kvadratmeter till idag. Hittade riktigt fin jord på ett disktret ställe att odla i av ren tur
Citera
2005-06-05, 16:39
Medlem
Smokebombs avatar
Förresten, satans vad fröna räcker.

Köpte 80 gram frö för 10 spänn, vilket fyller upp 2 snusdosor. 3/4 delar av en snusdosa räckte mer än väl till att täcka runt 3 kvadratmeter...
Citera
2005-06-06, 18:46
Medlem
Planterade för ett tag sen massa av mina asdyra fröer (black peony), dom kostade 25 kr/påsen. Påsarna innehöll så jävla lite fröer.
Blir lite avis när man läser om er som hittar fröer i turkbutiker, skitmkt fröer för minimal kostnad. Själv har jag varit o kollat i 3 turkbutiker som har kryddor i massor, inte fan hade dom nåra vallmofröer +att dom flesta inte ens vet vad jag snackar om när jag frågar efter fröerna.

Vad finns det att göra tro?

Vill tillägga att jag köpte mina fröer på Weibulls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in